Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Belgische keuken in Manila

Gestart door stip66, maandag 5 oktober 2009, 06:41:34

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Hey, ik wou mijn asaw uitnodigen in een Belgisch restaurant in Manila.
Had een poging gedaan om gisteren steak met groene pepersaus te maken, maar de " steaks " waren schoenzolen van Mister Minute  :lachen:

Indien geen restaurant bekend, enig idee waar ik ECHTE biefsteak kan vinden in Manila ??

Uuuumm, indien mogelijk ook een adres waar Roquefortkaas en room te verkrijgen, heb me zot gezocht, doch zonder resultaat  :ikkeniebegrijp:

Frieten heb ik reeds, jongens 5 pakskes van 200 gram  :biggrinn:


xav

de Roquefortkaas zal je waarschijnlijk niet vinden... room zou je toch wel moeten vinden in een SM... voor een goeie biefstuk zal je ver moeten zoeken denk ik :) hehe... heb ooit es in makati iets meegedaan wat er op trok, kan je vertellen dat het niet te eten was... zelfde voor gehakt voor spagheti saus  :lachen:... daar zit zoveel vet in gedraaid dat het op de maag ligt te draaien als een veerboot in stormweer...

Rich

Probeer eens in Hotel Sheraton, op Harizon Plaza, Hotel Westin of Manila hotel, en zo zijn er nog wel een paar waar je absoluut een goeie steak kan eten.

En niet eens zo duur.

Rich de Nederbelg.

ladgar

Juri's grandcafe is een hollands-belgisch cafe-restaurant in ermita , dit is hun website met hun contactgegevens etc
www.grandcafejuris.com

joselito

Citaat van: ladgar op maandag  5 oktober 2009, 11:40:54
Juri's grandcafe is een hollands-belgisch cafe-restaurant in ermita , dit is hun website met hun contactgegevens etc
www.grandcafejuris.com

Ze noemen het wel Belgisch maar ik kan toch maar weinig herkennen als dusdanig in hun menu :)
Enkel het  stoofvlees met frieten (afhankelijk hoe het klaar gemaakt wordt ) en de croque monsieur zouden Belgisch kunnen genoemd worden.

stip66

wij zijn gisteren bij Grand Cafe Juri's wezen eten, het was verbazend lekker met echte frieten.
Een supermals steakske ( 200 - 300 of 500 gram ) betaald ge tussen de 700 en 1300 peso.

De eigenaar is van Antwerpen, toffe gast.
Eveneens enkele belgische bieren te verkrijgen aan php 185
Duvel
Kriek
Westmalle
Hoegaarden
De Koninck

Nen echte aanrader als ge enkele philipina wilt verassen.

hehehe, die van mij had om 13 zich reeds overeten in een Japans restaurant.
's avonds zei ze dat ze niet zon grote honger had, maar uiteindelijk was hare steack sneller op dan dat mijne Duvel leeg was  :lachen:

Mawibata

Citaat van: stip66 op woensdag  7 oktober 2009, 02:00:42
wij zijn gisteren bij Grand Cafe Juri's wezen eten, het was verbazend lekker met echte frieten.
Een supermals steakske ( 200 - 300 of 500 gram ) betaald ge tussen de 700 en 1300 peso.

De eigenaar is van Antwerpen, toffe gast.


Ik dacht het  :nederlandsevlag:  management was.

De crew van KLM zat er vroeger regelmatig. mss nu nog ?


Mihmi en ik zullen vanavond eens kijken of je verhaal klopt.  :eat1ow4:

Even profiteren van de steack frieten, want vanaf donderdag in Bacolod zal het zal het wel Only Pinoy-food zijn  :weetikniet:

Alhoewel de frieten vorig jaar in Tambobo bij de Zwitser/Duitser ? (Ko help :happy2:) lieten zich ook smaken.  (kan moeilijk anders als je er zes weken geen meer geproeft had)   :lachen:

Tambobo : zie Deel 23: Tom van Deep Troat's reisverslag http://www.filippijnen.org/index.php/topic,497.0.html


:smiley-philippines: food kan ik ook wel smaken  :jajaja: 



:daag:


Mawibata



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ganda

Citaat van: stip66 op woensdag  7 oktober 2009, 02:00:42


Nen echte aanrader als ge enkele philipina wilt verassen.

hehehe, die van mij had om 13 zich reeds overeten in een Japans restaurant.
's avonds zei ze dat ze niet zon grote honger had, maar uiteindelijk was hare steack sneller op dan dat mijne Duvel leeg was  :lachen:

Het is opvallend hoeveel de Filipinos/Filipinas kunnen eten.
Lachen  :lol84qv7: , eten   :eat1ow4: , drinken  :drunk: en boem-boem  :copulatie:

Dat zijn de enigste redenen van hun bestaan denk ik

:lachen:

opinie

Citaat van: stip66 op woensdag  7 oktober 2009, 02:00:42
Nen echte aanrader als ge enkele philipina wilt verassen.

Het zetduiveltje heeft je te pakken , stip66!

Om een een Filippina te verassen, kun je beter Tanduay gebruiken.  :biggrinn: Mademoiselle flambée  :eat1ow4:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

CitaatIk dacht het    management was.

De crew van KLM zat er vroeger regelmatig. mss nu nog ?

Inderdaad nederlandse leiding met een belgische assistent. maar geenzins om trots op te wezen.
Voorheen was er een andere kok die het goed deed, nu is er door teloorgang een andere die minder schijnt te zijn, echter is er een ding die als een paal boven water blijft staan, als je bedonderd wilt worden ,ga dan naar juris.
Ik kan er helaas een boek over schrijven, maar verwacht eerder karabao dan een echte geimporteede biefstuk, je betaald er overigens wel als zijnde geimporteerd.
Niet dat het eten echt slecht is, maar de policy die deze heren hanteren neigt eerder naar de criminaliteit dan ondernemersschap.
De KLM (die meestal de haring en fricandellen meenam voor ze)is er al enige tijd niet meer en vertoeft meer in makati en deels in gpoint.

Eigenlijk hebben ze geen bestaansrecht maar heden ten dagen schijnt criminaliteit beter aan te slaan dan eerlijk ondernemerschap.
Zolang aldus list en bedrog hoogtij mogen vieren, ben ik in het ongelijk.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent