Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoe geld verdienen

Gestart door kamperman, maandag 18 juli 2011, 00:09:04

Vorige topic - Volgende topic

kamperman

hallo forumleden en gasten uiteraard

ik zoek een manier om wat geld te verdienen op de filippijnen
ik heb n.l een filippijnse vrouw en wil graag verhuizen om bij elkaat te zijn
ik heb al een huis gebouwd en heb een optie op een tweede stuk van 160 vierkante meter
als ik mijn huis hier verkoop en het geld wegzet tegen een goede rente heb ik een paar honderd euro per maand
maar dat lijkt me niet genoeg om van te leven dus zoek ik een manier om er wat te verdienen
heeft iemand een idee?

alvast dank

koy

goe bezig zou ik zeggen....
leven en laten leven...

Digos

koop niet dat tweede stuk.

Reken dan uit hoeveel je overhoud als je je huis verkoopt en hoe ver (jaren)  je er mee kan springen in de phils.

Iets verdienen.....als witneus is niet makkelijk.....je legt er feitelijk meer aan toe als je daar iets begint.
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Als je al een huis hebt, ben je iig vrij van huurkosten.

I.pl.v. grond zou je kunnen denken aan een condo in een van de druk bezochte steden zodat je die kan verhuren waardoor je een extra maandelijkse inkomen hebt.

Als je dan bij elkaar â,¬ 500 per maand hebt, zou je in principe moeten kunnen overleven, zij het geen vetpot.
Daarnaast heb je dan je handen vrij om van alles en nog wat te doen om geld te vergaren. Wat zoals reeds gezegd als witneus niet mee zal vallen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

@Kamperman Misschien kun je je huis in NL verhuren? Of inderdaad een condo in PH kopen en verhuren.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Johan En Elvie

Heel moeilijk denk ik als ze het weten dat het een witneus zijn zaak is komen er steeds wel gieren boven vliegen en op termijn moet je gaan lopen en hou je niets meer over (van steeds maar dezelfde verhalen te horen van anderen)

Wat ik aanraad is om het volgende te doen.
Koop een condo of een paar kleine commerciële ruimten die je dan verhuurd aan goede betalers.
Wat u hiervoor moet doen?
Gewoon aan je vrouw of familie daar de opdracht geven om dit ALLEMAAL voor u uit te zoeken zodat ze niet weten dat u ertussen zit (wat niet éénvoudig zal zijn)
Je steeds dan op de achtergrond houden als er huur moet gehaald worden.
Hiervoor moet je uw vrouw en familie volledig kunnen vertrouwen natuurlijk.
Als je hier twijfel over hebt doe het dan niet en zorg ervoor dat je vanuit je thuisland genoeg maandelijkse inkomsten hebt om daar te overleven, met 500 euro per maand ok maar dan mag je niet te ver springen iets van 800 tot 1000 euro per maand zou beter zijn.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Indien je in de grote steden bv. Manila een condo koopt dan kun je dat laten verhuren door de tower administration. Daarbij kun je dan aangeven dat je het liefst buitenlanders als huurder hebt (maar geen koreanen)

Dan heb je alles zelf in de hand en heb je de familie ook niet nodig.De tower administration dient dan een administratie bij te houden daarover.
Daarover dien je dan wel enig fee te betalen voor hun diensten maar ze incasseren,onderhouden en verlenen service aan de huurder.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Robert

Waar ga je wonen, als je al een stukje grond hebt en je kan daar ook nog eens bv 2 appartementen op bouwen, kan je die in ieder geval gaan verhuren.
Jij zou je huis wel willen verkopen, kan me dat wel voorstellen, velen zeggen hier, ga eerst verhuren, ja dat klinkt mooi, maar je hebt dan ook weer een hoop gezeur.
Als je gaat verhuren moet je toch wel gaan uitrekenen hoeveel je er aan over houd, anders schiet het ook niet op, dus je gedachte dat je liever gaat verkopen snap ik wel.
Zal voor een ieder denk ik weer anders zijn, ik heb wat kennissen die slechte ervaringen hebben met verhuren.
Uiteraard zullen anderen weer andere ervaringen hebben.


buizesmurf

Citaat van: pierrevanwies op maandag 18 juli 2011, 15:19:27
Moest ik van u zijn dan zou ik mijn huis in bels zeker niet te vlug verkopen maar voorlopig verhuren,dat brengt ook geld op en indien je er later hier de brui zou aangegen gaat het toch gemakkeler zijn om zonder grote kleerscheuren terug te keren.  Toch niet vergeten dat er een hemelsbreed verschil is tussen hier even of zelfs maanden  op vakantie te komen en hier permanent [ al dan niet gebroken met bels of ned] te verblijven. 

een zeer wijze raad.....
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

kamperman

het huis staat in angeles en eht twede stuk grond is naast het huis dus lekker dichtbij
het idee van daar 2 appartementen op te bouwen staat me wel aan omdat een condo toch ook al gauw twintig duizend euro kost
het huis in nederland verhuren kan idd nogal eens voor problemen zorgen dus dat zie ik niet zo zitten en daarbij dan heb ik nog steeds niks over
en bij verkoop kan ik in ieder geval rente beuren dus inkomen
maar een beetje extra inkomen zou wel heel welkom zijn

maar in ieder geval bedankt tot zover allemaal en meer ideeen zijn welkom