Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

59 dagen visum

Gestart door B the Dutchman, maandag 27 juni 2011, 19:07:59

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

@marinero. Neen heb ik zelf gedaan en in 2011 was het bijna 8.000 pesos maar dat was ook voor ID- card. In 2012 spraken ze daar niet van.

Willy

Citaat van: pierrevanwies op zondag 17 juni 2012, 12:34:18
@Stijn,

Toch oppassen want uw acr card is bij u maar 1 jaar geldig.......
nagevraagd in maart om mijn vervallen paspoortkaart te verlengen op immigration in davao, antwoord: niet meer nodig; trouwens in het bureau van immigration hing die onderrichting niet meer op

Luke

Citaat van: Willy op zondag 17 juni 2012, 13:01:20
Citaat van: pierrevanwies op zondag 17 juni 2012, 12:34:18
@Stijn,

Toch oppassen want uw acr card is bij u maar 1 jaar geldig.......
nagevraagd in maart om mijn vervallen paspoortkaart te verlengen op immigration in davao, antwoord: niet meer nodig; trouwens in het bureau van immigration hing die onderrichting niet meer op

Paspoortkaart???

vvjoris

Citaat van: Luke op zondag 17 juni 2012, 13:10:02
Citaat van: Willy op zondag 17 juni 2012, 13:01:20
Citaat van: pierrevanwies op zondag 17 juni 2012, 12:34:18
@Stijn,

Toch oppassen want uw acr card is bij u maar 1 jaar geldig.......
nagevraagd in maart om mijn vervallen paspoortkaart te verlengen op immigration in davao, antwoord: niet meer nodig; trouwens in het bureau van immigration hing die onderrichting niet meer op

Paspoortkaart???

IDD, wat is dat? Iets voor permanent residents?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

stijn54

Hoeveel is dan de officiele kostprijs voor 2 maanden verlenging op de Filippijnen? 303o pesos?

Tinulang_Manok

Amare et sapere vix deo conceditur

eddyvm

hallo mensen
ik wist niet goed waar deze vraag te posten,sorry daarvoor.kan iemand van jullie vertellen hoelang men minstens in het buitenland moet verbleven zijn om bij aankomst in de filippijnen SAMEN met de echrgenote een balikbayanvisum van ! jaar te kunnen krijgen?Is 1 dag voldoende,dus even een vlucht naar bv Hong kong en de volgende dag terugkeren.?alvast bedankt.Elke 2 maanden een visum verlengen loopt ook op,daarmee.groetjes eddy

Kano

Eddyvm:

By legal definition, a Balikbayan is:

1.    A Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least 1 year;
.....................................



http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=239&Itemid=80
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

callebaut

Citaat van: Kano op maandag 19 november 2012, 09:56:20
Eddyvm:

By legal definition, a Balikbayan is:

1.    A Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least 1 year;
.....................................



http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=239&Itemid=80

Volgens de wettekst ....in realiteit weet ik zelf 3 gevallen in nog géén 2 maanden geleden , retourvlucht beiden naar Hong Kong ( zelfde dag terug ) via Cebu en bij binnenkomst Balikbayan Visa .... :ikkeniebegrijp:
En het kan nog straffer ...als men de juiste kontakten kent ( weet ) kan men zelfs een balikbayan Visa verkrijgen Zonder het land te verlaten en zelfs Zonder gehuwd te zijn met een Pinay  :jajaja:

gosternokke

Citaat van: Kano op maandag 19 november 2012, 09:56:20
Eddyvm:

By legal definition, a Balikbayan is:

1.    A Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least 1 year;
.....................................



http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=239&Itemid=80



@ Kano, ik denk dat voor de meesten van ons  punt 3 meer van belang is dan punt 1...   Meerendeel van de vrouwen heeft immer al een andere natinaliteit , en is die regel van 1 jaar buiten filippijne te verblijven niet meer van belang

Former-philippine citizens kunnen bij iedere bezoek aan  :smiley-philippines:  een balkibayan visum krijgen + hun familie.  Ongeacht hoe lang of kort ze in buitenland hebben verbleven.