Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraagsduur visum gezinshereniging

Gestart door lucas, woensdag 23 september 2009, 14:14:27

Vorige topic - Volgende topic

jurbeh

hoi Kevin,
Na het lezen van uw ervaring bij mij net het zelfde en heb een verklaring aan de wijkagent gegeven.
Deze heeft tot drie maal toe gezegd dat hij zijn twijfels had over mij en mijn vrouw.
De vragen gingen vooral over hoe ik mijn vrouw had ontmoed en wanneer en of ik haar wel ken.
Heb hem gezegd dat ik elke dag met haar chat maar dat was volgens hem niet voldoende.
Mijn verklaring is nu naar het parket denk ik.(ook dat van Leuven)
Ik hoop zo snelmogelijk iets te vernemen maar als ik naar u kijk hebben ze een negatief advies gegeven.
Mijn vraag wanneer spreken ze over een schijn huwelijk en hoe kan je bewijzen dat dit niet het geval is.
Ken of heb mijn eerste gesprek met mijn vrouw gehad op 4.1.2008 tot heden bijna elke dag op Yahoo messenger gesproken,
ben twee maal naar daar geweest.
Dus ik moet me ook greed houden voor een juridis gevecht?

Kevin

@Jurbeh

Moeilijk te zeggen of je je juridisch moet klaar houden, want elke zaak is natuurlijk anders... Wat je wel kan doen is zoveel mogelijk bewijsmateriaal van de echtheid van jullie huwelijk naar het parket brengen. Zelf heb ik dit niet gedaan, maar als ik terug de kans had zou ik dit wel hebben gedaan... Iemand die ik ken van in het Gentse deed dit ook en zijn vrouw is nu al een jaar hier. Alhoewel ik denk dat het parket van Leuven zich gewoon niet graag moe maakt. Ik had klacht neergelegd tegen het parket, maar kreeg als antwoord dat ze het gewoon niet nodig vonden om een onderzoek te voeren...
Ik wil je niet ongerust maken en misschien is het helemaal nergens voor nodig, maar probeer het onverwachte te verwachten, want het kan soms rare wendingen nemen.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!!
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

jurbeh

IK heb foto's op yahoo messenger bijna elke dag een chat history.
Verjaardag kaarten, is dat genoeg om bewijs te dienen? SMS jes.
Wat ze wel weten is hoe veel keer ik naar daar ben geweest.
Wat ik niet goed weet is wat ze met het ontmoeten op internet doen.
Dat is volgens mij waar ze bij mij over struikellen, omdat onze wijk agent daar op doorvroeg,
en ook over het fijt dat ik maar twee maal daar ben geweest en direct trouw bij de tweede keer.
Maar de verklaring dat hij voorlas was ongeveer hetzelfde als mijn vrouw verteld heeft, het enige dat niet goed overkomt volgens mij is dat ik de eerste keer ook naar daar ben geweest om een ander meisje te ontmoeten.

Kevin

Alles is goed genoeg om de echtheid van je huwelijk te bewijzen...
Het is inderdaad "het internet" waar ze nog durven over te struikelen. Was in mijn geval ook zo... Ook het aantal dagen dat je elkaar in werkelijkheid hebt gezien voordat je huwde telt ook mee. Ik denk dat je 45 dagen in het totaal fysiek met elkaar moet hebben doorgebracht alvorens te trouwen. Dit is één van de maatstaven die de DVZ, volgens mijn advocate, gebruikt.
Je zal er zeker ook niet slecht aan doen om zoveel mogelijk bewijsmateriaal naar de DVZ te sturen. Alles kan helpen!! Overdrijven bestaat in deze zaak niet!!  :biggrinn:
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

dolfijn76

Wat ik nog weet van in de tijd voor bewijsmateriaal is het volgende:

Een vliegticket was niet voldoende bewijs.  Ze zeiden toen dat het enkel bewijst dat je in het land bent geweest maar niet dat je samen was met je vriendin.  Aangeraden werd afschriften van hotel enz.
Wat ook kan helpen is brieven van familieleden en kennissen die jullie relatie bevestigen.
GSM wordt soms ook in twijfel getrokken daar ze in de filippijnen nogal gemakkelijk van nummer veranderen komt dit zeer ongeloofwaardig over hier blijkbaar.

Ik heb het nooit moeten doen maar het werd me toen wel op het hart gedrukt dat het verre van eenvoudig is om je relatie te bewijzen als ze een schijnhuwelijk verdenken.

O.B.Bommel

Citaat van: Kevin op donderdag 22 oktober 2009, 19:57:59
Alles is goed genoeg om de echtheid van je huwelijk te bewijzen...
Het is inderdaad "het internet" waar ze nog durven over te struikelen. Was in mijn geval ook zo... Ook het aantal dagen dat je elkaar in werkelijkheid hebt gezien voordat je huwde telt ook mee. Ik denk dat je 45 dagen in het totaal fysiek met elkaar moet hebben doorgebracht alvorens te trouwen. Dit is één van de maatstaven die de DVZ, volgens mijn advocate, gebruikt.
Je zal er zeker ook niet slecht aan doen om zoveel mogelijk bewijsmateriaal naar de DVZ te sturen. Alles kan helpen!! Overdrijven bestaat in deze zaak niet!!  :biggrinn:
Alleen maar 45 dagen? Dan zou ik me niet zoveel zorgen maken over de DVZ, maar meer over jezelf. Ik kan mij best voorstellen dat ze "struikelen" over internet als dat bijna het enige is. Ik weet wel dat het bij arabieren en in India ook zo voorkomt, maar die hebben nog dezelfde cultuur.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Kevin

@O.B.Bommel en Tom Poes

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 25 oktober 2009, 13:26:37
Alleen maar 45 dagen? Dan zou ik me niet zoveel zorgen maken over de DVZ, maar meer over jezelf. Ik kan mij best voorstellen dat ze "struikelen" over internet als dat bijna het enige is. Ik weet wel dat het bij arabieren en in India ook zo voorkomt, maar die hebben nog dezelfde cultuur.

Ik zei niet alleen maar 45 dagen samen zijn, ik zei dat het één van de maatstaven is waarop de DVZ zich baseerd! Zorgen maken over mezelf? :ikkeniebegrijp:
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

Amice

Citaathet werd me toen wel op het hart gedrukt dat het verre van eenvoudig is om je relatie te bewijzen als ze een schijnhuwelijk verdenken.

Opvallend is dat het tegenwoordig een lage landen trend blijkt te zijn, om maar angstvallig het regime te volgen ondanks dat deze vaak genoeg zelf een scheve schaats rijdt, of daar in ieder geval de schijn naar wekt.

Vooralsnog is men ingevolge de wet onschuldig tenzij het tegendeel wordt bewezen.
Aldus komt het mij voor dat het regime dan ook gegronde redenen moet hebben voor een schijnhuwelijk alvorens over te gaan een relatie als dusdanig te kunnen beschouwen, danwel daarvan te verdenken.

Deze ambtenaren zijn dan ook aangesteld om de wet uit te voeren en niet om daar een politiestaat interpretatie aan te geven.

Dit kunnen ze enkel doen omdat de burgers massaal als een mak schaap, dit soort praktijken accepteert.

de tegen leuze zou m.i. dan ook moeten zijn:
"het wordt hen op het hart gedrukt dat het niet eenvoudig voor ze zal zijn om zonder bewijs een schijnhuwlijk aan te smeren".  :neeneenee:

Al was het simpelweg maar vanwege het feit dat zowel Belgie als Nederland een verdrag heeft met de Filippijnen waarin men elkanders wetten respecteert. Een huwelijk gesloten in de Filippijnen dient derhalve als dusdanig geaccepteert te worden zolang deze wettelijk is, net zoals de Filippijnen een Belgisch of Nederlandse wettelijke scheiding dient te registreren.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

dolfijn76

Amice,

Ik geef je groot gelijk.  Maar zoals zo vaak is theorie en praktijk vaak niet gelijk.  Niettegenstaande dat heb ik tot nog toe geen problemen ondervonden en is bij ons alles op wieltjes verlopen.  Dus mij ga je ook niet horen klagen natuurlijk.  Maar ja iedere situatie is anders en een mens blijft maar een mens en kan ook een slechte dag hebben zullen we dan maar denken.

O.B.Bommel

Citaat van: Kevin op zondag 25 oktober 2009, 22:42:36
@O.B.Bommel en Tom Poes

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 25 oktober 2009, 13:26:37
Alleen maar 45 dagen? Dan zou ik me niet zoveel zorgen maken over de DVZ, maar meer over jezelf. Ik kan mij best voorstellen dat ze "struikelen" over internet als dat bijna het enige is. Ik weet wel dat het bij arabieren en in India ook zo voorkomt, maar die hebben nog dezelfde cultuur.

Ik zei niet alleen maar 45 dagen samen zijn, ik zei dat het één van de maatstaven is waarop de DVZ zich baseerd! Zorgen maken over mezelf? :ikkeniebegrijp:
Nee hoor, niet uit zijn verband rukken graag. Ik bedoelde er min of meer mee te zeggen dat naar mijn idee meer tijd nodig is om je toekomstige echtgenote beter te leren kennen (zeker als die uit een andere cultuur komt). Vaak wordt de vreemdelingendienst nogal eens afgeschilderd als een instantie die er alleen maar op gericht is om het geluk van mensen te dwarsbomen en ik wilde het slechts een beetje nuanceren.
Je moet je voorstellen wat die mensen die daar werken allemaal op hun bordje krijgen, geef het ze maar eens te doen.
Dus als er een misverstand ontstaat, mea culpa.

Mijn verwijzing naar b.v. India slaat op uithuwelijken, dat komt daar nog veel voor en de toekomstige echtgenoten krijgen nauwelijks 3 weken. Ik heb daar eens over gehad met verschillende Indiers die dat ook ervaren hadden. Daar spelen ook andere factoren mee, de families komen uit dezelfde cultuur en voelen zich ook verantwoordelijk voor het resultaat. Die hebben dus een vertrouwde omgeving en bij een verschillende culturen situatie onbreekt die basis.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam