Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

59 dagen visum

Gestart door B the Dutchman, maandag 27 juni 2011, 19:07:59

Vorige topic - Volgende topic

B the Dutchman

Hallo allemaal, ik vind hier nergens iets over 'note verbale from the ministry of foreign affairs.... etc'.
Heb je dit nodig voor een visum van 59 dagen?

alvast bedankt voor jullie reacties, R. deBlock

Tinulang_Manok

Ik moest even zoeken wat het is, zo'n "note verbale". Maar het is dus een min of meer formele notitie zoals die gebruikt wordt in het diplomatieke verkeer.

Voor zover ik weet heb je die niet nodig om een filippijns 59 dagen visum aan te vragen voor jezelf (ik neem aan dat het je daarom gaat).
Ik heb toentertijd gewoon op de site van de filippijnse ambassade http://www.philembassy.nl/default.asp?iId=KFDGM gekeken wat ik nodig had, formulier ingevuld, pasfoto's en dergelijke erbij, naar Den Haag gereden, geld afgetikt, retour envelopje gegeven en dat was het dan. Ik vermoed dat het in Belgiƫ niet veel anders gaat.

Je kunt ook gewoon zonder visum naar de Filippijnen gaan, en dan het 21 dagen visum dat je daar krijgt extenden bij de DFA, kost meer omdat je in de expresslane zit, maar het houdt je wel een dag van de straat  :happy2:
Amare et sapere vix deo conceditur

B the Dutchman

Dank je Tinulang_Manok, ik ga gewoon naar de Ambassade morgen en ik zie wel wat ze te melden hebben, ik had ze vorige week al gebeld, maar die beste man zei er niets over, ik was mijn aanvraagformulier aan het invullen, toen ik het zag. ik vlieg volgende week dinsdag... grtn. R. de Block

boldy

hallo ikzelf zit nog te twijfelen of ik naar den haag ga om een visum of dat ik dat doe bij aankomst in de filippijnen . als ik naar den haag moet kost het me iets van 50 euro aan trein kosten en ben ik een dag onderweg zo ongeveer, dus weet nog niet precies hoe of wat . als ik nou besluit om bij aankomst in de filippijnen een visum aan te vragen moet je dat dan doen op het vliegveld zelf en welke kosten zijn daar dan aan gebonden en moet je daar dan ook 2 pasfoto's mee naartoe nemen ?  het duurd nog een tijd voordat ik naar de phils ga maar ik ben graag voorbereid . 
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Kano

#4
@ Boldy De eerste 21 dagen zijn visum vrij, de eerste verlenging is dan met 38 dagen tot 59 dagen. Geen foto"s nodig. Visum kun je krijgen (nou ja, kopen) op het vliegveld, bij het hoofdkantoor van de BI in Manila of bij de bijkantoren http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=128&Itemid=72

En kijk voor de kosten ff hier http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=43
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boldy

ok tnx dan ben ik ongeveer 50 pleurie kwijt  dus goekoper dan dat ik naar den haag ga . nu wou ik nog ook weten of ik visum kan verlengen bij aankomst op het vliegveld of dat ik manila in moet opzoek naar the bureau of immigration ?  mijn engels is niet zo goed , ik kan dat zo gauw niet vinden op de site .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Indien je zonder visum(dus 21 dagen vrij) de filippijnen inkomt dan kun je idd op manila airport de 59 dagen visum verkrijgen bij immigration op de airport.

Verlengen doe je vervolgens bij bureau immigration in manila of elders in het land
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

ok hartelijk dank amice ,dan ga ik maar voor die optie ik ga voor 6 weken dus hoef alleen maar de 59 dagen visum aan te vragen  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

@ Boldy, houd er dan rekening mee dat het niet altijd kan ,gelijk bij aankomst een 59dagen aanvragen op de airport in Manila.    Ik zag op en ander forum het relaas van iemand die midden in de nacht arriveerde, en er was op dat tijdstip geen kassier aanwezig om die 3000 peso te innen, en dus geen 59 dagen voor die meneer.
Kijk als je gewoon over dag aankomt geen probleem, maar kom je midden in de nacht  aan dan kan je dus een probleem hebben.

xav

neem ook in je achtehoofd dat de vliegtuigmaatschappij misschien zal vragen of je een visa hebt als je voor 6 weken blijft... dus kan je al problemen hebben bij vertrek in de luchthaven...