25 libiers krijgen hier zomaar een verblijfsvergunning

Gestart door Anakin, maandag 18 juli 2011, 18:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Anakin

het zijn ook niet de armsten die naar hier komen,want die hebben het geld er niet voor om hier te geraken.
ik zie geen gewone or arm filipina naar hier komen met boot,want kunnen ze niet betalen.
het zijn alleen de welstellende uit die arme lande hier kunnen komen.

ik ben akkoord dat iedereen recht geeft op een beter leven,maar ze moeten er in eigen land ook iets aan doen.
hier zijn ook opstanden en revoluties geweest ,en hebben mensen ook hier gevochten.
anders zaten we hier nog steeds in armoede.

die moslims protesteren altijd tegen het westen,wij zijn slecht !!!. maar komen hier toch al te graag.
en gaan dan nog eens hun will opdragen ook,zoals zeggen hoe wij moeten leven.
ik denk niet wij dat in marroko of turkije moeten doen,zeggen hoe zij daar moeten leven,want we komen er nooit levend vandaan.

ze zouden daar beter betogen tegen eigen regering ,want die steek all het geld in eigen zak.
de mensen in arabische landen zouden de rijksten op aarde moeten zijn met all hun olie ,waar gaat al dat geld naar toe
allemaal in mooie palijzen en grote moskees ,wat heeft de gewone burger,niets ,die leven nog steeds in armoede zoals in middeleeuwen
een kleine groep heeft beter.
dat ze daar eens op straat komen.
want gemakkelijk alijd tegen het westen te betogen daar of in brussel.

tijdens oorlogen hier zijn er niet zoveel belgen naar buiteland gevlugt want,het was overal even slecht.
overal was armoede,naar arabie of azie moesten ze niet vluchten .want daar was niet beter dan hier.
sommige zijn naar america kunnen vluchten als ze kapitaal hadden.
en ook daar was geen garantie op beter leven.

dat legalen hier meedragen is wel normaal zeker,is al genoeg wij ook nog enorm veel betalen voor die illigalen die ons steeds maar overspoelen.
   

stijn54

Ik ben tweemaal bij mijn vrouw op bezoek geweest in qatar en daar heb ik gezien hoe de MOSLIMS leven als ze geld hebben. Gewoon hypocrite mensen zoals evenwel zovelen uiteraard.
Het onderzoek op schijnhuwelijken is alleen papierwerk en is in feite waardeloos. Het zou moeten zijn dat de vrouw terug zou moeten bij ernstige feiten bij haar verblijf in belgie of nederland.
groeten

disnoke

Citaat van: Amice op woensdag 20 juli 2011, 23:43:07
.
Als den Belg nederlander of europeaan geld naar het buitenland wenst te sturen dan komt de belasting daar meteen mee om de hoek kijken om te vangen, ik vraag me nog steeds af waarom dat bij die gastarbeiders,vreemdelingen enz. niet gebeurt.

Om de vergrijzing te kunnen blijven betalen dienen we nu al jaren later met pensioen te gaan en....de basis voor die vergrijzing ligt in de baby booming van na de oorlog, al die babies van toen hebben allen meegewerkt aan het betalen van het sociale systeem, dat ten eerste en ten tweede is door overheidsmaatregelen het krijgen van meer kinderen impopulair gemaakt, is de pil jarenlang in het ziekenfonds pakket opgenomen,kinderbijslag enkel voor de eerste 2 kinderen aantrekkelijk gemaakt enz.

