Gezinshereniging (naam natuurlijke vader op Birth Certificate)

Gestart door polowonder, dinsdag 8 mei 2012, 16:11:12

Vorige topic - Volgende topic

polowonder

Hallo allen.

Mijn asawa heeft drie kinderen die nog in de Filipijnen verblijven, en is nu de documenten aan het verzamelen om hen (permanent) naar België te laten overkomen.

Op 'birth certificates' van één kind staat jammer genoeg de naam van de natuurlijke vader. Die is vermoedelijk nog in leven, maar heeft nooit naar de kinderen omgekeken. Wij vermoeden dat, zonder zijn handtekening het onmogelijk zal zijn een visum voor dat kind te krijgen.

Wij willen uiteraard vermijden dat de kinderen uit elkaar gehaald worden. Hoe moeten wij nu te werk gaan om, binnen een redelijke termijn, de drie kinderen samen te laten naar hier komen. (of het terzake doet weten wij niet, maar mijn asawa en ik zijn hier in Vlaanderen gehuwd.

Mijn vrouw denkt dat zij via een advocaat de man zal moeten laten tekenen. Kan dat reeds vanaf hier in gang gezet worden, en zo ja, hoe? wat als hij onvindbaar of niet bereid is?

polowonder

#1
Oops, per vergissing bij 'Nederland' geplaatst
Kan een moderator dit naar het Belgisch gedeelte verplaatsen svp???

UPDATE: Ik zal het opnieuw posten bij 'België'... deze twee berichten hier mogen dan verwijderd worden, sorry hoor!

Fail_over

Citaat van: polowonder op dinsdag  8 mei 2012, 16:11:12
Op 'birth certificates' van één kind staat jammer genoeg de naam van de natuurlijke vader. Die is vermoedelijk nog in leven, maar heeft nooit naar de kinderen omgekeken. Wij vermoeden dat, zonder zijn handtekening het onmogelijk zal zijn een visum voor dat kind te krijgen.
Klopt, als zijn naam op het BC staat heeft hij het kind erkent en zal de ambassade om zijn handtekening vragen.

Citaat van: polowonder op dinsdag  8 mei 2012, 16:11:12
Wij willen uiteraard vermijden dat de kinderen uit elkaar gehaald worden. Hoe moeten wij nu te werk gaan om, binnen een redelijke termijn, de drie kinderen samen te laten naar hier komen. (of het terzake doet weten wij niet, maar mijn asawa en ik zijn hier in Vlaanderen gehuwd.
Doet niet ter zake.

Citaat van: polowonder op dinsdag  8 mei 2012, 16:11:12
Mijn vrouw denkt dat zij via een advocaat de man zal moeten laten tekenen. Kan dat reeds vanaf hier in gang gezet worden, en zo ja, hoe? wat als hij onvindbaar of niet bereid is?
Makkelijkste manier is (zoals het bij ons ging ) om de vader op te sporen. Veelal via familie of via via, of een speurder in de  :smiley-philippines:
De vader zal ten alle tijden een handtekening op de BE ambassade moeten zetten om toestemming te geven om "zijn" kinderen naar het buitenland te laten gaan. Dit omdat  :belgiesmiley: o zo bang is een claim voor kinder ontvoering aan hunne broek te krijgen.  :jajaja: (Ergens ook wel terecht)

De andere manier is om een  :smiley-philippines: advocaat bij de rechter een petitie aan te laten vragen, zodat je een handtekening van de rechter hebt.
Deze past dan de wet toe dat als een  :smiley-philippines: vader 6 maanden niet naar zijn vrouw en kroost omkijkt, de voogdij automatisch naar alleen de moeder gaat. (dacht ik)

Als het het geval is dat je de biologische vader op kan sporen, tip: Zeg niet dat je vrouw met een kano getrouwd is (als hij dit al niet weet) maar dat bv zij als au pair in  :belgiesmiley: werkt en de werkgever de kinderen wil adopteren. Anders kan het wel eens in de  :dollareyes:  lopen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......