Manila heeft het slechtste vliegveld op aarde.

Gestart door ganda, dinsdag 15 november 2011, 15:36:39

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Crimineel personeel, ranzige toiletten en instortende plafonds hebben de internationale luchthaven van Manila de titel 'slechtste vliegveld op aarde' bezorgd. De autoriteiten op de Filipijnen zitten in hun maag met deze situatie en kondigden aan voor omgerekend 19 miljoen euro te investeren om de luchthaven te verbeteren.

De verbouwing begint in januari en gaat anderhalf jaar duren. Met name Terminal 1, de plek waar buitenlandse zakenlieden en toeristen voor het eerst kennis maken met de Filipijnen, wordt opgekalefaterd.

Het vliegveld is gevestigd op de plek waar het Amerikaanse leger ooit een basis had, ongeveer een uur rijden van Manila. Vorige maand maakte de website Sleepinginairports.net bekend dat het vliegveld de top-10 aanvoert van slechtste luchthavens op aarde.

Schiphol staat dan weer vijfde in de top-10 van beste vliegvelden en geldt als nummer 1 in Europa. Singapore Changi is volgens de website de beste luchthaven op aarde. (afp/kve)

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1348392/2011/11/15/Het-slechtste-vliegveld-op-aarde.dhtml


Mawibata

Citaat van: ganda op dinsdag 15 november 2011, 15:36:39


Het vliegveld is gevestigd op de plek waar het Amerikaanse leger ooit een basis had, ongeveer een uur rijden van Manila.



Gaat het hier over Angeles ? ?
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fail_over

Is idd een wazig bericht, ze hebben het eerst over NIA dan over Clark.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

ganda

Ik denk dat de opsteller van het bericht zelf nog nooit een voet op Filipijnen heeft gezet.
Teminal 1 is NIA volgens mij.


Fail_over

Citaat van: ganda op dinsdag 15 november 2011, 20:30:28
Ik denk dat de opsteller van het bericht zelf nog nooit een voet op Filipijnen heeft gezet.
Teminal 1 is NIA volgens mij.

Klopt,

En ik moet zelf zeggen dat ik het toch helemaal niet zo'n vaart zie lopen. Ben nu 8x internationaal aangekomen, en vertrokken, en zo'n 7 binnenlandse vluchten vanaf en naar NIA, maar dat het nu zo erg gesteld is, van het criminele personeel heb ik niets gemerkt. Tja, je moet niet je koffer aan Jan en alleman afgeven. Instortende plafonds heb je in Utrecht ook. En de Cr's waren altijd clean.

Dat het vliegveld geexpandeerd dient te worden om een beter toestroom van toeristen te kunnen waaborgen voor de toekomst is echter een ander verhaal. Het vliegveld kan geen kant meer op. De tuigen scheeren vlak over de sloppenwijken die dicht onder de landingsbaan liggen.
Ze kunnen alleen de zee nog op, of idd Clark nieuw leven inblazen.

:weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Robert

Denk dat je nog nooit op vliegveld Clark bent geweest, dat is een heel mooi vliegveld en ruimte zat.
Wordt al heel lang over gesproken dat dit het nieuwe internationale vliegveld wordt.