Heb nog nooit belastingen betaald als ik geld naar het buitenland stuurde

krijgen van meer kinderen impopulair gemaakt? Toch niet in België

De basiskinderbijslag bedraagt:

  â,¬ 86,77  voor het eerste kind,
  â,¬ 160,55  voor het tweede kind,
  â,¬ 239,72  voor elk kind vanaf het derde

Kinderen ten laste
Heb je kinderen fiscaal ten laste, dan verhoogt het belastingvrij minimum.  Met één kind ten laste, wordt dit verhoogd met 1.400 euro, met twee kinderen ten laste 3.590 euro, met drie kinderen 8.050 euro, met vier kinderen 13.020 euro en per kind boven het vierde 4.970 euro (2011).  Kinderen met een handicap tellen dubbel bij de berekening van het aantal kinderen ten laste.



disnoke

Citaat van: Anakin op donderdag 21 juli 2011, 08:25:31
tijdens oorlogen hier zijn er niet zoveel belgen naar buiteland gevlugt want,het was overal even slecht.
overal was armoede,naar arabie of azie moesten ze niet vluchten .want daar was niet beter dan hier.
sommige zijn naar america kunnen vluchten als ze kapitaal hadden.
en ook daar was geen garantie op beter leven.
 

Anakin, tijdens WO I zijn er meer dan 1  miljoen Belgen naar Nederland getrokken, anderen naar Frankrijk en de uk.
in de wetenschap dat ons land nog lang niet zo veel inwoners had als nu is dit toch een mooi aantal

Tijdens WO II waren er idd minder maar in de UK waren er ook, dit kwam omdat de doortocht van de Duitsers overal was en heel snel maar toen zijn er ook naar Frankrijk getrokken en later terug naar huis.  Denk maar aan de brigade piron die gevormd was door Belgen in het buitenland

In Amerika dat is meer emigratie omdat ze daar opnieuw hun leven startte en niet de bedoeling hadden om terug te keren, toen waren er ook nog niet de middelen zoals we nu kennen, meeste vervoer was er per schip


gosternokke

Gezien het feit dat  :nederlandsevlag: toen nog maar 6 miljoen inwoners had ,was die 1 miljoen vluchtelingen gigantisch veel.    Maar het waren echte vluchtelingen ,geen economische vluchtelijngen.    Het kenmerk van een echte vluchteling is dat die naar een buurland vluchten, waar men veilig is.  Ongeacht de economische situatie van dat buurland.     De vluchtelingen van tegenwoordig hebben maar 1 doel en dat is europa.  Ik heb ze de afgelopen 50 jaar van over heel de wereld hier heen zien vluchten,  Vietnamezen, Tamils, Somaliers, Ethiopiers,  Afrikanen.
Maar weinig echte vluchtelingen gezien,  alleen de mensen die in de jaren 70 de dictaturen in Chili en Argentinie ontvluchten,  waren wel veel mensen bij die  echt om politieke redenen vluchten.

Luc

Van de 1 miljoen waren er 900000 binnen het jaar al terug naar België. Slechts een 100000 zijn tot het einde van de oorlog in Nederland gebleven.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

disnoke

Citaat van: Luc op donderdag 21 juli 2011, 20:05:50
Van de 1 miljoen waren er 900000 binnen het jaar al terug naar België. Slechts een 100000 zijn tot het einde van de oorlog in Nederland gebleven.

klopt maar dit is aangehaald om aan te tonen dat er toen ook VEEL Belgen vluchteling waren

Reeds op 12 oktober begonnen de onderhandelingen tussen de Belgische overheid en de Duitse bezetter over de terugkeer van de burgerbevolking. De Nederlandse regering oefende zachte drang uit om zo veel mogelijk Belgen naar huis te laten gaan. In november 1914 waren er nog 323.600 vluchtelingen geregistreerd, in december nog 200.000 en vanaf mei 1915 bleef het aantal tot het eind van de oorlog constant: 105.000. België ontvluchten ging niet meer: de Duitsers grendelden de grens van Vaals tot Cadzand af met een 180 kilometer lange draadversperring. Honderden mensen kwamen om doordat dit 'IJzeren Gordijn' onder een spanning van 2000 volt stond


Amice

Citaat van: disnoke op donderdag 21 juli 2011, 18:39:39
Citaat van: Amice op woensdag 20 juli 2011, 23:43:07
.
Als den Belg nederlander of europeaan geld naar het buitenland wenst te sturen dan komt de belasting daar meteen mee om de hoek kijken om te vangen, ik vraag me nog steeds af waarom dat bij die gastarbeiders,vreemdelingen enz. niet gebeurt.

Om de vergrijzing te kunnen blijven betalen dienen we nu al jaren later met pensioen te gaan en....de basis voor die vergrijzing ligt in de baby booming van na de oorlog, al die babies van toen hebben allen meegewerkt aan het betalen van het sociale systeem, dat ten eerste en ten tweede is door overheidsmaatregelen het krijgen van meer kinderen impopulair gemaakt, is de pil jarenlang in het ziekenfonds pakket opgenomen,kinderbijslag enkel voor de eerste 2 kinderen aantrekkelijk gemaakt enz.

Heb nog nooit belastingen betaald als ik geld naar het buitenland stuurde

krijgen van meer kinderen impopulair gemaakt? Toch niet in België

De basiskinderbijslag bedraagt:

  â,¬ 86,77  voor het eerste kind,
  â,¬ 160,55  voor het tweede kind,
  â,¬ 239,72  voor elk kind vanaf het derde

Kinderen ten laste
Heb je kinderen fiscaal ten laste, dan verhoogt het belastingvrij minimum.  Met één kind ten laste, wordt dit verhoogd met 1.400 euro, met twee kinderen ten laste 3.590 euro, met drie kinderen 8.050 euro, met vier kinderen 13.020 euro en per kind boven het vierde 4.970 euro (2011).  Kinderen met een handicap tellen dubbel bij de berekening van het aantal kinderen ten laste.




Buiten dat het appels met peren vergelijken is.(immers sprak ik over het impopulair maken in het verleden en niet het heden) waren de bedragen(in nederland) toen wel even anders. Bij 6 kinderen had je toen een volledig of dubbel maandsalaris als kinderbijslag bij voorbeeld.(jaja ik weet het ,dat werd onbetaalbaar  :blahblah: en vandaar dat er maar gastarbeiders die veel meer kosten moesten komen)
De banken zijn verplicht om bedragen die over geboekt worden naar het buitenland te melden. Dit gebeurd onder het mom van zwart geld en het wegsluizen van geld tegen te gaan. Buitenlanders in nederland/belgie vallen daar om de een of andere reden niet onder want er gaan miljarden naar die landen toe jaarlijks. Geld wat niet besteed wordt in nederland/belgie zelf en daardoor worden de binnenlandse bestedingen dus ook minder.
Als je dat als nederlander doet wordt je al gauw verdacht van wegsluizen van geld en krijg je de belastingdienst aan je broek.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Citaat van: disnoke op donderdag 21 juli 2011, 20:21:01
Citaat van: Luc op donderdag 21 juli 2011, 20:05:50
Van de 1 miljoen waren er 900000 binnen het jaar al terug naar België. Slechts een 100000 zijn tot het einde van de oorlog in Nederland gebleven.

klopt maar dit is aangehaald om aan te tonen dat er toen ook VEEL Belgen vluchteling waren

Reeds op 12 oktober begonnen de onderhandelingen tussen de Belgische overheid en de Duitse bezetter over de terugkeer van de burgerbevolking. De Nederlandse regering oefende zachte drang uit om zo veel mogelijk Belgen naar huis te laten gaan. In november 1914 waren er nog 323.600 vluchtelingen geregistreerd, in december nog 200.000 en vanaf mei 1915 bleef het aantal tot het eind van de oorlog constant: 105.000. België ontvluchten ging niet meer: de Duitsers grendelden de grens van Vaals tot Cadzand af met een 180 kilometer lange draadversperring. Honderden mensen kwamen om doordat dit 'IJzeren Gordijn' onder een spanning van 2000 volt stond



Er zaten ook heel wat Belgische soldaten in interneringskampen in Nederland. Mijn grootvader heeft 4 jaar in kamp Zeist gezeten vlakbij Amersfoort.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.