Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Huis te huur gezocht

Gestart door Ketelbinkie, vrijdag 13 januari 2012, 04:51:41

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

De kans is misschien klein via dit forum een huurhuis te vinden op Negros (Oriental) en dan ook nog eens in of rondom Dumaguete/Valencia. Maar niet geschoten, is altijd mis. De voorkeur gaat uit naar een ongemeubileerd huis, bungalow stijl. Indeling: woonkamer, 2 slaapkamers, douche/toilet. Vloeroppervlakte ca. 50 vierkante meters. Gelegenheid om een auto en motorfiets te kunnen parkeren. Hoeft allemaal niet luxe te zijn, wel dat de beveiliging in de vorm van grills voor de ramen enz. reeds aanwezig is c.q. in overleg aan te brengen. Verder mogelijkheid aansluiting voor kabel tv en internet. Wat betreft locatie geen specifieke voorkeur behalve dan in of rondom Dumaguete met als uiterste grens naar het noorden niet verder als Sibulan en naar het zuiden tot Bacong eventueel nog Dauin. Een rijtjeshuis/apartement is onze 2e keus eventueel 2 verdiepingen al heeft dit niet de voorkeur. We zijn met zijn 2 (Kano & Filipina) geen kinderen, geen huisdieren. Bereid een huurcontract aan te gaan voor 12 maanden en daarna mogelijke verlenging voor eenzelfde periode enz. Gewenste huurprijs tot 10.000 peso per maand. Eventuele aanbiedingen op andere eilanden; te denken valt aan Cebu, Mindanao (Zanorte) wijs ik op voor hands niet af, maar gelet op de logistieke rompslomp qua verhuizing enz. de allerlaatste optie, veel zal dan afhangen van hetgeen wordt aangeboden qua huis en locatie.

Quezonboy

Voor Filipijnen is dit zeer luxe.

Amice

Vraag het is aan onze reporter daar, die ziet nog wel eens iets langs de weg.
Levert dan voor ons ook weer mooie  idee plaatsjes op. :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ketelbinkie

Onze "vliegende" reporter ter plaatse had ik al benaderd. Die ziet en weet een heleboel, maar ook weer niet alles. Enfin, komt tijd, komt raad.

bananacreek

Je ziet hier flinke huizen te huur langs de weg, (in de subdivisions normaal ook, maar ik loop meestal langs de highway naar de stad elke dag 4km)

Die huizen die ik hier te huur zag waren tussen de 18000 -en 22000 pesos per maand........ :hoedjeaf:

startagain

Ik weet nog wel iets op Camiguin, indien interesse, kan ik je de gegevens van de eigenaar wel doorsturen.

Mvg,
Stan
Move on.. to learn and improve