Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippino food in Belgium

Gestart door stip66, zaterdag 26 september 2009, 09:28:37

Vorige topic - Volgende topic

Luke


Amice

Citaat van: Luke op zaterdag 22 september 2012, 06:50:51
Citaat van: hansy66 op zaterdag 22 september 2012, 06:31:56
Ter info: Angels café is permantly closed

En dat is waar?

:ikkeniebegrijp:

vraag je nu of hij liegt?
of vraag je waar angels cafe is/was gevestigd?  :happy2:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ladgar

Angels Cafe , was in Antwerpen aan de 'ingang" van de Waaslandtunnel.
Het was vooral een uitvalbasis van dames die op de schepen diensten verleenden.

bigfoot12345

Toen ik vandaag mijn vrouw afhaalde op school na haar nederlandse les vertelde ze me dat haar juffrouw gezegd had dat er elke zondag een markt in Brussel is waar je veel filippino food kan kopen.
Iemand die weet of dit klopt,of iets meer info kan geven?

Rich

Citaat van: bigfoot12345 op dinsdag 20 november 2012, 23:02:36
Toen ik vandaag mijn vrouw afhaalde op school na haar nederlandse les vertelde ze me dat haar juffrouw gezegd had dat er elke zondag een markt in Brussel is waar je veel filippino food kan kopen.
Iemand die weet of dit klopt,of iets meer info kan geven?

Vermoedelijk deze : Zondagmarkt Zuidstation en omgeving
In dezelfde omgeving als de markt van Anderlecht bevindt zich één van de meest kleurrijke markten van Brussel. Hier vindt men vertegenwoordigers van alle rassen en landen die met veel zwier hun waar aan de man brengen. De uitgelezen plaats voor mensen op zoek naar exotische produkten. Op zondag van 8 tot 13 uur.

   
Rich de Nederbelg.

gosternokke

#95
 Bedankt  :thumb:    Goed te weten dat daar een markt is op zondag.       http://www.uitinvlaanderen.be/agenda/e/zondagmarkt-zuidstation/6CA38E8A-D795-1EE2-C1B9F4D3DFC3207C

We moeten over paar weken op zondag in de Slachthuislaan zijn in brussel dus das vlak bij, gelijk even kijken of het wat is .

We komen wel meer daar in die omgeving, maar de markt was me nog niet opgevallen . Is die voor het stations ? Welke straat precies.

Ik heb ook wel eens een mooi herenkostuum gekocht in die omgeving, een van de zijstraten van de slachthuislaan, denk dat het de  anderlechtse steen weg was.  Veel winkels afkomstig uit Tunesie, Algerije en marokko.  Mooie kostuums voor een spotprijs.

Rich

Het staat in je eigen link Gosternokke.  Feronstr. 173, 1000 Brussel

Laat even iets weten of het wat is die markt want ikzelf ben er nog nooit geweest.
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: gosternokke op woensdag 21 november 2012, 07:57:25

We komen wel meer daar in die omgeving, maar de markt was me nog niet opgevallen . Is die voor het stations ? Welke straat precies.



Die markt kan je niet missen, in de buurt van het zuidstation (langs de 'achterkant, Fonsnylaan, buitengaan) staat het vol met kraampjes. Wat ook tot is in de buurt zijn de vele Griekse restaurants, waar je net als in Griekenland gaat kiezen in de keuken wat er op je bord(en) moet komen. Althans, enkele jaren geleden was dat nog zo. (Slachthuislaan is dus nog een eindje weg van het zuidstation, langs de andere kant)

:offtopic: Kostuums en zo, kan je ook voordelig kopen bij DOD, er zijn verschillende vestigingen: één in de avenue louise, de meeste andere leuvensesteenweg, ook een heel gezellige buurt (Saint Josse), en daar is ook een dod-outlet (dod is eigenlijk outlet, dus dat is een outlet outlet, echt heel goedkoop voor topkwaliteit) Er is ook een DOD in de abdijstraat op 't Kiel hier in Antwerpen, maar daar ben ik nog nooit binnengeweest.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Rich op woensdag 21 november 2012, 08:33:15
Het staat in je eigen link Gosternokke.  Feronstr. 173, 1000 Brussel

Laat even iets weten of het wat is die markt want ikzelf ben er nog nooit geweest.

Feronstraat dat is daar vlakbij, loopt evenwijdig met av. Fonsny, ja, kan zijn dat de kramen daar (ook) staan
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Adobo

Een jaar of 10 (of meer zelfs) geleden was er een Filippijns karaoke restaurant in Torhout, Ter Dycke lag net naast een frituur. Zijn er mensen van op dit forum die daar vroeger nog geweest zijn? Kvraag me dat gewoon puur uit interesse af, aangezien er hier redelijk wat Belgen uit west-vlaanderen zitten...

Ter verduidelijking, ik spreek over een jaar of 10geleden, nu is het al lang gesloten. :p