advies gezocht:draadloos internet in metro manilla

Gestart door zomerstudent, vrijdag 11 mei 2012, 02:29:26

Vorige topic - Volgende topic

zomerstudent

Goedendag,

Al een tijd lees ik mee op dit forum en heb al erg veel nuttige tips opgestoken.
Echter heb ik al een tijd een vraag die ik nergens beantwoord kan vinden.

Van november tot maart ben ik ivm een buitenlandse uitwisseling in Quezon City in de Phils.

Nu was ik op zoek naar draadloos internet. Dit kan via Globe, Smart en Sun,

Nu hebben ze een internet stick voor de laptop, of draadloos internet via je mobiel. Dit hebben ze prepaid (maandelijks opwaarderen) of postpaid (voor minimaal 6 maanden dacht ik).

Tot zover begrijp ik het wel. maar hoe werkt het nu precies als ik prepaid draadloos internet wil op mijn mobiel?
Kan ik ergens dan een soort kaartje kopen waar dat op zit, of moet ik al een abonnement hebben, moet ik een rekeningnummer opgeven? of moet ik een kaartje kopen geld op zetten en dan smsen? Hoe werkt dat? ik kom er niet uit. welke stappen moet ik precies zetten als ik vanaf het vliegveld kom zeg maar...

Het ideaal is dat ik voor deze 5 maanden onbeperkt draadloos internet kan hebben op mijn mobiel, direct vanaf het vliegveld of iig binnen een dag. En dat ik mijn mobiel kan gebruiken als mobiele hotspot (tethering) voor mijn laptop.

De reden dat ik liever internet heb op mijn mobielcheb is omdat je deze dan kan gebruiken voor navigeren en een stuk "mobieler" bent als je snel iets wilt weten of reist.

Hoe zit het met de snelheid? Films downloaden hoeft niet, maar mail, facebook en google zou mooi zijn:)

Sorry voor mijn vele vragen, maar dit somt het wel ongeveer op:P

Vr Groeten, Zomerstudent

Luke

Enkele promos van Globe.
http://surf.globe.com.ph/plan/powersurf-prepaid

Ter verduidelijking:
Een POSTPAID plan is een maandelijks abonnement Het faktuur wordt maandelijks afgerekend.
Als je geen vast PH address kunt aanleveren (met een nutvoorziening-faktuur op uw naam) is dat moeilijk verkrijgbaar.

Een PRE-PAID SIM koop je gewoon ergens voor 40 PHP. Je koopt "load" 150/300/500PHP (opladen) ergens en je kunt bellen en texten.
Ergens: 7/11 of de vele andere "convenience stores" of de vele stalletjes in malls en elders)

Met de promo bovenaan zou je ook moeten kunnen surfen.
Je phone als modem gebruiken voor uw portable/desktop PC zou geen probleem mogen zijn. Doe ik ook soms.

SMART en SUN hebben vergelijkbare promos.

Koen

Zoals Luke zegt kun je load kopen. Je kan dit op twee manieren:
- ofwel koop je een prepaid kaartje met een vast bedrag van 50,100, ... pesos zie hieronder





- ofwel koop je load aan een 'winkeltje' en geef je je telefoonnummer aan de persoon die het winkeltje uitbaat. Zij texten dan naar de provider het bedrag van de load, en jij krijgt onmiddellijk een berichtje dat de load op uw sim-kaartje werd geplaatst. Werkt evengoed.

En de snelheden die men vermeld, wel even met een korreltje zout nemen ! Zo had ik 2 weken geleden een SUN kaartje gekocht, en had 30 minuten gratis internet (dacht ik), maar ik kreeg de internetverbinding niet in orde door een sms-je te sturen. (ik heb een smartphone van 2 jaar oud) Met dit sms-je sturen ze de internetinstellingen door naar je toestel. Ik moest bellen naar het call center. 2x geprobeerd maar was bezet en heb het maar zo gelaten. Ik had geen goesting om te stressen op vakantie.

Verder is er nu ook Wi-tribe in metro manila aanwezig met 4G ...

Groeten,
Koen

Digos

#3
Nu laatstleden in april heeft men vrouw zo'n mini simkaartje laten installeren van Smart op haar I-phone....iets van een duizend + dacht ik, op NAIA 3. Werkte echt perfect en snel voor internet.

Ik zat thuis te klooien met men stickie van Globe of Smart op men laptop  :harenuittrekkenpg2:, en heb meerdermale gebruik gemaakt van de I-phone om eens gauw te googlen of het forum te bekijken.

Naar wat ik hoor hier, 200 peso upload voor 5 dagen onbeperkt internet en bellen, maar daar steek ik niet men vingers voor in het vuur....

Moet wel zeggen dat het perfect werkte op de I-phone.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

zomerstudent

Bedankt voor alle informatie!

Nu ben ik specifiek op zoek naar een unlimited acces.

Is dit dan een mogelijkheid?:
http://surf.globe.com.ph/plan/supersurf

Er staat namelijk steeds subscribers en add-on, maar wil het gewoon gebruiken op een prepaid sim.

Anders heb je namelijk direct met een datalimiet te maken bij globe:
http://surf.globe.com.ph/plan/powersurf-prepaid

En smart:
http://www1.smart.com.ph/prepaid/offers/show-all-offers/2012/02/21/always-on


Het lijkt of sun hier ook in voorziet zonder dat je je eerst moet aanmelden?
http://www.suncellular.com.ph/vas_mobile_internet.php

Kan iemand hier iets met zekerheid over zeggen?:)

mork2007

Ik heb vorige maand een usb modem van SUN gebruikt.  Je kunt in een SUN-shop gratis een usb modem 'lenen' voor 1 week om uit te testen hoe het bereik is op de plaats waar je het wilt gebruiken.  Je betaalt p1500 waarborg en dit krijg je volledig terug als je die modem terugbrengt, wat ook je uiteindelijke beslissing is.  In Tagaytay had ik een uitstekende verbinding.  Heb dan een nieuwe usb modem gekocht in die shop (p1500 borg eerst terug gekregen) voor p995 of zoiets.  Daarbij had ik al 7 dagen unlimited access inbegrepen.  Daarna herlaadkaarten gekocht voor p250 voor telkens 7 dagen unlimited access.  Heb er onmiddellijk 3 gekocht en kreeg nog 6% korting hierdoor.  Gans mijn verblijf daar perfect internet gehad.  Dus je verliest niks, je kan alles eerst uittesten voordat je beslist.  Vorig jaar de usb modem van Smart gebruikt, maar in Tagaytay zeer slechte verbinding daarmee.  Het is inderdaad locatie gebonden.

vvjoris

Ik heb 11 dagen geleden een prepaid kaart van 40 peso van smart gekocht + 100 peso load maar... nog nooit gebruikt, want er is gewoon quasi overal gratis wifi, in Cebu en omstreken toch....

Het gaat hier allemaal redelijk snel, maar je merkt wel dat om bvb een muziekje van YouTube te spelen, het trager laad dan in  :belgiesmiley: zodat het soms even stilvalt....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

joost



Hallo allen.
Op dit moment ben ik bij de familie van mijn vriendin wederom op bezoek  ( Malabon, Manila ). Het nichtje van mijn vriendin die heeft draadloos internet. Je moet er wel aan wennen , de snelheid , maar voor de rest werkt het perfect. Ik zal eens vragen wat voor provider ze heeft. Wordt vervolgt.

P.S. We zoeken nog wat stratenmakers om Roxa Boulevard opnieuw te bestraten.

Groeten Lourdes en Joost.

Marinero

Nog even een leuke tip. Ik heb smartbro op de laptop en een lange usb extension cable heb ik de dongle tegen het raam gedaan. Dat is het verschil tussen 3g en hdspa... In mijn beleving scheelt het stukken in snelheid. Gaat lekker snel allemaal en we downloaden ook gewoon films.

Voor de ipod en voor de netbook van m'n meisje een netwerkbrug opgezet met gedeeld internet. Dus mijn laptop is de "router" voor alle andere wifi telefoons/laptops en zooi. Let wel, met windows starter edition kun je geen netwerkbruggen maken, maar wel deel uitmaken van een brug. Dus de routerpc moet minimaal windows 7 of wellicht vista hebben. Ik heb ook geprobeerd met linux een dedicated internet pc te maken, maar dan moet ik eerst nog even 2847742 jaar studeren op de meest verwarrende commando's. En dat kan ik er met visas en trouwerijen regelen er niet bij hebben. ;)


Ik betaal nu 200 pesos per 5 dagen... maar dat is een goeie prijs vind ik voor wat ik er voor terugkrijg. Internet overal in en om mijn appartement op alles.

yepyep

Citaat van: joost op woensdag  1 augustus 2012, 18:06:30


Hallo allen.
Op dit moment ben ik bij de familie van mijn vriendin wederom op bezoek  ( Malabon, Manila ). Het nichtje van mijn vriendin die heeft draadloos internet. Je moet er wel aan wennen , de snelheid , maar voor de rest werkt het perfect. Ik zal eens vragen wat voor provider ze heeft. Wordt vervolgt.

P.S. We zoeken nog wat stratenmakers om Roxa Boulevard opnieuw te bestraten.

Groeten Lourdes en Joost.

Stond weer goed onder water ja.