Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ams-singapore

Gestart door wiking, maandag 7 november 2011, 23:32:58

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Hallo,

Begin volgend jaar wil ik van amsterdam naar singapore vliegen (goedkoop 540euries). Dan laat ik mijn vriendin uit davao overkomen naar Singapore. Vanuit daar gaan we een trip maken naar Maleisie en evt thailand. Zodoende weer terug naar Singapore en dan vliegen naar Davao ook goedkoop (return ticket 105 euro). De tijd die we willen/gaan spenderen in Singapore/Maleisie zou ongveer 4 weken bedragen. Ik weet hiervoor krijg je de stempels in je paspoort bij aankomst in het land. Mijn vraag is, zijn deze landen voor mijn vriendin ook vrij toegankelijk? we blijven in geen van genoemde landen langer dan 20 dagen. En heeft iemand ervaring met deze route? Moet ik een visum aanvragen voor Singapore? aangezien ik een ticket ga boeken voor 3 maanden.

mvg,

Mertenh

yepyep

Hoi Merten,

Hier kun je nagaan of jij en je vriendin een visum moeten aanvragen per land: http://www.visahq.com/

Singapore hoeft niet zie ik net. Maleisie en Thailand zal ook wel hetzelfde zijn.


Ketelbinkie

Niet om je ongerust te maken, er is al eerder het een en ander hier over geschreven op dit forum, maar reizen naar het buitenland voor een Filipina is niet zo eenvoudig als b.v. voor jou naar het buitenland. Er kunnen soms wat valkuilen en obstakels zijn, die wel/niet kunnen worden genomen of gepasseerd. Voordat je definitief gaat afspreken in Singapore, laat je vriendin zich eerst goed informeren omtrent de haalbaarheid dat ze van Davao naar Singapore kan vliegen.

MadRed

Thailand hoeft zeker niet. We zijn daar pas (Augustus) samen geweest en toen heb ik het ook uitgezocht voor mijn vriendin. Met een Ph paspoort heb je voor Thailand geen visum nodig.

Kano

Op deze site staat een lijst welke landen geen visa eisen voor Filipino's:

http://reahguevarra.com/countries-filipinos-no-tourist-visa/

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

De kwestie van een visum kan je natrekken op de website van de ambassade van het land dat je wenst te bezoeken. Maar ook al heb je een visum (vooraf wel/niet nodig) dan nog moet je met toestemming van de PH autoriteiten als filipina het land mogen verlaten. En daar wringt nu net de schoen. Daarom eerst goed informeren en dan nog ondanks dat alles ben je en blijf je ongeveer aan de wolven over geleverd om het zo maar eens te noemen.

wiking

bedankt voor de vele reacties. Zal het met mijn vriendin erover hebben. Maar voor mij zal dat geen probleem zijn als ik in Singapore aankom? ik kan tot 30 dagen blijven zonder visum, maar aangezien ik daar land met een returnticket voor 2,5 a 3 maanden?

mvg

mertenh

Luke

Citaat van: wiking op dinsdag  8 november 2011, 13:05:12
bedankt voor de vele reacties. Zal het met mijn vriendin erover hebben. Maar voor mij zal dat geen probleem zijn als ik in Singapore aankom? ik kan tot 30 dagen blijven zonder visum, maar aangezien ik daar land met een returnticket voor 2,5 a 3 maanden?

mvg

mertenh

Er is maar 1 ding waar je moet voor opletten als je in Singapore landt; zorg dat geen verboden "medicatie" (drugs) bij je hebt!
De rest is bijzaak. Je hebt een uitreis-ticket bij, dus je bent in orde.

wiking

Ja dat kan inderdaad dan kost het een 150 a 250 euro meer. Maar voor minder geld kunnen we elkaar weer ontmoeten in Singapore en een tripje maken in de daarbij gelegen landen. Vanaf Singapore kan er goedkoop gevlogen worden naar en van Davao. Maar inderdaad ik ben alles aan het afwegen. Vliegen naar Kuala lumpur vanaf Davao is aardig prijzig in het voorjaar. (minimaal 170 euro return pp).

mvg

mertenh