Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

leek ivm philipijnen

Gestart door Daxxie, maandag 23 januari 2012, 13:43:58

Vorige topic - Volgende topic

Bassie

No probs Baron maar idd een citaat had het mss wat duidelijker gemaakt.

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Mawibata

Citaat van: Darko69 op woensdag 16 mei 2012, 07:02:38
Lekker eerst naar Bangkok(goedkope luxe hotels) vliegen en een paar nachten doorhalen, dan vanuit daar naar Clark of Manila. Dit is tenminste voor mij de beste oplossing :jajaja: Bangkok is gewoon een populaire bestemming en heeft daarom toch vaak goedkopere deals en ik persoonlijk vind het een leuke stad.

Darko, met welke maatschappij ga je dan ?



:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

BartBec

Mijn twee tips voor wat het waard is :

Gebruik ALTIJD je GEZONDE verstand en doe dus dus geen dingen die je in je eigen land ook niet zou doen. Behandel iedereen op dezelfde manier zoals je zelf ook wil behandeld worden. Met respect, een open geest, en vooral blijf ten alle tijde vriendelijk en bewaar je kalmte. Een simpele glimlach kan echt wonderen doen in Azië en opent vaak meer deuren dan hier in ons verzuurde politiek correcte westen.

Lonely Planet reisgidsen !!! Ze zijn de bijbel van iedere rugzaktoerist maar je vindt er alle nuttige en praktische informatie in terug. Laat je misschien niet afschrikken door het het gedeelte medische info. Als je netjes op de bewandelde paden blijft loop je echt niet zoveel risico als sommigen hier beweren. Gebruik je gezond verstand...

Gegroet BartEva

vvjoris

Citaat van: Darko69 op donderdag 17 mei 2012, 22:58:39
Citaat van: Mawibata op woensdag 16 mei 2012, 07:25:19
Citaat van: Darko69 op woensdag 16 mei 2012, 07:02:38
Lekker eerst naar Bangkok(goedkope luxe hotels) vliegen en een paar nachten doorhalen, dan vanuit daar naar Clark of Manila. Dit is tenminste voor mij de beste oplossing :jajaja: Bangkok is gewoon een populaire bestemming en heeft daarom toch vaak goedkopere deals en ik persoonlijk vind het een leuke stad.

Darko, met welke maatschappij ga je dan ?



:hoedjeaf:

Airberlin, vanuit DUS. Enkeltje kostte me laatst 290 euro incl. Zie alleen nu op hun site dat ze die aanbiedingen niet meer hebben. Als je op tix.nl kijkt dan moet 550e tot 750e voor een retour wel lukken. Als je dan een beetje wacht op aanbiedingen van de maatschappijen in phils kun je spotgoedkoop van Bangkok naar Manila of Clark. Beetje plannen is wel een pre natuurlijk.

Uiteraard ligt het er maar net aan wat je aan service verlangt, want Airberlin is niet echt geweldig. Als ik 200e hierop kan besparen boeit het me niet, maar als ik ouder wordt en meer geld heb te besteden kies ik wel voor de service.

Om volgende maand te vertrekken blijkt Air Berlin wel in het goedkope segment te zitten, maar het is wel wat omslachtig: gaat via Dusseldorf, Abu Dhabi, Bangkok en Manila... tot Cebu komt het dan op een â,¬ 850, terwijl het met Britsh Airways via Hong Kong en dan Cebu Pacific op â,¬ 890 komt.... Die 40 euro geef ik héél graag extra, al is het maar om Ninoy Acquino te vermijden....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Deep Throat

Citaat van: Darko69 op donderdag 17 mei 2012, 23:07:00
Citaat van: BartBec op woensdag 16 mei 2012, 11:08:34
Lonely Planet reisgidsen !!! Ze zijn de bijbel van iedere rugzaktoerist

De LP van de Filipijnen is echt slecht en outdated naar mijn idee.
Dat is wel en niet waar. Het is niet waar dat de info niet meer klopt (met uitzonderingen al iets verloederd of een dienstregeling snel verandert), het is wel waar dat men erg vasthoudt aan hun oude hotels b.v. en nieuwe info beperkt opneemt. Ik heb mij laten vertellen dat dit komt door selectie, het boek wordt anders te dik en nieuwe adressen moeten de oude "van de troon stoten". Darrom heb je meer aan de mensen hier van het forum die van de hoed en de rand weten. De LP is daardoor verworden tot een naslagwerk voor bekenden met het land en nog slechts een bijbel voor mensen die het land niet kennen en er ook geen voorkennis van hebben.

Bulldozer

LP is misschien de bijbel voor rugzaktoeristen, maar ik vond het een tegenvaller. Ik heb zowel LP Filippijnen als Nederland maar persoonlijk vind ik andere reisboeken van de ANWB beter. Ik ben echter ook geen rugzaktoerist.

Ketelbinkie

Het kan misschien aan mij liggen, maar een nieuw forumlid opent een topic, typisch Story of Prive gehalte (in  :belgiesmiley: heten die roddelbladen misschien anders), maar leest lekker weg en dergelijke postings scoren altijd hoog dus is er een bepaald behoefte aan. Nieuw forumlid krijgt links en rechts info of om de oren en omgekeerd, maar voor de rest verzandt het in een :offtopic: over met welke lvmij tegen welke prijs enz., enz. heb ik wat gemist..?
Als ik het kort samenvat: ordinair voorbeeld van forum vervuiling. Als anderen het anders zien, heb ik geen probleem mee, onder het motto "leven en laten leven". Wilde het alleen even kwijt, daarvoor is het een forum toch.....!