Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Wat ik mis is de omgeving waarin ik opgegroeid, het slenteren langs de haven, de duinen. Maar ook harinkje happen, lekkerbekje, bokking, gestoomde makreel, patatje oorlog, frikandel speciaal, berepoot, zuurkool uit het vat, boerenkool, hema worst, worstwaren, kazen, drop. Mensen ik ga maar stoppen want het water loopt me uit de mond   :crazy:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

zomerstudent

Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 23:41:42
Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa. Ik mis de Philippijnen als ik in Nederland ben elke dag in ieder geval, en denk dat degenen die daar permanent verblijven het goed gedaan hebben.  :thumb:

The President & CEO  St. Luke's Medical Center 279 E. Rodriguez Sr. Boulevard Quezon City, 1112 Philippines, is één van de beste dat ze hebben in de Filipijnen, waar er veel buitenlanders naar toe gaan. De kwaliteit zou nog beter zijn dan in bepaalde ziekenhuizen dan  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :vl: :eu:



Sorry voor het verstoren van het topic, maar ik ga een half jaar in quezon city studeren. Denken jullie dat ik daar volledig wordt vergoed door mijn zorgverzekering mocht er wat misgaan? Ik mag twee keer het Nederlandse medische tarief uitgeven van de zorgverzekering.

Kano

De kosten van medische zorg zijn over het algemeen stukken lager dan die in Nederland.  Dus als je 2x het Nederlandse tarief mag besteden zit je wel goed. Het is wel zo dat veel  "handje contantje" gaat. Vraag daarom bij de verzekering naar de voorwaarden, hoe de betaling van kosten kan geschieden en hoe je ze in noodgevallen kunt bereiken.


:offtopic: Admin, kan dit naar het topic "Gezondheidszorg ?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Helemaal eens met  Kano.  Het eventuele probleem zit hem dat er vooraf betaling  word gevraag voor je onder het mes gaat.

Nou zal dat bij een simpele ingreep niet om wereldbedragen gaan,   maar bij serieuze operaties kan het om behoorlijk wat geld gaan.

  Wellicht dat men van een buitenlander een aanbetaling ook acepteerd, als je niet direct over het hele bedrag kan beschikken.

Maar het ligt maar net aan welk ziekenhuis je treft.  Wel eens eerder gelezen van een Nederlander die een hartkwaal kreeg, en met spoed onder het mes moest.   De man in kwestie was uitstekend verzekerd, alleen het ziekenhuis  accepteerde de garantie van de verzekering niet dat de operatie ook daadwerkelijk betaald zou gaan worden.

Kijk beschik je dan niet over cash heb je wel een probleem.

Amice

Allereerst dien je voor iedere betaling een bewijs te hebben die je vervolgens kunt claimen bij de zorgverzekeraar.

In operatie gevallen waar men de garantie niet acepteert is er altijd nog de ambassade die kan bemiddelen, maar dat zou een zorgverkeraar eigenlijk zelf ter hand dienen te nemen.

Ook in de Filippijnen mogen artsen medische hulp niet weigeren en ondergeschikt te maken aan betaling maar helaas proberen ze dat wel.

Aldus is het hoe dan ook belangrijk om een bedrag te reserveren voor noodgevallen, waaronder ook onverwachte terugkeer kan vallen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

zomerstudent

Goed te horen!

Snel contact geld regelen is wel te doen met de creditcard en pin, maar echt grote bedragen +5000euro zal wel wat extra tijd kosten.
Enkele dagen is wel te doen.  Bedankt:)


Pjottr

Citaat van: boomerang op zaterdag 10 december 2011, 11:19:32
.

Ik zou hem bijna kunnen grijpen maar kan er net niet bij. Wat een kwelling.Waarom doe je mij dit aan?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: Pjottr op donderdag 11 oktober 2012, 04:49:41
Citaat van: boomerang op zaterdag 10 december 2011, 11:19:32
.

Ik zou hem bijna kunnen grijpen maar kan er net niet bij. Wat een kwelling.Waarom doe je mij dit aan?

Een leven waarin allewensen vervuld worden biedt geen interessante vooruitzichten meer.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek


yepyep

Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 23:41:42
Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa. Ik mis de Philippijnen als ik in Nederland ben elke dag in ieder geval, en denk dat degenen die daar permanent verblijven het goed gedaan hebben.  :thumb:

The President & CEO  St. Luke's Medical Center 279 E. Rodriguez Sr. Boulevard Quezon City, 1112 Philippines, is één van de beste dat ze hebben in de Filipijnen, waar er veel buitenlanders naar toe gaan. De kwaliteit zou nog beter zijn dan in bepaalde ziekenhuizen dan  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :vl: :eu:



Het nieuwe ziekenhuis van St. Lukes is in Global city. Dat is inderdaad het beste ziekenhuis dat ze hier hebben.
Redelijk aan de prijs, maar volgens mij nog steeds niet zo duur als de medische verzorging als in NL.

St. Lukes Quezon city, is verouderd en raad ik niemand aan. Kennis van ons heeft daar haar dochter achter gelaten omdat men geen goede diagnose konden stellen van haar ziekte. Vervolgens is ook het nichtje enkele maanden overladen, zelfde verhaal.

Website st lukes global city: www.stlukesmedicalcenter.com