Oud en nieuw 2011-2012 : 40 dagen "het leven zoals het is" ...

Gestart door jiggy, dinsdag 6 maart 2012, 07:55:09

Vorige topic - Volgende topic

koy

Super verslag, heb echt genoten om het te lezen en foto's die echt zijn en die spreken, knap gedaan.
Ik wens je heel veel geluk met je asawa  :thumb:

koy
leven en laten leven...

Digos

#11
Zonder woorden......toch wel....the phils!!

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Schitterend verslag Jiggy, en voorzien van even schitterende commentaar  :thumb:  De Filippijnen op z'n best.  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Digos

Citaat van: shando op dinsdag  6 maart 2012, 20:49:45
Leuk verhaal.
Maar wat ik niet begrijp is bij die foto's van jollibee...Hoe kunnen die pinays nou cola met softijs  erin drinken?
Is het een nieuwe trend ofzo? Toen ik mijn vriendin het ook zag bestellen kon ik m'n ogen niet geloven...hahaha

Ja....het doet me ook denken aan laatst januarie.

Nam de hele familie mee uit eten en we belande in Jollibe.

Jollibe....dan denk ik aan hamburger met frietjes  :thumb: en eet ik ook.

Al de rest at oftewel rijst of spagheti in een hamburgertent  :ikkeniebegrijp:

Maar ja ze hebben vrije keuze.....

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

callebaut


yepyep

Mooi verslag en mooi om te zien hoe je geleefd hebt in Caloocan.

Best een ruig leven daar geloof ik.

jiggy

Bedankt allen voor de positieve reacties.

Ja, het heeft een tijdje geduurd eer ik het kon posten. De tekst stond al meer dan een week uitgeschreven, doch, toen moest ik er de foto's nog tussenlassen. Ik wou eens een impressie geven van een (langer) verblijf tussen de mensen daar, dus geen reisverslag vanop idyllische stranden. Dit zal voor een volgende keer zijn , hoop ik :-).

Wel.. ieder mens is anders, doch... met dit verhaal wou ik ook eens counteren wat hier zo vaak de ondertoon is op het forum : negatieve berichtgeving en zelfs neerkijken op het land en de mensen waar men te gast is of zelfs woont !!

Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd: door mijn ziek zijn was ik niet zo ontvankelijk en wellicht ook wat prikkelbaar, maar.. daarna heb ik MEZELF geïntegreerd : wandelingen, praatje met de buren, de bakkerin,...  Als men op zijn eigen terras blijft zitten, dan blijft men ook op zijn eigen eiland. De Filippijnen zijn inderdaad een warm volk, eenmaal ze je in het hart sluiten, bekom je veel vriendschap. Ik tracht het cliché van "kano" of "Joe" te doorbreken, bij hen te zitten, praten, drinken... Ik hou niet van "aanzien"... ik ben ook maar een eenvoudig mens, met weinig luxe opgegroeid. Dus... ja.. ik voel er mij thuis.

Een luxe-resort is best leuk, doch.. als je in Europa op reis bent in zo'n ding, dan besef je niet eens in welk land je bent : overal dezelfde buffetten.. Doch.. huur een scooter en ga op een terrasje zitten een lokale koffie drinken, dan ... ga je het echte leven kunnen opsnuiven.

Ja.. ik zou er dus best kunnen aarden... Waar Sandra woont is het vrij druk , terwijl ik hier op het platteland woon. Doch... haar straat is nog vrij rustig, langs de buitenkant van de Village, en dus geen overburen, doch met een vrij zicht van can 50 m.

@ Mawibata : een reisgids ... hehehe , zo'n ervaren Filippijnen-reiziger ben ik niet hoor, doch.. een leuke alternatieve reisgids, zoals "De Filippijnen" anders bekeken".. daar heb ik nu reeds voldoende inspiratie voor.

@ Jens : ja... ik maak er graag werk van, vandaar dat het meer dan een maand duurde eer het er van gekomen is. Eens ik begin te schrijven , rolt het er uit, zoals nu weer...  :biggrinn:

@ Paring Belga : dat van die frietjes wegen.. dat heb ik niet gemerkt.. zou best kunnen, dat ze x aantal kilo hebben voor x aantal porties.. dan .. kan elk frietje tellen wellicht en ... diepvriesfrieten zijn daar duurder dan in België !!!!

@ Shando : ja die cola met softijs.. heb er eens van geproefd.. en.. is nie slecht van smaak hoor !! het doet aan een milkshake denken, doch.. met colasmaak  :lachen:

@ Callebout : ja geschreven zonder schroom : schrijven is.. dingen blootgeven. Wat in je gedachten zit toevertrouwen aan papier en .. aan wie het leest.  Zeker wanneer ik vol ben van geluk, heimwee of gemis... kan ik beter schrijven. Hier .. zijn zowat al deze gevoelens verwerkt , denk ik.

@ Yepyep : hoezo best ruig leven in Caloocan? Ja .. het is er best "basic", doch... dat stoorde me niet. De kennismaking met de mensen maakte meer indruk op mij. Na een paar weken zie je de povere toestanden niet echt meer. Het wonen in de Village bij Sandra viel daarentegen erg goed mee. Dit deel van Caloocan (Camarin) kon je blijkbaar 10 jaar geleden nog als platteland omschrijven. Het kruispunt waar die Jollibee staat... was 10 jaar geleden nog een kruispunt zonder enige bebouwing, tussen de velden  !!!

@ FallOver : ik werk als zelfstandig tuinarchitect - stedenbouwkundige . Daarnaast verdeel-verkoop ik nog een mooi exclusief product uit Hongarije. Dat maakt dat ik het (seizoensgebonden) vrij druk heb , zoals nu.. Of beter gezegd : van zodra de eerste lentezon daar is.
Doch... ik heb momenteel 2 studieopdrachten , waarvoor ik  vanop de Filippijnen voorbereidend werk kon doen.

een beetje reclame misschien :  :biggrinn:   www.agorawebnet.tk

Nog 10 jaar te gaan, binnen afzienbare tijd hier samen met Sandra, hopen wij.
Om dan.... met mijn klein pensioentje te "overleven" op de Filippijnen.
Ik kan echter niet goed stilzitten, dus... zei ik reeds tegen Sandra dat ik me dan een trycicle wil kopen : in de voormiddag wat "service" doen en in de namiddag kunnen we dan overal naartoe met eigen vervoer !!  :applaus: :lachen: :applaus:

enne... een bijkomende droom : Sandra's moeder heeft op Cebu nog een lapje grond, naast haar tantes, maar... met direct zicht en toegang tot zee.. Wel.. hier een vakantiehuisje bouwen om af en toe eens te ontkomen aan de drukte van Metromanilla... dat is ONZE droom... Wat moet een mens zich nog meer wensen....

Ik maak beroepshalve plannen voor mensen, help hun dromen realiseren...
Wel... voor het eerst sinds lang.. heb ik eigen plannen.. dromen , samen met iemand.. met Sandra.... :dance: