Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet in Samar

Gestart door Raftie, donderdag 7 juli 2011, 10:04:03

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Hallo, ik zit in MacArthur Eastern Samar. Volgend jaar verhuizen we naar Hernani Garawon. Ik vind het hier heel leuk maar ben nu eenmaal aan het internet gebonden. Het is de enige manier om contact te houden met mijn familie in Belgiƫ en bovendien helpt google mij bij het zoeken naar de beste oplossingen.
Voor het ogenblik werk ik met een globe tattoo. Het ding werkt en dankzij hun supersurfplan blijft het relatief betaalbaar: 250 pesos voor 5 dagen.
Ik vraag mij af of er geen betere (snellere) oplossingen bestaan via satelliet? Iemand ervaring?

Pieter-Jan

Ik heb dit gechecked vroeger raftie. Ik heb prijzen gevonden en satteliet internet is zeer duur. We spreken hier over honderden dollars per maand. Het werkt via koreasat en je moet ook in korea betalen. Er zijn (nog) geen providers op de phils. Smart heeft satt internet maar verdeelt het momenteel alleen aan remote scholen en hospitalen. niets voor partieculieren. Mijn vriend vertelde mij ook dat je nog steeds een internet verbinding nodig hebt dan. Naar een satt kun je volgens hem niet uploaden. Je download zou dan via satt gaan en de upload via je globe tattoo. Ik weet niet zeker of dit laatste klopt. Voorlopig hang je nog vast aan dat super trage 3g internet. Je moet ze allemaal eens proberen om uit te vissen welke het beste werkt in uw streek. Ik heb eerst glob unlimited gehad met zo een antenne op het dak. Waardeloos hier in mijn streek. Daarna heb ik smart gehad. Dat internet viel wel mee maar altijd disconnected. om het schijt van te krijgen. Dan kwam hier eens iemand lands met draadloos pldt internet. Gewoon een modem waar mn wifi op aangesloten is. Geen antenne of niets. Werkt traag maar continu en met plds ben ik het meest content tot nu toe. Ik heb het bijna een jaar. 999per maand en het signaal komt van kilometers weg in davao city tot hier in samal... Het hangt er allemaal van af hoever je van een antenne zit en hoeveel gebruikers rondom u.

buizesmurf

Citaat van: Raftie op donderdag  7 juli 2011, 10:04:03
Hallo, ik zit in MacArthur Eastern Samar. Volgend jaar verhuizen we naar Hernani Garawon. Ik vind het hier heel leuk maar ben nu eenmaal aan het internet gebonden. Het is de enige manier om contact te houden met mijn familie in Belgiƫ en bovendien helpt google mij bij het zoeken naar de beste oplossingen.
Voor het ogenblik werk ik met een globe tattoo. Het ding werkt en dankzij hun supersurfplan blijft het relatief betaalbaar: 250 pesos voor 5 dagen.
Ik vraag mij af of er geen betere (snellere) oplossingen bestaan via satelliet? Iemand ervaring?

Samar is nu ook niet de meest vooruitstrevende provincie.Ikzelf woon in calubian,Letye,met zicht op Samar.Wij gebruiken ook globe tatoo of smart bro.Zolang ge maar signaal hebt is het redelijk ok,alleen streamen van muziek of film is niet mogenlijk.Chatten,surfen,kranten lezen enz gaat met het nodige geduld.Alleen paar maanden geleden waren er problemen met de globe antenne,ging binnen de week opgelost zijn.Maar ja ge zijt in de phils he,dus na 6 maand nog niks,van kwaad naar erger.Onthou altijd dat de filipijnen een derde wereld land is en blijft..........
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Raftie

Ik ben mij intussen aan het verhelpen met smartbro en globe. Prijzen en kwaliteit zijn vergelijkbaar. Alles is heel traag.
Intussen heeft een dame die hier een internet shop heeft op basis van een satelliet gevraagd om eens met mijn asawa te praten.
Ze wil waarschijnlijk verkopen want mijns inziens verdient het zout in de pap niet.

Ik denk dat ik eens zal luisteren.