25 libiers krijgen hier zomaar een verblijfsvergunning

Gestart door Anakin, maandag 18 juli 2011, 18:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Phille

CitaatVoor mij is er een duidelijk verschil tussen mensen waar het onderzocht is dat er werkelijk een gevaar voor is hun leven of gezondheid en economische vluchtelingen.  Niet over politieke vluchtelingen die tijdens hun vakantie terug reizen naar hun vaderland

@Disnoke, dit is heel juist en het is goed dat die mensen ergens terecht kunnen; maar waarom keren die dan zelden terug?  :weetikniet: In hun land van herkomst blijft het niet eeuwig onveilig ... en als het dan toch gebeurd, zoals momenteel met de Turkse gemeenschap, dan gaan de jongeren terug naar hun land (Turkije is momenteel één van de snelst groeiende economieën ter wereld) en de ouderen blijven hier!

innka3

Citaat van: Phille op woensdag 20 juli 2011, 08:51:19
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1294946/2011/07/20/Kwart-inwoners-van-Belgie-is-allochtoon.dhtml

Ongeveer een kwart van de inwoners van België is van allochtone oorsprong. Dat stelt socioloog Jan Hertogen in de Coreliokranten. In België wonen zo'n miljoen mensen met een vreemde nationaliteit en daarbij komen nog eens ongeveer evenveel mensen die Belg zijn geworden. Ons land telt ook nog eens 750.000 Belgen met ouders van allochtone oorsprong. Dat maakt dat 2,75 miljoen inwoners van buitenlandse komaf zijn, zo berekende Hertogen.

In de nieuwe studie becijferde Hertogen dat sinds 1948 ruim één miljoen vreemdelingen Belg zijn geworden. Dertig procent komt uit Marokko. In totaal zijn mensen van 194 nationaliteiten Belg geworden. Overigens is Belg worden een relatief nieuw fenomeen. Bijna de helft van de nieuwe Belgen werd dat na 2000. (belga/dea)

bedankt phille,ik zal   :atyourservice: even inlichten ,dat samengaan tussen  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:
dus niks gaat worden  :lachen:

balikbayan

Jawel hoor zolang de nafters maar naar het franstalige gedeelte worden gedeporteerd  :thumb:

ladgar

Citaat van: Phille op woensdag 20 juli 2011, 08:51:19
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1294946/2011/07/20/Kwart-inwoners-van-Belgie-is-allochtoon.dhtml

Ongeveer een kwart van de inwoners van België is van allochtone oorsprong. Dat stelt socioloog Jan Hertogen in de Coreliokranten. In België wonen zo'n miljoen mensen met een vreemde nationaliteit en daarbij komen nog eens ongeveer evenveel mensen die Belg zijn geworden. Ons land telt ook nog eens 750.000 Belgen met ouders van allochtone oorsprong. Dat maakt dat 2,75 miljoen inwoners van buitenlandse komaf zijn, zo berekende Hertogen.

In de nieuwe studie becijferde Hertogen dat sinds 1948 ruim één miljoen vreemdelingen Belg zijn geworden. Dertig procent komt uit Marokko. In totaal zijn mensen van 194 nationaliteiten Belg geworden. Overigens is Belg worden een relatief nieuw fenomeen. Bijna de helft van de nieuwe Belgen werd dat na 2000. (belga/dea)



Van die "socioloog" moet ge niet te veel geloven . Hij is mediageil en doet alles om in het nieuws te komen. Zo wilde hij zich ook profileren als slachtoffer van sexueel misbruik door een religieuze.
Zijn meest beroemde studie toonde aan dat hoe meer vreemdelingen , hoe minder criminilateit
http://www.gva.be/archief/guid/hoe-meer-vreemdelingen-hoe-minder-misdrijven.aspx?artikel=d3837320-c329-476b-95f6-f07134eb2a94

innka3

#14
Citaat van: ladgar op woensdag 20 juli 2011, 13:39:53

Van die "socioloog" moet ge niet te veel geloven . Hij is mediageil en doet alles om in het nieuws te komen. Zo wilde hij zich ook profileren als slachtoffer van sexueel misbruik door een religieuze.
Zijn meest beroemde studie toonde aan dat hoe meer vreemdelingen , hoe minder criminilateit

ja dat is logisch ,de kassen zijn dan leeg en te lenen valt er niets meer want alles is al geleend.
en er zullen ook sub-divisies komen met bewaking ,net zoals in de PH  :biggrinn:  :hoedjeaf:

disnoke

indien ze hier een aantal jaren zijn en de toestand in hun land is terug normaal dan zou er moeten voorzien worden dat ze ofwel terugkeren ofwel indien ze een toegevoegde waarde zijn en ik bedoel niet enkel de intelectuele maar bereid zijn om te integreren en te werken waarom dan niet mogen blijven.

Nu ze officieel erkend zijn mogen ze ook officieel werken, wat beter is dan illegaal hier zijn steun krijgen en dan nog in het zwart kunnen bijverdienen.

Controle en stop van illegalen ja maar er moet plaats blijven voor mensen dat steun nodig hebben, gelukkig is hier nu vrede maar in WO I en WO II waren er ook landen bereid om Belgen op te vangen. 

Vroeger waren we heel gastvrij voor de Turken, Italianen om in onze mijnen te werken, deze mensen hebben bijgedragen tot onze samenleving ook door belastingen te betalen.  Je kunt niet maken, dank u voor 20-30 jaar vuil werk voor ons te doen ga nu maar terug naar je land. 

Anakin

Citaat van: disnoke op woensdag 20 juli 2011, 18:45:16
indien ze hier een aantal jaren zijn en de toestand in hun land is terug normaal dan zou er moeten voorzien worden dat ze ofwel terugkeren ofwel indien ze een toegevoegde waarde zijn en ik bedoel niet enkel de intelectuele maar bereid zijn om te integreren en te werken waarom dan niet mogen blijven.

Nu ze officieel erkend zijn mogen ze ook officieel werken, wat beter is dan illegaal hier zijn steun krijgen en dan nog in het zwart kunnen bijverdienen.

Controle en stop van illegalen ja maar er moet plaats blijven voor mensen dat steun nodig hebben, gelukkig is hier nu vrede maar in WO I en WO II waren er ook landen bereid om Belgen op te vangen. 

Vroeger waren we heel gastvrij voor de Turken, Italianen om in onze mijnen te werken, deze mensen hebben bijgedragen tot onze samenleving ook door belastingen te betalen.  Je kunt niet maken, dank u voor 20-30 jaar vuil werk voor ons te doen ga nu maar terug naar je land. 

immigratie is niet alleen van onze tijd,maar ook tijd van romeinnen,toen de slaven uit het noorden rome overspoelde.
resultaat is rome later gevallen is.



ik heb helemaal niets tegen die vreemdelinge,want ik wil mij vrouw hier ook en zal immigrand zijn.
maar daar gaat kwestie niet over.
het gaat hem om het feit,de meerderheid uit moslimlanden en afrikaanse landen ,hier zomaar gemakkelijk binnen geraken .
terwijl onze vrouwen hier misschien aan een visum komen en veel geld in tijd in beslag nemen.
het is gewoon onrechtvaardigheid daar maak ik mijn kwaad in.

ho

Anakin

dat turken en italianen en later ook polen hier kwamen werken ,gewoon omdat het loon hier hebben ze veel geld is, en naar thuisland kon zenden.
is geen liefdadigheid ,vergeet dat maar.
dat gebeurt overal ,veel filipinos gaan nu ook in dubai of in koeweit gaan werken. dat heb ik vernomen.
en ook zij doen het vuile werk daar.
velen gaan in buitenland werken omdat er meer te verdienen dan thuis.dat is echt moedig.
velen maand van huis,om gezin beter leven te geven, of kinderen te laten studeren.


enja,wie will hier nog voor een loontje van 1000 euro gaan werken,als je 500 of 600 of 700 euro aan huur mag betalen,wat heb je nog over om te leven.
zo zijn er vele van die jobs.postbodes ,horeca,trucksbesturders,ook stadsarbeiders.

velen van emigranten weten beter weg naar OCMW en hoe ze aan geld moeten geraken dan wij.
hoe kunnen illigalen hier 5 of 6 jaar in ons land verblijven ,hun kinderen naar school laten gaan en van ons systeem kunnen profiteren.
en niet een terug gestuurd word,en dan toch een verblijfsvergunning krijgt, 14000 waren het er vorig jaar.
waar stopt dat.

ons immigratie syteem gelijk op niets en is niet voor iedereen rechtvaardig,het zit vol gaten.
onze bevolking zal er een hoge prijs voor betalen.
straks moeten we werken tot 70 jaar om pensioen te hebben.als er nog geld voor gaat zijn.

er moet dringen iets gebeuren aan deze manier van doen.



disnoke

Sorry maar maar dit topic werd gestart als libiërs krijgen zomaar een verblijfsvergunning.

Maar wat je aanhaalt? Rome werd overspoeld door slaven en daardoor is Rome gevallen???  Slaven werden tegen hun wil naar Rome gebracht en er zijn verschillende redenen waarom Rome gevallen is, te groot rijk, niet groot genoeg leger, interne strijd, vijanden die zich beter organiseerden maar dat de immigratie dit heeft tewerkgesteld lijkt me straf.  Slaaf was je denk ik niet vrijwillig.

Mensen dat hier legaal werken, dragen bij tot de sociale zekerheid.  Het geld dat ze naar huis sturen, iedereen besteed zijn geld hoe hij wil, ik denk dat er hier ook leden zijn die hun vriendin steunen.  Nergens is vermeld dat dit om liefdadigheid gaan

Om de vergrijzing te kunnen blijven betalen is er immigratie nodig simpel omdat het geboortecijfer te laag is om de gepensioneerden op te vangen.  Vreemdelingen weten idd de weg blijkbaar goed naar het ocmw maar hoe kun je verklaren dat er zoveel werklozen zijn in België die ook steun krijgen maar toch zoveel jobs die niet ingevuld raken

Makkelijk binnen raken is ook makkelijk gezegd, een paar jaar in illegaliteit leven, deze mensen hebben meestal ook veel geld besteed, soms gevaren getrotseerd om hier te raken. 

Dat er niets aan moet gedaan worden heb ik nooit ontkend, enkel een onderscheid tussen illegalen en vluchtelingen

Amice

CitaatMensen dat hier legaal werken, dragen bij tot de sociale zekerheid.  Het geld dat ze naar huis sturen, iedereen besteed zijn geld hoe hij wil, ik denk dat er hier ook leden zijn die hun vriendin steunen.  Nergens is vermeld dat dit om liefdadigheid gaan

Om de vergrijzing te kunnen blijven betalen is er immigratie nodig simpel omdat het geboortecijfer te laag is om de gepensioneerden op te vangen.  Vreemdelingen weten idd de weg blijkbaar goed naar het ocmw maar hoe kun je verklaren dat er zoveel werklozen zijn in België die ook steun krijgen maar toch zoveel jobs die niet ingevuld raken

My ash, Vreemdelingen die hier legaal zijn en werken dragen bij aan sociale lasten maar profiteren daar ook van.
Als den Belg nederlander of europeaan geld naar het buitenland wenst te sturen dan komt de belasting daar meteen mee om de hoek kijken om te vangen, ik vraag me nog steeds af waarom dat bij die gastarbeiders,vreemdelingen enz. niet gebeurt.

Om de vergrijzing te kunnen blijven betalen dienen we nu al jaren later met pensioen te gaan en....de basis voor die vergrijzing ligt in de baby booming van na de oorlog, al die babies van toen hebben allen meegewerkt aan het betalen van het sociale systeem, dat ten eerste en ten tweede is door overheidsmaatregelen het krijgen van meer kinderen impopulair gemaakt, is de pil jarenlang in het ziekenfonds pakket opgenomen,kinderbijslag enkel voor de eerste 2 kinderen aantrekkelijk gemaakt enz.

Bij mij moeten ze niet aankomen dat die buitenlanders nodig zijn, dat had destijds anders geregeld kunnen worden intern met eigen volk, besturen is immers vooruitzien.
Juist daar schort het veelal aan, nog afgezien van de juist andere doelstellingen die regeringsleiders meestal hebben,' graaien' maar dat is niet enkel weggelegd voor de westerse leiders.

Met al het geld dat naar het buirtenland verdwijnt en de daarbij opgetelde meervraag aan sociale voorzieningen van die gastarbeiders, komen we per saldo straks hoe dan ook in een omgekeerde situatie . de zogenaamde arme gastarbeiders landen worden rijke landen en de huidige rijken landen zwakken af tot tweede zo niet derde wereld landen.
Turkije is zoals Phille dat terecht opmerkte daar een voorbeeld van.

Wat nu als Belgie/ Nederland tot de arme landen gaan behoren? Mogen wij dan tegen hogere salarissen en betere sociale voorzieningen  ook geld naar nederland/Belgie gaan sturen en bij anderen het kaas van het brood komen eten?

Denk het niet :neeneenee:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent