Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* Need rescuing? Call 117

Gestart door Kano, zaterdag 25 juni 2011, 04:31:19

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Je hoort ook wel eens je moet ze een beetje helpen begeleiden maar zelfs dat heeft geen zin want ze luisteren gewoonweg niet.

Hooguit krijg je het commentaar jullie vinden jezelf altijd beter. Maar dat is niet zo moeilijk als je een beetje gedisciplineerd leeft bereik je al gauw meer.

En tuurlijk mag je een bepaalde trots hebben maar dat mag in mijn zienswijze toch niet zodanig zijn dat persoonlijke groei in de weg staat. En ik zie er maar weinig groeien.

Ik spring daarom liever in een tricycle dan dat ik wacht op een ambulance

josv

Citaat van: opinie op maandag  4 juli 2011, 12:54:56
Citaat van: Pieter-Jan op maandag  4 juli 2011, 10:04:45
Uiteindelijk komt na 4 uur de ambulance toe.

De reden:

Nadere verklaring:

Conclusie:


Mooie reden, verklaring en conclusie  :floet:. Maar het begint natuurlijk bij 'n familie die VIER UUR gaat zitten wachten.............................. Dan kan je wel 'n reden verzinnen waarom de ambulance niet kwam etc. etc. maar je kan mij niet wijsmaken dat er GEEN ander vervoer voorhanden was !!! Zelfs hier in Davao City komen ze bij het DMC ( Davao Medical Center ) aan in taxi's, trisicads of als sandwich op de motor !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Digos


Tricycle is soms nog de beste en snelste oplossing.....heb ik ook al gedaan.

Wachten op de ambulance is gekkenwerk....en als ze dan moesten arriveren, dan komen ze daar aan met zo'n Suzuki multicab met vanachter twee banken in aan s'weerzijde....reservewiel, krik en oliebus eronder met twee mensen die enkel kunnen autorijden....daar heb je dan ook wel niet veel aan in een levensbedreigende noodsituatie.

Ja ze hebben een reservewiel  :floet:

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Citaat van: Digos op maandag  4 juli 2011, 13:55:09
Wachten op de ambulance is gekkenwerk....

Nou ja, het KAN wel goed gaan natuurlijk. Ik heb hier ook wel 'ns midden op JP.Laurel gelegen. Ze waren er binnen 5 minuten en ben netjes naar het ziekenhuis gebracht dat IK wilde.

Maar in het verleden gebrachte resultaten enz. enz.............................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Citaat van: Digos op maandag  4 juli 2011, 14:15:57

Nou vertel....

Simpel. Motorongelukje, vrouwtje hysterisch aan de kant, omstander belt 911, 5 minuten later ambulance, 10 minuten later kerstavond in Davao Doc....................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

#16
Op de trouwdag van een huishoudster van mij in November 2004 ging het fout met de drank en cockfights en een huis werd in brand gestoken waarnaast ook mijn Jeep stond geparkeerd.










Wij zagen de vuurkolom in een ander huis op een afstand van ongeveer 300 meters maar het paadje naar de open ruimte bestond uit scherpe rotsen met Koraal gesteente (ja, klinkt vreemd, hoog in de bergen koraal?)







Na op mijn slippers naar de jeep zijn gerend zag ik onderweg een man een vrouw hakken met een Sundang en dat bleek later de zuster te zijn van de bruid en het bleek later dat zij in de borst en de arm was gahakt.


Toen het me lukte om de jeep achteruit te rijden :happy: :happy: viel de man mij ook aan en ik hield hem op een afstand met een stalen pijp die ik altijd meeneem naar de bergen :thumb:
Na een minuut kwam er hulp voor mij opdagen en de man ging er vandoor  :happy:

Later bleek dit alleen de schade te zijn, gesmolten plastic van het canvas


Goed dat ik altijd met een verbanddoos de bergen in ga




Meisje ingeladen en twee helpers erbij en met een "rotgang" uit de bergen gereden om 23.00 uur in de nacht rn reken maar dat zulks niet eenvoudig was. In Pal-Ew aangekomen werd een posse (nee, Billy the Kid was helaas afwezig :negatief: :negatief:) samengesteld om de vier suspects te vinden maar dat duurde maanden voor de eerste twee zich overgaven en de andere twee zijn nu met de NPA.

Na een uur of twee als een gekke Klootzak te hebben geraced kwamen we bij het Provincial Hospital in Dumaguete city, waar er 12 wachtenden voor ons waren :negatief: :negatief:
Toen brak de zekering in mijn hoofd en werd ik een beetje wild want het meisje lag daar door te bloeden en de security guard trok al zijn revolver.
Toen besloot ik door te racen naar Holy Child hospital waar we direct werden geholpen :thumb:


Hoop problemen met het verkrijgen van 2 liters bloed
:negatief: :negatief: :negatief:







Slachtoffer na haar herstel


Afgebrandde huis (allemaal bamboe en hout)


De volgende week




Texas Rangers? :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


Paard van de "deputy-shiriff" (Nee, meneer, dat was niet Roy Rogers met Trigger)


Bottomline??????
In de bergen zijn er geen ambulances en moet je maar zeer veel geluk hebben als je er nog levend uitkomt na een ongeval of attack :atyourservice:

Naar waarheid opgemaakt :atyourservice: :atyourservice:

Digos


Nou je maakt wat mee in de Phils hé!!.....

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Citaat van: Digos op maandag  4 juli 2011, 15:21:57

Nou je maakt wat mee in de Phils hé!!....

Juist elke dag is niet dezelfde hier, altijd een ander avontuur........ soms leuk, soms niet leuk :lachen:

bananacreek

Citaat van: opinie op maandag  4 juli 2011, 12:33:44
Citaat van: Pieter-Jan op maandag  4 juli 2011, 11:42:50
Nu gaat de stad Davao overgaan tot de aanschaf van 2 buitenboordmotoren voor de rubberboten.

Het probleem is dan de rommel die in het water ligt. Kan je je voorstellen wat er in ondiep water of met puin overladen water gebeurt? Dag propellor!

Wat dan?
Oplossing: Moerasboot
Een moerasboot is een voertuig speciaal ontworpen voor het varen door moerasachtige gebieden. Daarnaast is de boot ook geschikt voor varen over bevroren en ondiep water, waardoor hij geschikt is bij reddingsoperaties in overstroomde gebieden.



MOERASBOAT PHILIPPINE STYLE :lachen: