Betrouwbare agent / website huurmarkt Manila gezocht

Gestart door Nardus, dinsdag 5 juli 2011, 03:44:06

Vorige topic - Volgende topic

Nardus

Hallo allemaal,

ik ga binnenkort op zoek naar een appartement in Manilla (Makati, Ortigas, Global City) en ben op zoek naar goede websites voor appartementen en/of betrouwbare agenten waar een van jullie bijvoorbeeld goede ervaringen mee heeft,

alvast bedankt

Pieter-Jan

Ik denk dat het best is van hierheen te komen, een hotel te nemen, en op zoek te gaan. Op websites kun je het hier niet vertrouwen.
Ze gebruiken andere of oude fotos. Je kunt de buurt en buurtgeluiden niet opserveren op foto. Je kunt in de recepties van condos vragen of er iets te huur staat, of gewoon door de straten rijden en kijken voor for rent bordjes. Ook in de lokale kranten kun je wel wat vinden.

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Wat mag dat appartement kosten Nardus?
En zoals al gezegt, vergeet websites en agenten, die laten enkel zien waar zij het meest aan verdienen en dat zijn niet de beste plaatsen.

Ik heb ook eens enkele maanden appartment-hunting gedaan in Makati maar heb het opgegeven en blijf maar gewoon in dit (groot) huis zitten.
Of wel te oud (run-down) en dan nog duur. Ofwel nieuw en superduur. Ook een leeg appartement vinden is een probleem (ik heb zelf alle meubilair). Het zijn zogenaamde "fully furnished apparments" met een brede waaier van interpretatie. Als de huur door de firma betaald wordt kun je wel mooie appt vinden maar reken dan in de prijsklasse van 100-150T en up.

Success

yepyep

Misschien dat het in Makati moeilijker is. De appartementen daar zijn relatief ook groot t.o.v. van Global City.

In Global city heb je nog veel aanbod en kan je al slagen vanaf 50k+ en hoger. Je hebt dan een appartement voor een persoon. Als je 15k - 40k erbij optelt dan kun je in de betere condos ruimte vinden.
Voordeel van Global City is dat het modern is, nog niet te druk qua verkeer en je hebt alles dicht bij de hand. Daarbij zit je hier 10min van Greenbelt en/of burgos af (mits je niet in de file staat natuurlijk)

Een vriend van mij verhuurd een eenkamer appartement, fully furnished in een van de betere gebouwen in Global City. 76m2 - 55k per maand. Wil je daar meer informatie van?







Nardus

Bedankt voor de informatie allemaal - dit is echt een opsteker, en de site Amice geeft een hoop info, zal ik eens voor gaan zitten. 

@Luke/Pieter Jan - klopt helemaal - ik heb gereageerd op een aantal websites en kreeg inderdaad geen enkel van de opties nog available was - wel een aantal anderen (zonder foto's...). Ik moet nog zien of ik daar verder op in ga en zal inderdaad gewoon op lokatie navraag doen.

@yepyep - ik verzamel nog wat info de komende dagen en ga daarmee aan de slag - ik neem je optie mee en als ik een planning maak voor het bezoeken van condo's neem ik zeker even contact me je op,

groet,
Robert