Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rolstoelkortingen’

Gestart door Amice, zondag 24 juli 2011, 00:18:01

Vorige topic - Volgende topic

Amice

'Rolstoelkortingen' in
de maak in de Filipijnen
In hun pogingen om de toerismemarkt nieuw leven in te blazen, gaan de Filipijnen zich
specifiek richten op een nieuwe doelgroep: gehandicapten.
De overheid wil dat de branche kortingen van twintig procent gaat rekenen aan deze groep.
Ook moeten hotels ervoor zorgen dat hun kamers beter toegerust zijn om gebruikt te worden door gasten in een
rolstoel.
Het toerisme op de Filipijnen zit al een tijd in het slop. Dat komt onder meer door het terrorisme dat er van
tijd tot tijd de kop opsteekt.

Bron rnw

Het blijft een halfbakken zooitje daar. Wat moet een toerist in een rolstoel als gij zodra buiten het hotel, geen meter fatsoenlijk over straat kan?
Hier in manila hebben ze wel rolsstoel entrees  gemaakt op de sidewalk maar vergeten dan verder om dat  fatsoenlijk te maken, boomstronken, lataarnpalen,elektriciteitspalen etc. blokkeren bijna overal de doorgang voor een rolstoel. dan nog te zwijgen over de vaak hoge overgangen van sidewalk  naar een zijstraat, de slordig afgedekte en hobbelige putten(als je geluk hebt want het kan ook een onbedekt diep gat zijn)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op zondag 24 juli 2011, 00:18:01
Het blijft een halfbakken zooitje daar. Wat moet een toerist in een rolstoel als gij zodra buiten het hotel, geen meter fatsoenlijk over straat kan?

:jajaja: Heb enige tijd van krukken gebruik mogen maken. Dan kom je er pas echt achter hoe dramatisch de situatie hier is  :negatief: :negatief: :negatief:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Robert

Citaat van: josv op maandag 25 juli 2011, 06:29:47
Citaat van: Amice op zondag 24 juli 2011, 00:18:01
Het blijft een halfbakken zooitje daar. Wat moet een toerist in een rolstoel als gij zodra buiten het hotel, geen meter fatsoenlijk over straat kan?

:jajaja: Heb enige tijd van krukken gebruik mogen maken. Dan kom je er pas echt achter hoe dramatisch de situatie hier is  :negatief: :negatief: :negatief:

alleen niet bij het vliegveld, toen ben ik in zo een karretje gaan zitten, werd alles voor me geregeld.
kon al weer aardig lopen, maar zag iemand voor me die in een rolstoel zat, dacht dat moet ik ook maar eens doen.
was nog een dag te lang gebleven ook, maar werd ook geregeld.