Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Reisverzekering voor de Schengen-landen

Gestart door Beukie, donderdag 17 mei 2012, 12:47:37

Vorige topic - Volgende topic

Beukie

Hallo,

Nadat mijn vriendin Jennifers eerste visumaanvraag werd geweigerd (Belgische gemeenteambtenaars zeiden me dat ik een 'visit a friend visa' moest indienen want dixit hen was dit de snelste en makkelijkste manier om mijn vriendin en zoontje hier bij mij te krijgen) omdat we de verkeerde visum hadden aangevraagd en mijn de kopieën van mijn loonfiches niet recent genoeg waren, gaan we binnenkort de tweede indienen, nu een 'cohabitation visa'.
In september vorig jaar werd ons zoontje geboren, in Manila omdat Jennifer reeds meer dan 30 weken zwanger was en zij niet meer mocht vliegen. In januari ll. kon ik dan eindelijk terug naar mijn nieuw gezinnetje en erkende ik mijn zoontje reeds.
Mijn vraag is: indien de visum wordt goedgekeurd, hoe zit het dan met die medical & travel insurance? De website vermeldt dat deze minimum 30.000 euro moet dekken én de hele geldigheid van de visum. Een samenwoningsvisum is een langetermijnsvisum dus, hoe lang moet deze reisverzekering dan lopen, want ik ga ervan uit dat ze dan voorgoed bij mij kunnen blijven?

Salamat, sige na muna,

Beukie

Dreamer1975

Hey Beukie,

Welkom op het forum !

Betreffende die reisverzekering kan je het antwoord hier vinden in deze topic
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,8645.10.html

Vraagje, welke documenten had je juist mee/nodig voor de erkenning van jouw kindje te doen ? Is dit vlot gelukt en deed je dit via de ambassade in manila of hier in belgie ?

Vriendelijke groeten

jiggy

Citaat van: Beukie op donderdag 17 mei 2012, 12:47:37
Hallo,

Nadat mijn vriendin Jennifers eerste visumaanvraag werd geweigerd (Belgische gemeenteambtenaars zeiden me dat ik een 'visit a friend visa' moest indienen want dixit hen was dit de snelste en makkelijkste manier om mijn vriendin en zoontje hier bij mij te krijgen) omdat we de verkeerde visum hadden aangevraagd en mijn de kopieën van mijn loonfiches niet recent genoeg waren, gaan we binnenkort de tweede indienen, nu een 'cohabitation visa'.
In september vorig jaar werd ons zoontje geboren, in Manila omdat Jennifer reeds meer dan 30 weken zwanger was en zij niet meer mocht vliegen. In januari ll. kon ik dan eindelijk terug naar mijn nieuw gezinnetje en erkende ik mijn zoontje reeds.
Mijn vraag is: indien de visum wordt goedgekeurd, hoe zit het dan met die medical & travel insurance? De website vermeldt dat deze minimum 30.000 euro moet dekken én de hele geldigheid van de visum. Een samenwoningsvisum is een langetermijnsvisum dus, hoe lang moet deze reisverzekering dan lopen, want ik ga ervan uit dat ze dan voorgoed bij mij kunnen blijven?

Salamat, sige na muna,

Beukie

Beste Beukie,

Niet kwaad bedoeld, doch... ik vraag me meer en meer af waarom mensen niet lezen wat er staat !!! De info op de website van de ambassade is de ENIGE waar EXACTE info duidelijk te lezen  staat.
Een medical insurance is inderdaad zinloos wanneer men een SAMENWOONST aanvraagt, omdat er dan inderdaad geen einddatum voor dergelijke verzekering is !

Lees de info ivm "visa for cohabitation" en je zal merken dat men het niet heeft over een "insurance" maar over een "Medical Certificate", af te leveren door 1 van de instellingen op de lijst : zie : http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=20&mnu=28

Verder, succes en hopelijk zijn jullie vlug samen !