Ontlopen van vaderlijke plichten tegenover de kinderen in de Filippijnen.

Gestart door Rich, vrijdag 16 oktober 2009, 22:58:54

Vorige topic - Volgende topic

Rich


Wie heeft er ervaring, of informatie in verband met het volgende voorbeeld.

Een getrouwde vrouw beslist bij haar man weg te gaan omdat zij bijna dagelijks te maken heeft met agressie van haar dronken man, die bovendien al de verdiende centen vergokt en opzuipt, en zijn nachten doorbrengt  bij ??????????????
Zij heeft 3 kinderen.

Zij leven nu 5 jaar separated, en de man heeft sindsdien nog geen Peso bijgedragen voor de kosten voor levensonderhoud voor zijn kinderen.

Kan dat zomaar? Hij weet waarschijnlijk dat zij toch geen geld heeft om een advokaat te betalen, dus ontspringt zo heel gemakkelijk zijn verantwoordelijkheid. Of is dit niet juist? :weetikniet:

Uiteindelijk zijn ze nog officieel getrouwd. Wat kan zij doen? :weetikniet:

Mij lijkt het dat zij geen advokaat nodig heeft. Maar ik ken de wetten daar niet.

Alvast bedankt voor de tips  :thumb:




Rich de Nederbelg.

joselito

wel, ik ken een paar gevallen waar iemand zijn vriendin zwanger maakte en haar daarna  gewoon lieten vallen. Veel kan er blijkbaar niet aan gedaan worden. En een rechtszaak is waarschijnlijk te duur en ook als je ze wint, dan ben je nog niets verder. Als de ander geen officieel werk heeft, begin dan maar.
De vrouwen bekijken het ook anders. Het strafste wat ik gezien heb was een vrouw die zwanger was geraakt. De man was getrouwd en liet haar vallen.
Ze kreeg het kind en voedde het op in de mate van het mogelijke. Op een dag ligt er een pas geboren baby voor haar deur. Iedereen gaf haar het advies om het kind naar de gemeentehuis of welke instantie dan ook te brengen. Maar zij zei nee, dit is een geschenk van God. Een paar dagen later ging ze het kind aangeven als haar eigen kind en het werd met liefde in het huis opgenomen.  En nu red ze het met de hulp van familie en ook van vrienden.

Amice

Hoeveel voorbeelden wil je hebben? zeg het maar hoor er zijn er genoeg.

honderden duizenden zelfs en gek genoeg weten ze het allemaal wel dat het zo kan gebeuren en  het aldus meer modus is dan uitzondering.
Daarnaast praten die filipina's wat af met elkaar dus die ervaring is al lang overgeleverd aan de huidige en nieuwe generatie.

Hoe kan het dan toch nog gebeuren kun je jezelf dan afvragen,toch?

1. visie van de filipino: spread your sead as much as you can
2. liefde van de filipina gaat in veel gevallen naar de pinoy, de rekening daar van naar de buitenlander.

Ze weten en/of kunnen weten hoe de vork aan de steel zit en toch doen ze het, bewust zou je zeggen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Filipino die af en toe bij ons klusjes komt opknappen heeft 9 kinderen bij 7 verschillende vrouwen. De laatste heeft hem aangeklaagd bij de Barangay Tribunal en nu moet hij die vrouw elke week minimum 500 pesos betalen voor het kind die hij bij haar heeft + de schoolkosten.

De buren achter mij hebben een dochter van 15 en die heeft al een zoontje van een half jaar oud, dus ze was al zwanger op haar 14de. De dader was toen 20 jaar en is er vandoor.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

dolfijn76

Het is ook zo dat er ook een aantal vrouwen zijn die graag een kind willen niet zozeer de man.  Maar ja die hebben ze natuurlijk wel even nodig voor dat kind.  Daarom vragen ze ook geen geld want ze hebben wat ze willen.  Dit heb ik verscheidene malen gehoord van alleenstaande filipina's aan boord.  Sommige zijn zelfs soms zo cru dat wanneer ze hebben wat ze willen - een kind in dit geval - de man aan de deur zetten.  Bedankt voor bewezen diensten.  Eén van mijn schoonbroers heeft dit ook meegemaakt en toen ik vroeg en ga je je kind blijven ontmoeten was het antwoord nee want mijn vriendin wil dit niet.  Als ik dan zei dat het toch zijn recht was om zijn kind te kunnen zien was zijn simpele antwoord.  Tja als het ouder is zal het wel naar mij opzoek gaan, tot die tijd respecteer ik de wensen van mijn vriendin.  Vond het wel straf om te horen (nu ok tussen hem en zijn vriendin is het nog goedgekomen)

Dus ja ik denk dat er toch vele verschillende redenen zijn waarom er niet betaald wordt en de fout ligt niet altijd bij de man hoor (en dat zeg ik als vrouw  :ikkeniebegrijp:).  Elke situatie zal wel anders zijn.

Het is volgens mij wel een feit dat of je er nu een rechtzaak van maakt om geld te krijgen of niet het in de Filippijnen niet veel uitmaakt.  Zoals aangegeven zien ze meestal dan toch nog steeds niets.  Dus zullen ze er vanuit gaan dat het maar verloren geld is he.