Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Places to see (be) in Palawan

Gestart door huzzie, zondag 9 oktober 2011, 11:00:03

Vorige topic - Volgende topic

huzzie

Hoi allemaal,

In januari reis ik en mijne madam terug naar de Filippijnen en had graag eens palawan aangedaan. Ik gebruik meestal de Lonely Planet maar zou het ten zeerste op prijs stellen als ik via dit forum wat tips zou krijgen van ervaringsdeskundigen!
We zijn low budget reizigers. Met het rugzakske dus en hebben geen schrik van het openbaar vervoer en de daarbij horende "ongemak(jes)ken".
We zouden voor +/- 1 week in Palawan zijn.

Thanks,

Huzzie and Jo

Wilfil

Beste Huzzie,

De typische toeristen plekken kun je makkelijk Googlen; Sabang, Port Barton, El Nido, en misschien Coron allemaal richting het Noorden vanuit Puerto Princesa gezien. Ik vond zelf Tabon caves in Quezon wel interessant (niet zo druk met toeristen) om te bezoeken alleen moet je dan afzakken naar het zuiden en gezien je maar een weekje heb is het misschien niet aan te raden.  Dus misschien toch de Noord route?

Er zijn vele mooie plekken te bewonderen maar met een weekje in het vooruitzicht zou ik proberen om tot El Nido te komen (of als eerste), is toch wel een betoverende plek alleen jammer genoeg commercieel gezien wel wat uitgebuit.

huzzie

Hoi,

Heel erg bedankt voor uw tips maar helaas twee jaar te laat. :lachen:

Misschien dat anderen er wel iets van kunnen opsteken.


Mawibata

Citaat van: Wilfil op zaterdag  6 juli 2013, 09:18:23
Beste Huzzie,

De typische toeristen plekken kun je makkelijk Googlen; Sabang, Port Barton, El Nido, en misschien Coron allemaal richting het Noorden vanuit Puerto Princesa gezien. Ik vond zelf Tabon caves in Quezon wel interessant (niet zo druk met toeristen) om te bezoeken alleen moet je dan afzakken naar het zuiden en gezien je maar een weekje heb is het misschien niet aan te raden.  Dus misschien toch de Noord route?

Er zijn vele mooie plekken te bewonderen maar met een weekje in het vooruitzicht zou ik proberen om tot El Nido te komen (of als eerste), is toch wel een betoverende plek alleen jammer genoeg commercieel gezien wel wat uitgebuit.


Palawan gaan we niet meer uitstellen, en zal onze eerstvolgende bestemming zijn.    :happy:   :happy:



Misschien doen we ook Tabuyo beachresort aan.    :thumb:






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Wilfil

Citaat van: huzzie op dinsdag  9 juli 2013, 13:49:31
Hoi,

Heel erg bedankt voor uw tips maar helaas twee jaar te laat. :lachen:

Misschien dat anderen er wel iets van kunnen opsteken.



Haha, had mijn leesbril zeker niet op.... maar, hoe was de Palawan ervaring?

gosternokke

Citaat van: Wilfil op zaterdag  6 juli 2013, 09:18:23
Beste Huzzie,

De typische toeristen plekken kun je makkelijk Googlen; Sabang, Port Barton, El Nido, en misschien Coron allemaal richting het Noorden vanuit Puerto Princesa gezien. Ik vond zelf Tabon caves in Quezon wel interessant (niet zo druk met toeristen) om te bezoeken alleen moet je dan afzakken naar het zuiden en gezien je maar een weekje heb is het misschien niet aan te raden.  Dus misschien toch de Noord route?

Er zijn vele mooie plekken te bewonderen maar met een weekje in het vooruitzicht zou ik proberen om tot El Nido te komen (of als eerste), is toch wel een betoverende plek alleen jammer genoeg commercieel gezien wel wat uitgebuit.



  Zit die   :belgiesmiley: Theo  ( ben even zen achternaam vergeten )    daar nog altijd met zijn Tabonresort ?   Tis voor mij al meer dan 10 jaar geleden dat ik in de taboncaves was.    We waren toen de enigen daar.  Verder niemand, Toerisme is enorm toegenomen, maar nog niet in het zuiden van Palawan.

Wilfil

Ik ben daar geen Belg of Nederlander tegen gekomen, sterker nog, geen enkele buitenlandse toerist. Het resort waar ik zat was uitgestorven maar heerlijk rustig en goedkoop. Quezon zelf is niet erg interessant op het kleine museum na(waar je de toegangsbewijzen verkrijgt voor de caves).

We zijn nog eens op de motor naar een strandje 5 km verderop gereden waar de lokalen op zondag vertoeven maar ik vond het een rommel en het zat er vol met "strandvlooien". 

stijn54

Iemand goede ervaringen gehad met een aanbieder van tourpackage voor Puerto Princessa ( 2 of 3 nachten). Bezoek El Nido lijkt mij een beetje te ver af?

Baliw-katok

Best is gewoon zelf naar Puerto Princesa te gaan en daar een hotel te boeken. De lokale tours kun je overal boeken en de prijzen zijn vastgelegd zodat je niet overal moet gaan onderhandelen. In 2012 kostte de city tour 600 pesos per persoon. In één dag bezochten wij toen crocodile farm, mitra's ranch, baker's hill, de butterfly garden, de binuatan weverij, de Immaculate Concepcion kathedraal en Plaza Cuartel. Wij hadden een goede en enthousiaste gids die overal wel iets wist te vertellen. Er was ook nog een andere tour met bezoek aan de "open gevangenis" maar dat heb ik iet gedaan. Lekker eten kan in Ka Lui restaurant (waar je je schoenen moet uitdoen bij het binnen treden) of in Kinabuchs. Toffe café's waren toen Kweba Bar en Tiki Bar. Een daguitstap naar de Underground River behoort ook tot de mogelijkheden en kun je gerust ter plaatse boeken (in 2012 was dit 1500pesos per persoon, middagmaal inbegrepen).