advies gezocht:draadloos internet in metro manilla

Gestart door zomerstudent, vrijdag 11 mei 2012, 02:29:26

Vorige topic - Volgende topic

joost



Hallo.
Ik ben gistermiddag naar Roxas Boulevard geweest. Het was en is een trieste aanblik als je ziet wat een storm aan kan richten. Een grat gedeelte van de kade ligt onder de rotzooi. Ze zijn met man en macht de boel aan het opruimen. Dit is de tweede keer dat ik dit zie en ik begrijp eigenlijk niet dat ze die bestrating niet vervangen door beton. Het ergste aan alles is wel dat , normaal horen die op school te zitten , de kinderen die tot hun middel in de zee staan om maar iets van waarde uit te halen . Maargoed , het zij zo. Groeten uit het natte Malabon , Manila.
Joost en Lourdes. :daag: :happy:

joost


  O , ja.
  Grat moet groot zijn. Dit voor de duidelijkheid maar dat zullen jullie wel begrijpen. Houje.

bananacreek

Citaat van: yepyep op donderdag  2 augustus 2012, 07:39:48
Citaat van: joost op woensdag  1 augustus 2012, 18:06:30


Hallo allen.
Op dit moment ben ik bij de familie van mijn vriendin wederom op bezoek  ( Malabon, Manila ). Het nichtje van mijn vriendin die heeft draadloos internet. Je moet er wel aan wennen , de snelheid , maar voor de rest werkt het perfect. Ik zal eens vragen wat voor provider ze heeft. Wordt vervolgt.

P.S. We zoeken nog wat stratenmakers om Roxa Boulevard opnieuw te bestraten.

Groeten Lourdes en Joost.

Stond weer goed onder water ja.



De volgende Olympische Spelen worden in Dumaguete gehouden maar Roxas Blvrd gaat als zwembad dienen voor lange afstand estafette's.......... :jajaja: :jajaja: :hoedjeaf:

Kano

Maar was er nu draadloos internet op Roxas Boulevard  :haha: :ontopic:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Marinero

Citaat van: Kano op donderdag  2 augustus 2012, 14:22:33
Maar was er nu draadloos internet op Roxas Boulevard  :haha: :ontopic:

Een wifi richtantenne en backtrack5 op je pc: gratis internet in de stad!

joost



Ja we zullen  :ontopic: blijven en niet van het pad geraken. Ik weet het echt niet jonghe of ze daar draadloos internet hebben maar ik schat zo in dat ze dat wel daar hebben.
Joost.

Amice

Citaat van: Kano op donderdag  2 augustus 2012, 14:22:33
Maar was er nu draadloos internet op Roxas Boulevard  :haha: :ontopic:

Wat denk je? Roxas boulevard staat vol met hotels, dus ja er is zeker Wifi maar draadloos internet in de vorm van Smart bro of globe antenne, is ietsje moeilijker aangezien men al gauw te hoog zit en aan de boulevard zijde is er geen signaal.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Marinero

Citaat van: Amice op vrijdag  3 augustus 2012, 07:00:30
Citaat van: Kano op donderdag  2 augustus 2012, 14:22:33
Maar was er nu draadloos internet op Roxas Boulevard  :haha: :ontopic:

Wat denk je? Roxas boulevard staat vol met hotels, dus ja er is zeker Wifi maar draadloos internet in de vorm van Smart bro of globe antenne, is ietsje moeilijker aangezien men al gauw te hoog zit en aan de boulevard zijde is er geen signaal.



Voor als je een balkon / raam hebt waar je iets buiten kan hangen. Glas zou overigens geen erg grote belemmering moeten zijn, gesterkt beton en staal is wel een probleen. (stalen kozijnen, spiegels, reflecterend glas... dat soort meuk)

Je kan ook een omni directionele antenne uit je raam hangen natuurlijk, die dingen worden ook wel op jachtjes gebruikt, zijn waterdicht en hebben ook een fikse reikweidte. Het mooie is dan al deze antennes praktisch tussen de 25 - 50 dollar zitten.

Er is zelfs een brute antenne die een vermogen heeft van 1000milliwat. 30 dBi... Als je dus nog je pizza wil opwarmen draai je hem gewoon om.  :biggrinn:

Een zeer stout iemand zal een router vinden met WEP encryptie, en dan met gemak de code kraken, en zo een relatief "onderbezet" accespoint hebben.
Of wie weet krijg je wel een WPA sleutel van iemand een blokje verderop en mag je de verbinding delen. Het is mogelijk WIFI te delen met elkaar over een afstand van kilometers... maar dan moet er niks tussen zitten. En ik zou een lagere frequentie kiezen.

Als ik in de stad zou zitten, zou ik geheid een mooie richtantenne kopen met flink vermogen. Maar... het allerbeste blijft ongetwijfeld een usb HDSPA dongle... dat is helemaal van jezelf. Onbeveiligde accespoints zijn vaak overbezet... en de beveiligde... zijn beveiligd. ;)

Amice

Citaatgesterkt beton en staal is wel een probleen. (stalen kozijnen, spiegels, reflecterend glas... dat soort meuk)


Hier ligt uiteraard het probleem want als je een appartement in een tower hebt en je zit aan de roxas blv zijde dan heb je wel dat hele gebouw achter je staan waar de signalen niet door heen komen. Zit je aan de andere kant met view op makati, ja dan is er geen probleem. Op manila bay hebben ze nog geen antenne geplaatst en zal denk ik ook niet gebeuren.  :haha:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent