Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Auto importeren in Phills

Gestart door vvjoris, dinsdag 29 mei 2012, 21:25:45

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Ergens gelezen dat je éénmaal in je leven taxvrij een auto mag importeren vanuit  :eu:
Zit daar enige waarheid in? Is het interessant (voor nieuwe wagens is er in  :eu: veel meer keuze, tweedehandswagens zijn in  :eu: in verhouding veel goedkoper)
Indien het interessant is, is de transportkost haalbaar?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Ik lees dit op internet:

Who are eligible to Import Used cars in Philippines?

Only returning Filipino residents and foreign embassy diplomats are allowed to import motor vehicles "Duty Free"
Holders of 13A Visa: Foreigners married to Filipino citizens can import with payable taxes.
Holders of 13B Visa: former Filipino citizens can import with payable taxes.
Those who have worked or are working and residing abroad for at least one year are allowed to import their personal used cars into the country.

Bron: http://www.japanesecartrade.com/japancars/how-to-import-used-car-into-philippines

Mawibata




Een van de leden heeft daar onlangs al iets over gepost, maar ik vind het niet terug   :weetikniet:   :weetikniet:



:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Citaat van: Mawibata op woensdag 30 mei 2012, 09:00:27



Een van de leden heeft daar onlangs al iets over gepost, maar ik vind het niet terug   :weetikniet:   :weetikniet:



:hoedjeaf:

En mocht ik nu maar eens terugvinden waar ik dat eerder gelezen heb é.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Mawibata



Citaat van: vvjoris op woensdag 30 mei 2012, 09:17:42


En mocht ik nu maar eens terugvinden waar ik dat eerder gelezen heb é.....




Citaat van: a007esprit op donderdag 24 mei 2012, 21:21:36
Vandaag eindelijk wat tijd , voor de zaak ship ik vrij veel containers en dit is de prijs die ik nu betaal voor de filippijnen .

verschepingen naar Cebu, Filippijnen :

-          voor ongevaarlijke algemene goederen —

-          indien wagens dienen deze geladen te worden zonder batterijen en met lege tank -



Zeevracht Antwerpen — CEBU    : USD 1000.00 per 20ft

                                               : USD 1400.00 per 40ft

BAF/CAF/THC/ISPS/Suez/Aden inbegrepen.



B/L administratie                       : Euro     45.00 per B/L

Uitvoerdocumenten                    : Euro     50.00 per document — 1 douanecode — per bijkomende douanecode 10 Euro.



wekelijks een afvaart  met een transittijd van 45 dagen via Taiwan.

Tarieven geldig tot 30.05.2012.
WEL te laden  aan de dokken of voor de deur maar dan wel  ritje met de vrachtwagen  betalen  ongeveer 250euro in het antwerpse;best vragen  voor vrijdag avaond te leveren  dan kan je heel  het  weekend laden,anders heb je maar 2 uur , laatste keer via Manila nog 25000 pessos betaald voor te lossen  en  papierwerk  , wel oppassen 1 container per jaar als ballikbayan ,en  maar 1 auto in je leven tax vrij (maar zie de regeltjes in je vrouw haar balikbayan handbook!!!)





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.