Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geboorteprmies, kraamgeld, kinderbijslag

Gestart door Raftie, woensdag 23 november 2011, 04:08:28

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

In het kort mijn situatie:
Huwelijk in België geweigerd wegens schijnhuwelijk, ik ben in juli naar de filippijnen gekomen en hier gehuwd voor kerk en wet. Mijn schoonzus gaat vandaag de "huwelijks" papieren afhalen op de ambassade. Nadien stuur ik die op naar mijn advocaat in België die de erkenning van het huwelijk door België zal aanvragen.
Intussen is mijn vrouw in verwachting, 20 weken ver.
Ik vraag mij af in hoeverre wij hier op de Filippijnen een geboortepremie of kraamgeld of kinderbijslag kunnen krijgen? Iemand ervaring mee? Welke stappen ondernemen?
Groeten,
Raf

pvgossum

kinderbijslag: gaat niet

Kinderen die buiten België verblijven


Om recht te hebben op kinderbijslag moet een kind in principe in België verblijven.

Maar er zijn uitzonderingen:

verblijf in een ander land, maximum 2 maanden per jaar, in een of meerdere keren,
verblijf in een ander land alleen in de schoolvakanties, maximum 120 dagen per jaar, in een of meerdere keren,
verblijf in een ander land om gezondheidsredenen, maximum 6 maanden,
studeren in een land waar de Europese sociale verordeningen van toepassing zijn: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tjechië, het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord Ierland, IJsland, Zweden en Zwitserland,
buiten België studeren met een studiebeurs van een Belgische of buitenlandse instelling,
studeren in een land waarmee België een bilaterale overeenkomst gesloten heeft: Algerije, Marokko, Tunesië, Turkije en de landen van ex-Joegoslavië,
als de persoon die recht heeft op kinderbijslag buiten België werkt als gedetacheerde, dus verder in de Belgische sociale zekerheid blijft, en zijn gezin samen met hem in het buitenland verblijft: www.meta.fgov.be.

Voor alle andere gevallen kan de Minister van Sociale Zaken ook een afwijking van de regel toestaan en de voorwaarden, het bedrag en de toekenningsperiode van de kinderbijslag bepalen. Uw kinderbijslagfonds kan u de nodige informatie bezorgen.

Een voorbeeld:
Hans volgt een postacademische opleiding in de Verenigde Staten. Het kinderbijslagfonds doet het nodige om van de Minister van Sociale Zaken een afwijking van de verblijfsvoorwaarde te verkrijgen.

kraamgeld
http://www.rkw.be/Nl/Documentation/Publication/Folders/Birth.pdf

ik zou bellen naar deze dienst





veromie

mijn vrouw is bevallen in de :smiley-philippines: nl in marikina ineen materniteit eerst zijn wij getrouwd op 22/02/2006 en de volgende nacht op de valstreep is ons dochtertje geboren ik hebt daar alles betaald Ben daar onmiddelijk erkend op het geboorte attest als de vader   doch het dochterjes had een  :smiley-philippines: nationaliteit .kwestie van premies hebben we kunnen fluiten  alhoewel we getrouwd waren alsook van de bevallingskosten .na 1 jaar zijn ze kunnen afkomen naar  :belgiesmiley:  en hier hebben ze zonder pardon de nationaliteit aangepast ze is nu  :belgiesmiley: