Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraagsduur visum gezinshereniging

Gestart door lucas, woensdag 23 september 2009, 14:14:27

Vorige topic - Volgende topic

lucas

hey iedereen

vraagje 

mijn echtgenote is op 27 augustus haar interview gaan doen in manila voor gezinshereniging
tot op heden geen vermelding op website dvz
doch nrs achter haar stonden enkele dagen later reeds vermeld
volgens sommigen is dit een goed teken doch niets horen of zien is moordend zoals iedereen weet
iemand van jullie hier ervaring mee aub
heb ook gzien dat er een nieuwe consul is benoemd,hopelijk gaat het de goede richting uit met deze man
groetjes
lucas

Kevin

#1
Hoi Lucas,

Normaal wordt van zodra het papieren dossier van je vrouw bij de DVZ is aangekomen, het op de website gezet van de DVZ. Je moet niet letten op de visumnummers die voor je echtgenote komen, want dit kunnen ook andere types visa zijn. Een teken zou ik dit niet noemen. Hou er wel rekening mee dat het tot 6 maanden kan duren voor een uitspraak van de DVZ. (als alles goed gaat) Als je nog meer vragen hebt, stel ze dan gerust...
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

lucas

heb nog eens gebeld naar dvz en papieren zouden 25 september opgestuurd zijn,maar nog niet toegekomen ,dus nu afwachten hoe rap ze willen werken,
ze wisten me te vertellen,vriendelijke dame,2 maand,en niet altijd een onderzoek parket,nu nog zien en dan geloven he
:floet:

Kevin

Ik hoop voor jou dat deze vriendelijke dame gelijk heeft!! Echt waar!! De normale behandelingtijd is inderdaad ongeveer 9 weken, maar wettelijk gezien kunnen ze het trekken tot een half jaar... Let wel, als ze over deze termijn van 6 maanden geen, dan moet de DVZ je vrouw d'office laten komen, omdat dan de wettelijke maximumtermijn verstreken is. Nog een hint, moest jullie dossier naar het parket gestuurd worden (en ik hoop van niet), neem dan zeker contact op met de dienst burgelijke zaken, cel schijnhuwelijken van het parket dat je woonplaats bediend. Doe dit best zo snel mogelijk vanaf je er weet van hebt en vraag hen of ze je zullen verhoren of langs zullen komen. Zoniet, dring hier dan op aan of begin gewoon met zelf bewijsstukken van de echtheid van jullie huwelijk te sturen (emailverkeer, foto's, brieven, vliegtuigtickets etc.)
Ik spreek uit eigen ondervinding. Ik hang zelf af van het parket van Leuven. Het visum van mijn vrouw werd in augustus 2008 naar hen gestuurd en in september was het al terug bij de DVZ. Ze gaven een negatief advies aan de DVZ en die keurde dus het visum van mijn vrouw af. Nooit heeft het parket geprobeerd contact met me op te nemen, me te verhoren of naar bewijzen van de echtheid van ons huwelijk gevraagd!! Resultaat: mijn lieve vrouw is nog altijd niet hier en haar visumaanvraag is intussen een procedureslag geworden!!
Ik wil je niet bang maken, maar het is de realiteit!!
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

wesley1977

Hallo allemaal,

Weet er eigenlijk iemand van jullie welke documenten ik en mijn vrouw zullen moeten voorleggen op de Belgische ambassade in Manila om een volledig dossier te hebben? Ik heb mij eigenlijk al zot gezocht op diverse sites, maar ik vind nergens een concrete opsomming wat mijn vrouw precies van haar en mijzelf zal moeten voorleggen. Kan ik te rade gaan bij die consul in Antwerpen omtrent deze zaken?
Ik heb zelf nog de documenten die gebruikt zijn om het attest geen huwelijksbeletsel te bekomen (uittreksel geboorteakte, nationaliteitsbewijs, getuigschrift van woonst en het uittreksel uit het strafregister) met hun bijhorende beëdigde en gelegaliseerde vertalingen, maar deze dateren ondertussen al van begin van dit jaar. Zijn deze documenten nog bruikbaar, of ben ik verplicht om ze opnieuw allemaal aan te vragen en te laten vertalen en legaliseren?

Kevin, ik leef enorm met je mee. Ik hoop echt niet dat ik in hetzelfde vaarwater zal terechtkomen. Maar ik merkte al toen ik mijn attest geen huwelijksbeletsel moest gaan halen, dat ze daar echt niet van de vriendelijkste zijn daar. Veel sterkte in elk geval, ik hoop dat het toch nog goed komt binnenkort.

Wesley


stip66

Hi Wesley,

Ik zal daar morgen proberen achter te komen in de ambassade. I will keep u informed if possible

Stip66

ladgar

@wesley
De papieren die uw vrouw nodig heeft voor haar visum gezinshereniging , staan toch heel duidelijk op de website van de ambassade
http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=17&mnu=28
De papieren die ge gebruikt hebt voor de aanvraag legal capacity zijn reeds 'vervallen' , die papieren moeten echter niet vertaald in het engels te worden. Een bewijs van goed gedrag van u is nooit nodig geweest.

wesley1977

Bedankt voor de link, Ladgar. Het helpt mij in elk geval heel wat vooruit.
Als ik het dus goed begrijp, moet zij van mij volgende documenten hebben:
Kopie van mijn identiteitskaart;
Attest Samenstelling van het Gezin, af te halen op het gemeentehuis
Attest van Woonst, eveneens af te halen op het gemeentehuis.

Het eerste heeft ze al, het laatste attest heb ik ook, maar is reeds vervallen, het attest samenstelling van het gezin heb ik niet.
Deze attesten mogen Nederlandstalig zijn, zonder evenwel vertaald of gelegaliseerd te zijn geworden? Dit lijkt me nogal vreemd omdat ze bij het attest geen huwelijksbeletsel deze vertaalde en gelegaliseerde documenten toch ook nodig hadden.

Wesley

Kevin

De Belgische ambassade in Manilla is Belgisch grondgebied, daarmee dat ook alle Belgische papieren van hier ook daar tellen... Die gelegaliseerde papier winkel is enkel nodig voor de Filippijnse autoriteiten. Ik heb toen mijn papieren voor mijn vrouw haar visumaanvraag laten ondertekenen door de burgemeester of een schepen. Ik weet niet echt of dit nodig is, maar ik dacht het ooit eens ergens gelezen te hebben...
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

lucas

toch nog maar eens gebeld naar dvz en ja hoor papieren zijn 29 september aangekomen dus meneer uw behandelingstermijn begint vanaf dan te lopen,
alsof we dat nog niet wisten maar ja ben al blij dat papieren in belgie geraakt zijn,net versturd voor typhoon in manila,
vrees dat dit voor enkele onder ons wel een bijkomende vertraging kan opleveren,spijtig genoeg
hou juliie verder op de hoogte van ..........
thanks luc