Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

is er ook knolselderij te koop

Gestart door kamperman, dinsdag 21 februari 2012, 19:37:03

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: bananacreek op dinsdag 10 juni 2014, 15:50:37
Deze "gewone" peas zijn ook goed zacht.......... :thumb: :thumb:



Zie dat nu pas.  :floet:

Spliterwten hebben dat buitenste velletje niet en gewone erwten dus wel en dat velletje schijnt voor snert niet gewenst te zijn.
Correct me if i'm wrong ik ben geen kok
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Citaat van: Ronny55 op woensdag  6 augustus 2014, 15:05:43
Al een tijdje kijk ik overal rond voor selderijzout , zou in de  :smiley-philippines: te vinden zijn???


Nooit gezien aldaar, want ik vind het ook lekker bij diverse gerechten en drankjes.

Priba

SELDERIJZOUT !  Kocht (2 jaar geleden) in Save More selderijpoeder in zakje , gemengd met zout = Selderijzout  !  :thumb:

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jim miata

Citaat van: Amice op zaterdag 19 april 2014, 12:16:33
Alternatieven zijn uiteraard de selderij en de prei(leek)
Maar celeriac kun je denk ik wel kopen in de zondagsmarkt bij quezon circle, daar vind je de meeste groenten wel.

Ik heb ze overigens ook wel gezien in shopwise en Robinson supermarket maar zelden.

Overigens is Boerenkool (Kale)ook te koop in Robinson geimporteerd vanuit de USA en daar is de prijs helaas ook naar. :negatief:

Prei is ook een belangrijk bestanddeel van erwtensoep maar absoluut geen vervanger voor knolselderij, bleek selderij zoals de stengels genoemd worden kan een heel goede vervanging van knolselderij zijn, ik heb verschillende keren erwtensoep met bleekselderij gemaakt, erg lekker, alles wat je verder nodig hebt is hier vol op verkrijgbaar verder, ik las ook ergens dat het blad van bleek selderij ter vervanging van bladselderij zou kunnen worden gebruikt, het lijkt er erg veel op maar het is niet hetzelfde, je koopt dat op bosjes net als in Nederland wel kleiner, het blad zowel als de bosjes, in elke supermarkt of markt hier bekend als Kinchay, SUCCES !!
ik geniet mijn pensioen in de tropen

jim miata

Citaat van: Priba op donderdag  7 augustus 2014, 02:23:56
SELDERIJZOUT !  Kocht (2 jaar geleden) in Save More selderijpoeder in zakje , gemengd met zout = Selderijzout  !  :thumb:

Als je de soep een selderij smaak wil geven, gebruik dan geen selderij zout maar liefst bleekselderij of selderij poeder dat is hier ook te koop, van dat selderij zout zou je zo veel nodig hebben dat je soep bremzout wordt
ik geniet mijn pensioen in de tropen

jim miata

Citaat van: bananacreek op zaterdag 19 april 2014, 14:20:52
Citaat van: janvanderijt op zaterdag 19 april 2014, 11:35:18
wou dat ik het kon vinden om een heerlijk pannetje snert te maken en kan wel winterkost zijn maar ik maak hier ook stampotjes en hache niks mis mee heerlijk


Robinsons @P175............ :thumb: :thumb: :happy: :happy:



Erwten zijn hier (php) ook vaak vers te koop of vers ingevroren door de super zelf, voor erwtensoep zou ik pers'e geen blik erwten gebruiken maar spliterwten, in elke behoorlijk super te koop. spliterwten hebben namelijk ook de taak om je soep te binden en dat gaat met blikerwten toch minder goed en dan die velletjes ook geen pretje in je soep, ook kan je een paar aardappelen meekoken om je soep tebinden
ik geniet mijn pensioen in de tropen

janvanderijt

selleriezout is heerlijk in een heldere tomaten soep met bleek selderie

jim miata

Citaat van: kamperman op dinsdag 21 februari 2012, 19:37:03
Wat mij opvalt als ik op de markt of in de supermarkt loop, je kunt wel de blaadjes (loof) van de knolselderij kopen,
maar de knol zelf kan ik nergens vinden, nu zou ik graag weten of die wel te koop is, mijn asawa kan namelijk
heerlijke snert maken maar heeft daar wel een knolselderij voor nodig.

dat loof zoals jij het noemt lijkt misschien veel op wat wij bladselderij noemen maar het is iets heel anders zit trouwens weinig of geen smaak aan, knol selderij kun je perfect vervangen door bleekselderij die stegels waar jij alleen het loof van wil gebruiken, er is hier bladselderij te koop het heet KINCHAY op kleine bosjes op de markt of supermarkt
ik geniet mijn pensioen in de tropen

Guadalupe

Heb hier een paar weken terug in Cebu peterselie gezaaid en is over 2 weken al snijbaar.Misschien wat voor in een andere soep   :denk:
Wie lacht niet wie de mens beziet.