Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hondje van Fhils naar Europa.

Gestart door Fail_over, dinsdag 3 november 2009, 22:30:44

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Heeft iemand ervaring met het overhalen van een hond (hondje) Pikenees, van de fhilippijnen naar NL/BE?

Ik had bij KLM geinformeerd. Die adviseerde een kooi van 20 cm hoog die onder de stoel past. Zelfs voor een pekinees lijkt me 13 uur in een kooi van 20 cm hoog geen pretje. Anyone?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Mawibata



Met Etihad is de vlucht in twee stukken van elk ongeveer de helft.

Dan kan 'em er ff uit in Abu Dhabi.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

dolfijn76

Ik ben niet zeker Fail over maar ik dacht dat eens je in de lucht bent je je hondje ook af en toe op je schoot mag nemen, maar niet loslaten natuurlijk.
Je zal wel de quarantaine regels moeten respecteren en dat is wel een tijdje hou daar wel rekening mee.

peter.v.d

Je kunt er natuurlijk ook een klein potje aso-soep van maken, is het probleem bij voorbaat opgelost :lachen:

Robert

Citaat van: Fail_over op dinsdag  3 november 2009, 22:30:44
Heeft iemand ervaring met het overhalen van een hond (hondje) Pikenees, van de fhilippijnen naar NL/BE?

Ik had bij KLM geinformeerd. Die adviseerde een kooi van 20 cm hoog die onder de stoel past. Zelfs voor een pekinees lijkt me 13 uur in een kooi van 20 cm hoog geen pretje. Anyone?

ik zou maar eens goed op de site van klm kijken, ik weet dat je aan behoorlijk wat eisen moet voldoen. hele checklist moet je echt afwerken, dat je op een internationale vlucht zomaar een klein hondje mee mag nemen verbaasd me eerlijk gezegd. succes ermee, moet wel zeggen dat ik er liever niet naast wil zitten.
gaat je nog wel aardig wat kosten overigens.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Paring Belga

Wij hebben ervaring gehad met het overbrengen van onze hond vanuit Canada naar de Filipijnen.  Moet wel zeggen dat we een hele boel dingen moesten gereed maken, gelijk hondehok, papieren en dan betalen op de luchthaven van Manilla.  De hondehok ging goed maar de papieren die we nodig hadden om onze hond over te brengen "naar de Filipijnen" was belachelijk werk. Je ziet in feite zoveel "heel zieke" honden op de straten in de Filipijnen en terwijl ze zeer streng zijn om een gezond hondje mee te nemen naar de Filipijnen.

Een voorbeeldje wat wij moesten doen met de papieren voor goedkeuring (let wel - om naar de Filipijnen te gaan): papieren in orde maken door de dierenarts; copie van dierenart's license; documenten/papieren moeten goed gekeurd worden door een notaris die aangesteld is door de Filipijnse consul in Canada; naar de Filipijnse Consul gaan met de documenten van je hond en die stempelen ze met een rood lindje erop en met kaarsroet op geplakt dat het een gezegelde verklaring is dat de hond gezond is. 

Moest ook nog een export permit voor honden (Canine - K-9)) verzekeren via hun website in de Filipijnen die maar 30 dagen geldig is.

Het is beter een non-stop vlucht te nemen van Manilla naar Schiphol omdat je hond dan er niet uit moet om met een ander connecting vliegtuig te gaan.

Vanuit de Filipijnen naar Holland zal het wel beter zijn met de papieren als normaal een westers land alleen vraagt om je hond in orde te brengen met je dierenarts en een goeie gepaste kooi om ermee te reizen die gewoonlijk in de cargo geplaatst moet worden.  Honden hebben geen last om 15 uren in een kooi te zitten of te liggen, waarschijnlijk minder last dan een mens die 15 urern reist.

Je betaalt je hond als cargo bagage en dat kostte ons in 2006 ongeveer 218 Euro, one way.

Kano heeft je iets nuttigs gegeven van KLM.