Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pensioenen

Gestart door Raftie, zondag 18 december 2011, 00:20:43

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Er is heel wat rond te doen, de meesten (expats) hebben er mee te maken. Wat met de geruchten rond de aanpassing van de uitkeringen naar het gemiddeld inkomen van het land van verblijf. Blijkbaar werden de voorstellen reeds gedaan in nederland en duitsland maar werden daar afgeschoten.
Over welke uitkeringen zou het gaan ? Ziekte, pensioen, weduwenpensioen ???


westhoek

Citaat van: Raftie op zondag 18 december 2011, 00:20:43
Er is heel wat rond te doen, de meesten (expats) hebben er mee te maken. Wat met de geruchten rond de aanpassing van de uitkeringen naar het gemiddeld inkomen van het land van verblijf. Blijkbaar werden de voorstellen reeds gedaan in nederland en duitsland maar werden daar afgeschoten.
Over welke uitkeringen zou het gaan ? Ziekte, pensioen, weduwenpensioen ???


Ziektepensioenen en brugpensioenen was nu ook al niet mogelijk. En voor al de rest is er momenteel niets aan de hand. Wat ze in de toekomst gaan doen, weten we niet, maar het zou me niet verwonderen dat ze nog meer geld stelen van de werkenden.

share

Citaat van: Raftie op zondag 18 december 2011, 00:20:43
Er is heel wat rond te doen, de meesten (expats) hebben er mee te maken. Wat met de geruchten rond de aanpassing van de uitkeringen naar het gemiddeld inkomen van het land van verblijf. Blijkbaar werden de voorstellen reeds gedaan in nederland en duitsland maar werden daar afgeschoten.
Over welke uitkeringen zou het gaan ? Ziekte, pensioen, weduwenpensioen ???



In  :belgiesmiley: bestaat zoiets als IGO (inkomensgarantie ouderen), waar het erop neerkomt dat wanneer je een laag pensioen hebt, je een bijpassing krijgt tot â,¬ 1011,70 per maand. Je kan dit ook krijgen als je in het buitenland verblijft, op voorwaarde dat  :belgiesmiley: met dat land een bilaterale overeenkomst heeft betreffende sociale zekerheid. (wederkeringheidsverdrag) Voor  :belgiesmiley:- :smiley-philippines: is dat zo: https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/leaving_belgium/content/leaving_belgium/themas/spfssfodsz/FODSZ_Convention_-Philippines.xml

Als 't mogelijk is ga ik vroeger (maar het is niet makkelijk, dacht in  :smiley-philippines: een zaak te beginnen, maar mijn plannen blijken zeer moeilijk te realiseren) maar eens op pensioen ga ik zeker naar  :smiley-philippines:, tot ik onder de zoden lig.... Iemand ervaringen met IGO in  :smiley-philippines: ?