Nederland blijft achter (Op PH) met uitrol opvolger umts

Gestart door Fail_over, woensdag 15 juni 2011, 11:06:52

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Nederland blijft achter met uitrol opvolger umts
Door Arnoud Wokke, dinsdag 14 juni 2011 15:55, views: 23.210

Nederland blijft voorlopig achter met de uitrol van lte, de beoogde opvolger van umts en hsdpa. In sommige omringende landen is de 4g-techniek al beschikbaar, maar in Nederland zijn telco's nog met de 4g-techniek aan het experimenteren.

Onder meer in Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland zijn al lte-netwerken operationeel, zo blijkt uit een rapport van de GSA, een koepelorganisatie van toeleveranciers van netwerkapparatuur. In Nederland en Belgiƫ zijn providers vooralsnog alleen bezig met de voorbereiding. Providers in beide landen hebben al wel lte-netwerken gepland, zo meldt het rapport.

Zo langzamerhand verschijnt er ook consumentenhardware die voor lte geschikt is. Er zijn inmiddels negen smartphones en acht tablets aangekondigd die de 4g-standaard ondersteunen. Daarnaast zijn er inmiddels 45 routers met lte-ondersteuning en 28 usb-sticks voor mobiel internet.

Lte geldt als opvolger van de huidige netwerktechnieken umts en hsdpa. De downloadsnelheid van lte bedraagt momenteel nog 100Mbps, maar dat moet op termijn worden verbeterd tot meer dan 1Gbps. Bovendien is de latency van lte een stuk lager, waardoor realtime gaming via mobiel internet beter mogelijk wordt.

Lte is backwards compatibel met umts, waardoor een verbinding van een van de twee netwerken naar de ander kan worden 'doorgegeven'. Dat biedt grote voordelen als een gebruiker uit een lte-gebied komt en de verbinding door een umts-mast moet worden overgenomen. Lte vereist echter wel een nieuw netwerk met nieuwe zendmasten.

In Nederland kondigde KPN eerder dit jaar praktijktests met lte aan. T-Mobile experimenteert al langer, maar voor zover bekend niet in Nederland. Lte-netwerken zijn al operationeel in veertien landen. Redacteuren van Tweakers.net maakten tijdens de E3-gamesbeurs in Los Angeles bijvoorbeeld al gebruik van het lte-netwerk van provider Verizon Wireless, onder meer om video's te uploaden.

Bron: Tweakers.net




Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

#1
M.a.w. ik zou dus LTE moeten hebben hier in manila?

Hoe kun je zien of je dat hebt?   :weetikniet:

Die download snelheid heb ik iig zeker niet
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Pfff, wat 'n verhaal ! Ik neem aan dat het gaat over de snelheid van internet ofzo. Voor de rest snap ik er geen reet van. Ook de link met de PH ( zoals in de header ) zie ik niet. Het zal allemaal wel..................................

@ Amice : je moet er wel eerst voor betalen hoor !!!!! :biggrinn: :benweg:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

 :lachen: vind het wel knap dat de filipijnen het wel heeft en wij hier nog niet . als het hiier komt hoop ik wel dat de ontvangst beter is dan 3g  ,want die laat tog wel eens te wensen over . dus ff paar masten erbij pleuren anders schiet het weinig op  :jajaja:. ik heb me 3g niet aan hier alleen als ik op inet ga zet ik um aan want de coverage hier is niet zoals het hoort
het leven is net een lul keihard en veel te kort

balikbayan

Lijkt me logisch aangezien er in verhouding weinig internet gebruikers zijn op het platteland met kabel of telefoonlijn.


Pieter-Jan

Het is nog steeds waardeloos hoor. maakt hier niets van verschil uit. Het is zoals een supersnelle wireless router hebben met een trage internetverbinding. Als de bron traag is blijft het traag. Ze hebben de beste antennes maar als je met 10000 surfers op die ene antenne zit is het nog steeds traag. Dan maken ze reclame met super fast internet maar het is zo traag als een slak. Let ook op de reclame die ze altijd maken op de phils. Internet speeds UP TO 512 kb/ps. UP TO? Ik heb 10procent van dat zelfs nog nooit gehaald. Het is zoals een 3 duim waterleiding aansluiten op een 3/4 duim hoofdleiding. De waterdruk zal ook niet hoog zijn. Als de bron zwak is is alles zwak. ik denk dat het snelste op de phils nog steeds het pldt adsl is. Nu zijn ze in manilla net begonnen met coax tc-kabel internet. hetgeen wij al een jaar og 15 van telenet kennen. Alles wat draadloos is op de phills is en blijft traag. je wordt er hier wel ingeluisd met valse reclame. :lachen: