parlementaire vraag visa pinays voor België

Gestart door Joerie, donderdag 17 november 2011, 20:31:07

Vorige topic - Volgende topic

Joerie

Omdat ik hier op het forum redelijk wat gelezen had omtrent hoe moeilijk het is om een visum te krijgen voor een Filippijnse vriendin of vrouw, heb ik de koe bij de horens gevat en hieromtrent mijn partijgenote Eva Brems gecontacteerd. Zij heeft onderstaande parlementaire vraag ingediend. Ben eens benieuwd wanneer we daar antwoord op krijgen en of dat wel een deftig antwoord zal zijn. Zelf ga ik binnenkort voor een jaar naar de Filippijnen om er vrijwilligerswerk te doen.

Schriftelijke  vraag van Volksvertegenwoordiger  Eva Brems aan Staatssecretaris Melchior Wathelet betreffende visumaanvragen lange duur / gezinshereniging / met het oog op huwelijk / ongehuwd samenwonen
Meneer  de Staatssecretaris,
Op haar website waarschuwt de Belgische ambassade in Manilla voor het fenomeen van Filippijnse internetbruiden.  De website vermeldt ook dat het niet het ambassadepersoneel is, maar de Dienst Vreemdelingenzaken die beslist tot een eventuele weigering van een visum van een Filippijnse die na een huwelijk met een Belg of met het oog op een huwelijk met een Belg naar België wenst te komen.
Blijkbaar wordt deze ambassade dus regelmatig bevraagd in dit kader. In dit verband heb ik volgende vragen:
1.   Hoeveel visumaanvragen lange duur / gezinshereniging / met het oog op huwelijk / ongehuwd samenwonen werden er gedurende de laatste vijf jaren (opgesplitst per jaar) door Filippijnse vrouwen gedaan?
2.   Hoeveel daarvan werden er geweigerd, en om welke redenen?
3.   Welke beleidsvisie hanteert de Staatssecretaris in deze?
4.   Voor welke andere landen doet zich een gelijkaardige situatie voor? Kan de Staatssecretaris ook voor deze landen de cijfers in vragen 1 en 2 specificeren?

Alvast mijn dank voor uw antwoord.
                        Eva Brems, Volksvertegenwoordiger


koy

Waw da's idd de koe bij de horens vatten, allee spreekwoordelijk dan eh
Mooi initiatief waar we allemaal wat aan hebben.

Grtn Koy
leven en laten leven...

Jan69

Misschien moeten ze deze cijfers dan eens naast die van de politieke vluchtelingen leggen en die alleen komen geld trekken nadien.

stijn54


westhoek

Citaat van: Jan69 op vrijdag 18 november 2011, 00:05:46
Misschien moeten ze deze cijfers dan eens naast die van de politieke vluchtelingen leggen en die alleen komen geld trekken nadien.


Inderdaad ja,.....

Ik heb dat zelf eens willen onderzoeken, en daar zijn eigenlijk geen cijfers over, toch niet publiekelijk. Wel zijn er cijfers over statistieken en nationaliteiten, ik ga nu niet die site zoeken omdat ik verbonden ben met een usb-stick, duurt te lang,... maar die cijfers voor Thaise en filippijnse per gemeente, zijn MARGINAAL KLEIN !!! In mijn gemeente, zou er eentje wonen, eentje.......
Waar maken ze zich druk over. Wat wel feiten zijn, is dat ze gebouwen kopen, tot in de puntjes opknappen en weggeven aan economische vluchtelingen !
En voor ons, waar we tenlastenemingen moeten ondertekenen van hier to ginder, twijfelen ze nog, bovendien willen onze partners maar al te graag hier werken.
De logica ontgaat me hoor.
Probeer maar eens een werkvergunning te regelen, zo goed als onmogelijk.

Mawibata


Goed zo van de joerie   :applaus:    :applaus:    :applaus:


Citaat van: westhoek op vrijdag 18 november 2011, 04:05:44
Citaat van: Jan69 op vrijdag 18 november 2011, 00:05:46
Misschien moeten ze deze cijfers dan eens naast die van de politieke vluchtelingen leggen en die alleen komen geld trekken nadien.


Inderdaad ja,.....

Ik heb dat zelf eens willen onderzoeken, en daar zijn eigenlijk geen cijfers over, toch niet publiekelijk. Wel zijn er cijfers over statistieken en nationaliteiten, ik ga nu niet die site zoeken omdat ik verbonden ben met een usb-stick, duurt te lang,... maar die cijfers voor Thaise en filippijnse per gemeente, zijn MARGINAAL KLEIN !!! In mijn gemeente, zou er eentje wonen, eentje.......
Waar maken ze zich druk over. Wat wel feiten zijn, is dat ze gebouwen kopen, tot in de puntjes opknappen en weggeven aan economische vluchtelingen !
En voor ons, waar we tenlastenemingen moeten ondertekenen van hier to ginder, twijfelen ze nog, bovendien willen onze partners maar al te graag hier werken.
De logica ontgaat me hoor.
Probeer maar eens een werkvergunning te regelen, zo goed als onmogelijk.


Opgelet, de Pinay die ondertussen de  :belgiesmiley: nationaliteit hebben aangevraagd, komen in die lijsten niet meer voor.

In Leopoldsburg zouden er slechts 2 zijn, maar in werkelijkheid een stuk of 10.

Voor de volledige  :belgiesmiley:  lijst : Excel bestand         http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=vreemdelingen%20per%20gemeente&source=web&cd=2&ved=0CCYQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.npdata.be%2FData%2FVreemdelingen%2FNIS%2F2006%2F2006-Vreemdelingen-gemeenten.xls&ei=aAnGTqf6Io6UOor-oNwP&usg=AFQjCNGOBhU0BTZ5wDjGer8CHR1EXBSc2w&sig2=C1lbkKOQM7RFThQptF_8Yg&cad=rja

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

In 2005 waren er 173 aanvragen voor visum. 128 daarvan voor gezinshereniging. Meer dan 90% daarvan waren vrouwen.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Herbie

Citaat van: Mawibata op vrijdag 18 november 2011, 08:34:53

Goed zo van de joerie   :applaus:    :applaus:    :applaus:


Citaat van: westhoek op vrijdag 18 november 2011, 04:05:44
Citaat van: Jan69 op vrijdag 18 november 2011, 00:05:46
Misschien moeten ze deze cijfers dan eens naast die van de politieke vluchtelingen leggen en die alleen komen geld trekken nadien.


Inderdaad ja,.....

Ik heb dat zelf eens willen onderzoeken, en daar zijn eigenlijk geen cijfers over, toch niet publiekelijk. Wel zijn er cijfers over statistieken en nationaliteiten, ik ga nu niet die site zoeken omdat ik verbonden ben met een usb-stick, duurt te lang,... maar die cijfers voor Thaise en filippijnse per gemeente, zijn MARGINAAL KLEIN !!! In mijn gemeente, zou er eentje wonen, eentje.......
Waar maken ze zich druk over. Wat wel feiten zijn, is dat ze gebouwen kopen, tot in de puntjes opknappen en weggeven aan economische vluchtelingen !
En voor ons, waar we tenlastenemingen moeten ondertekenen van hier to ginder, twijfelen ze nog, bovendien willen onze partners maar al te graag hier werken.
De logica ontgaat me hoor.
Probeer maar eens een werkvergunning te regelen, zo goed als onmogelijk.


Opgelet, de Pinay die ondertussen de  :belgiesmiley: nationaliteit hebben aangevraagd, komen in die lijsten niet meer voor.

In Leopoldsburg zouden er slechts 2 zijn, maar in werkelijkheid een stuk of 10.

Voor de volledige  :belgiesmiley:  lijst : Excel bestand         http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=vreemdelingen%20per%20gemeente&source=web&cd=2&ved=0CCYQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.npdata.be%2FData%2FVreemdelingen%2FNIS%2F2006%2F2006-Vreemdelingen-gemeenten.xls&ei=aAnGTqf6Io6UOor-oNwP&usg=AFQjCNGOBhU0BTZ5wDjGer8CHR1EXBSc2w&sig2=C1lbkKOQM7RFThQptF_8Yg&cad=rja



Dat is wel al van 2006 dus zullen er al een hoop bij gekomen zijn hoor. Maar wat ik niet goed begrijp dat er hier meer Filipijnen zijn dan Thaise alhoewel het overal vol loopt met Thaise?

Mvg Herbie
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

westhoek

#8
Citaat van: Herbie op vrijdag 18 november 2011, 08:52:11
Dat is wel al van 2006 dus zullen er al een hoop bij gekomen zijn hoor. Maar wat ik niet goed begrijp dat er hier meer Filipijnen zijn dan Thaise alhoewel het overal vol loopt met Thaise?

Mvg Herbie

Overal ??? In Bangkok zekers ?
Begot 19 verschil volgens de lijst. De cijfers liegen er niet om in vergelijk met Marokko en Turkije.

Herbie

#9
Citaat van: westhoek op dinsdag 29 november 2011, 14:03:32
Citaat van: Herbie op vrijdag 18 november 2011, 08:52:11
Dat is wel al van 2006 dus zullen er al een hoop bij gekomen zijn hoor. Maar wat ik niet goed begrijp dat er hier meer Filipijnen zijn dan Thaise alhoewel het overal vol loopt met Thaise?

Mvg Herbie

Overal ??? In Bangkok zekers ?
Begot 19 verschil volgens de lijst. De cijfers liegen er niet om in vergelijk met Marokko en Turkije.

In Blankenberge ken ik er vier, volgens de side staan er ook vier op maar Thaise meisjes zeker stuk of 25-30 al hoewel ze er maar 13 melden.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.