Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Container met inboedel en invoer.

Gestart door O.B.Bommel, zaterdag 3 december 2011, 23:35:23

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Ik zit met een probleem wat ik even voorleg:

Kort na elkaar zijn recentelijk mijn beide ouders overleden. Naast een huis (waar ik niet mee zit) zit ik met een verzameling inboedel die je hier aan de straatstenen niet kwijt kan, maar die zeer nuttig is in de Filipijnen, in mijn geval Dumaguete. Gaat over 15 kuub ++. Ik overweeg dus die op te sturen.

Nu is mijn situatie anders dan eerdere vragen dienaangaande, ik ben nog niet aan het emigreren en mijn vrouw heeft een NL-paspoort. Versturen is allemaal geen probleem (tenminste daar heb ik wel enige info over), maar wat zijn de kosten ter plaatse bij invoer? Is het zoals ik al eens gehoord heb 70000 corruption fee en dan lullen we nergens over of zijn er officiele regels, want die 70000 kan ook variabel zijn.

Vooropgesteld, ik heb tijd zat, maar als ze je klem zetten met "liggeld" in de haven en zo, dan maak je vanzelf wel haast.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Digos

Ik weet nog wel een adres of het nu echt beter is weet ik ook niet 100%, maar is misschien wel een mogelijkheid.

:daag:

LIVE ONCE - LIVE IT

balikbayan

Gecondoleerd in ieder geval met je pa ik was er al een beetje bang voor.

callebaut

Ann en mezelf wensen jullie beiden diepste medebetuiging met het verlies van Uw dierbare vader .....

boomerang

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  3 december 2011, 23:35:23
Ik zit met een probleem wat ik even voorleg:

Kort na elkaar zijn recentelijk mijn beide ouders overleden. Naast een huis (waar ik niet mee zit) zit ik met een verzameling inboedel die je hier aan de straatstenen niet kwijt kan, maar die zeer nuttig is in de Filipijnen, in mijn geval Dumaguete. Gaat over 15 kuub ++. Ik overweeg dus die op te sturen.

Nu is mijn situatie anders dan eerdere vragen dienaangaande, ik ben nog niet aan het emigreren en mijn vrouw heeft een NL-paspoort. Versturen is allemaal geen probleem (tenminste daar heb ik wel enige info over), maar wat zijn de kosten ter plaatse bij invoer? Is het zoals ik al eens gehoord heb 70000 corruption fee en dan lullen we nergens over of zijn er officiele regels, want die 70000 kan ook variabel zijn.

Vooropgesteld, ik heb tijd zat, maar als ze je klem zetten met "liggeld" in de haven en zo, dan maak je vanzelf wel haast.


Voor im- en export belastingen is het douane kantoor in NL het aangewezen aanspreekpunt in dezen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Emigrant

#5
Witte beer,

Gecondoleerd met het verlies van je vader.

Heeft jou vrouw geen privileges omtrend invoer als zijnde former filipino/Balikbayan?

http://www.customs.gov.ph/faqs.php#2.3

Groet, Emigrant