Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Als je van P 20000 per maand rond komt, dan zou je die â,¬ 80000 op rente kunnen zetten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

balikbayan

20.000P per maand hoor je al tot de goed bedeelden in de PH

Kun je prima van leven maar ik vrees dat we nu weer de discussie krijgen ja maar das te weinig want .......

Phille

Citaat van: balikbayan op dinsdag  3 januari 2012, 09:45:15
20.000P per maand hoor je al tot de goed bedeelden in de PH

Kun je prima van leven maar ik vrees dat we nu weer de discussie krijgen ja maar das te weinig want .......

... misschien maak jij jezelf misschien net iets teveel wijs  :weetikniet: maar ik heb geen ervaring met ginder te leven, dus het is alleen maar een vraag  :jajaja:

callebaut

Citaat van: Phille op dinsdag  3 januari 2012, 13:00:11
Citaat van: balikbayan op dinsdag  3 januari 2012, 09:45:15
20.000P per maand hoor je al tot de goed bedeelden in de PH

Kun je prima van leven maar ik vrees dat we nu weer de discussie krijgen ja maar das te weinig want .......

... misschien maak jij jezelf misschien net iets teveel wijs  :weetikniet: maar ik heb geen ervaring met ginder te leven, dus het is alleen maar een vraag  :jajaja:


     :thumb:                      Zij die hier wonen weten beter ....  20 000 php ? ......:lachen:

Pjottr

Hoe kom je er op 20.000 mnd Ik zit hier nu toch alweer flink wat jaren en zie met lede ogen hoeveel duurder alles hier wordt jaarlijks
In het westen denken ze allemaal dat je er voor een habbekrats kan leven Ja als je in een kubo kubo wil wonen en dagelijks rijst en gedroogde vis wil eten Zo leven hier miljoenen mensen.Maar dat kun jij als blanke nimmer opbrengen. Dat gaat je relatie ook verstoren let maar op
Ik heb geinvesteerd in onroerend goed en dat verhuur ik (in Manila) en in Bicol en daar kan ik ruim van komen maandelijks. Is dat te danken aan mijzelf? Deels ja maar er is ook een deel geluk aan te pas gekomen.Ontmoeten van de juiste mensen op het juiste tijdstip
Heb ook nog 2 jaar in Dublin gewerkt zat toen al een paar jaar hier. Dat kwam goed uit voor herinvestering maar het was wel een opoffering.
Dat kan ik je wel zeggen.
Onze inkomsten gebruiken we deels om te leven en deels om opnieuw te investeren.So far so good Bit by bit. and some luck
Maar je moet wel van te voren weten waar je aan begint anders ben je alles in een klap zo kwijt. De Philippines heeft nl een sterke zuiggg funktie als het om geld gaat
Ikzit boven op mijn geld en laat me door niemand gek maken ook niet met de mooiste beloften en praatjes.
Gr Pieter
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Maar je moet wel van te voren weten waar je aan begint anders ben je alles in een klap zo kwijt. De Philippines heeft nl een sterke zuiggg funktie als het om geld gaat
Ikzit boven op mijn geld en laat me door niemand gek maken ook niet met de mooiste beloften en praatjes.
Gr Pieter


:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

westhoek

Citaat van: Pyotr op dinsdag  3 januari 2012, 15:47:33
In het westen denken ze allemaal dat je er voor een habbekrats kan leven Ja als je in een kubo kubo wil wonen en dagelijks rijst en gedroogde vis wil eten Zo leven hier miljoenen mensen.Maar dat kun jij als blanke nimmer opbrengen.

Héél goed gezegd !!!
Als je alles in rekening gaat brengen is het eigenlijk goedkoop leven in het Europa, en vooral onze streek.
Gezondheidszorgen, werkloosheidsvergoeding, OCMW (of WAO bij jullie zeker ?), goedkope sociale woningen, kindergelden, en op je 65ste er een pensioen bovenop.

westhoek

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 januari 2012, 15:55:20
Maar je moet wel van te voren weten waar je aan begint anders ben je alles in een klap zo kwijt. De Philippines heeft nl een sterke zuiggg funktie als het om geld gaat
Ikzit boven op mijn geld en laat me door niemand gek maken ook niet met de mooiste beloften en praatjes.
Gr Pieter


:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:
Is een goede ingesteldheid ! Doe ik hier en nu ook. Ik heb een plan en niemand zal me kunnen ompraten.

bananacreek

Citaat van: westhoek op dinsdag  3 januari 2012, 16:07:10
Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 januari 2012, 15:55:20
Maar je moet wel van te voren weten waar je aan begint anders ben je alles in een klap zo kwijt. De Philippines heeft nl een sterke zuiggg funktie als het om geld gaat
Ikzit boven op mijn geld en laat me door niemand gek maken ook niet met de mooiste beloften en praatjes.
Gr Pieter


:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:
Is een goede ingesteldheid ! Doe ik hier en nu ook. Ik heb een plan en niemand zal me kunnen ompraten.

Nou, dan moet je wel STERK in de schoenen en ONERBROEK staan betreffende dat "OMPRATEN" want het VLEES kan zwak zijn......... af en toe.......en soms gemakkelijker gezegd dan gedaan... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

westhoek

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 januari 2012, 16:17:22
Citaat van: westhoek op dinsdag  3 januari 2012, 16:07:10
Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 januari 2012, 15:55:20
Maar je moet wel van te voren weten waar je aan begint anders ben je alles in een klap zo kwijt. De Philippines heeft nl een sterke zuiggg funktie als het om geld gaat
Ikzit boven op mijn geld en laat me door niemand gek maken ook niet met de mooiste beloften en praatjes.
Gr Pieter


:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:
Is een goede ingesteldheid ! Doe ik hier en nu ook. Ik heb een plan en niemand zal me kunnen ompraten.

Nou, dan moet je wel STERK in de schoenen en ONERBROEK staan betreffende dat "OMPRATEN" want het VLEES kan zwak zijn......... af en toe.......en soms gemakkelijker gezegd dan gedaan... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:
Wel Bananacreek, het is zo. Vandaar ook de breuk met mijn ex. Spijtige zaak, maar als de liefde een prijs heeft van tienduizenden euros 'auto, verbouwing, steun familie en de rest van het dorp,...), dan hoeft het voor mij niet meer.
Ik zal wel iemand vinden die wat redelijker is, indien niet, dan ben ik liever alleen. Zij zullen mij ook niet steunen als ik in de miserie zit hoor.
Of misschien ken jij iemand wiens Filippijnse vriendin/vrouw de 'vreemdeling' steunt en onderhoud ?