Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

via Hong Kong naar PH

Gestart door koy, maandag 11 juni 2012, 08:19:46

Vorige topic - Volgende topic

xav

heb ook onlangs geboekt bij joker om met ethias(etihad waarschijnlijk  :floet: ) te vliegen... 794 + 10 euro dossierkosten...

hangt er een beetje vanaf wanneer je vertrekt Koy... als het in onze vakantie periode is, dan zal het wel duurder zijn..

vvjoris

Citaat van: koy op dinsdag 12 juni 2012, 07:53:38
Citaat van: a007esprit op maandag 11 juni 2012, 22:47:51
Hello  Koy , ga ook een van deze weken vertrekken, Ethias heeft  een prijs van 780 euro  via abu dabi , niet slecht , Hong kong ook altijd leuk maar loont niet als je nog eens 140 euro moet betalen naar manila.
Groeten
Chris

Bij welk reisagentschap boek jij aan deze prijs of is het online booking?
Bij Joker in A'pen kreeg ik een prijs van 1050â,¬ voor Ethias...
Je hebt wel gelijk dat het aan die prijs interessanter is want je kan ook nog eens vanuit Brussel vertrekken.

Grtn Koy
Het is wel eerder Etihad, niet Ethias....
Ik ga vanuit BRU met BA naar Hong Kong, dan met Airphill Express naar Cebu, kost in totaal â,¬ 1.022, dat is â,¬ 130 meer dan met Hainan via Peking, of met Virgin via LHR, maar de vluchten sluiten beter aan. Bovendien spaar ik miles zodat ik volgende keer gratis vlieg (moet wel taxen betalen.....)
Let op: prijzen veel hoger bij vertrek in juli....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

disnoke

wanneer vlieg je juist?  Indien het nog niet voor direct is beter even wachten, joker heeft normaal  een actie eind augustus begin september, zo heb ik al twee keer een ticket kunnen boeken met Etihad voor +/- 600 eur bru-mnl, tickets mnl ceb kun je goedkoper vinden natuurlijk daar dan vanuit HKG.

vvjoris

Citaat van: disnoke op dinsdag 12 juni 2012, 18:02:57
wanneer vlieg je juist?  Indien het nog niet voor direct is beter even wachten, joker heeft normaal  een actie eind augustus begin september, zo heb ik al twee keer een ticket kunnen boeken met Etihad voor +/- 600 eur bru-mnl, tickets mnl ceb kun je goedkoper vinden natuurlijk daar dan vanuit HKG.
Ik vertrek 28 juli, en ik wou mijn vlucht BRU - LHR nog wijzigen....blijkt dat je dan ineens alles moet opnieuw boeken omdat dat gelinkt is (de vlucht BRU - LHR is een 'feeder' voor LHR - HKG) => niettegenstaande de vlucht BRU-LHR die ik wou 15 euro goedkoper is op de site van BA zou de totaalprijs 1145 worden ipv 887 die ik nu betaal. Zoals eerder gezegd is Hainan en Virgin goedkoper, maar er zijn langere stops voor mijn aansluiting naar CEB, en ik spaar nu miles genoeg om volgende keer gratis te vliegen.
Ik moet nog gaan betalen bij Joker, ik zal even navragen ivm de Etihad promotie, die vliegen ook wel 'in de buurt'....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

disnoke

veel geluk in Londen zou wel eens een choas kunnen zijn met de Olympische spelen die 27 juli beginnen

normaal hebben ze twee grote acties bij joker begin januari en eind augustus, begin september, wacht af tot dan om mijn volgende tickets te boeken

shando

Citaat van: vvjoris op dinsdag 12 juni 2012, 09:12:13
Citaat van: koy op dinsdag 12 juni 2012, 07:53:38
Citaat van: a007esprit op maandag 11 juni 2012, 22:47:51
Hello  Koy , ga ook een van deze weken vertrekken, Ethias heeft  een prijs van 780 euro  via abu dabi , niet slecht , Hong kong ook altijd leuk maar loont niet als je nog eens 140 euro moet betalen naar manila.
Groeten
Chris

Bij welk reisagentschap boek jij aan deze prijs of is het online booking?
Bij Joker in A'pen kreeg ik een prijs van 1050â,¬ voor Ethias...
Je hebt wel gelijk dat het aan die prijs interessanter is want je kan ook nog eens vanuit Brussel vertrekken.

Grtn Koy
Het is wel eerder Etihad, niet Ethias....
Ik ga vanuit BRU met BA naar Hong Kong, dan met Airphill Express naar Cebu, kost in totaal â,¬ 1.022, dat is â,¬ 130 meer dan met Hainan via Peking, of met Virgin via LHR, maar de vluchten sluiten beter aan. Bovendien spaar ik miles zodat ik volgende keer gratis vlieg (moet wel taxen betalen.....)
Let op: prijzen veel hoger bij vertrek in juli....

Heb je een visum nodig voor hong kong als je op dezelfde dag een andere vlucht wilt nemen naar de phils?
Ik neem aan dat je eerst met je koffers door de douane moet en daarna weer moet inchecken voor de vlucht naar de phils?

Ik denk erover om over 2 weken via dusseldorf/frankfurt naar hkg te gaan en daarna met tiger airways naar clark.
Ik vroeg me af hoe het dan met ht visumgebeuren gaat want het zijn 2 verschillende maatschappijen.



shando

Citaat van: koy op maandag 11 juni 2012, 08:19:46
Nu KLM via Taipei vliegt, ben ik aan 't uitzoeken wat een snellere en goedkopere manier kan zijn om naar Manilla of Cebu te vliegen en daar denk ik in de eerste plaats aan Hong Kong.
Hong Kong is een enorme luchthaven die vanoveral ter wereld wordt bevlogen en bij Connections zie je geregeld prijzen ts de 500â,¬ en 600â,¬ en vandaar kan je rechtstreeks naar Manilla of Cebu.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips waar het beste te boeken en met welke airline?


alvast bedankt voor de tips,
Koy

Ik check altijd de prijzen, reisduur, reisdata, maatschappijen, vertrekplaatsen en vluchtverbindingen via www.momondo.nl
Daarna ga ik naar de desbetreffende website van de vliegmaatschappij en boek ik de tickets daar rechtstreeks. Dit is veelal de goedkoopste manier.

vvjoris

Citaat
Heb je een visum nodig voor hong kong als je op dezelfde dag een andere vlucht wilt nemen naar de phils?

Neen, je kan in HKG 21 dagen blijven zonder visum

Citaat
Ik neem aan dat je eerst met je koffers door de douane moet en daarna weer moet inchecken voor de vlucht naar de phils?

Hangt ervan af, als je bvb met BA of CX gaat, en dan met CX doorvliegt naarr CEB of MNL hoef je je bagage niet zelf te 'handlen'. Ik vermoed als je 'omschakelt' naar een low cost carrier, dat je dat wel moet doen

Citaat
Ik denk erover om over 2 weken via dusseldorf/frankfurt naar hkg te gaan en daarna met tiger airways naar clark

Ik heb al met Tiger Airways gevlogen, was perfect in orde

Citaat
Ik vroeg me af hoe het dan met ht visumgebeuren gaat want het zijn 2 verschillende maatschappijen.

Visum heeft niks te maken met de maatschappij waarmee je vliegt

Citaat
Ik check altijd de prijzen, reisduur, reisdata, maatschappijen, vertrekplaatsen en vluchtverbindingen via www.momondo.nl

Ik kijk ook dikwijls naar Momondo, maar ga ook steeds naar een andere kijken, omdat je dan kan kijken naar de tariefverschillen +/- 3 dagen. Er zijn ook nog talloze andere sites, zoals bvb Orbitz (daar moet je wel omrekenen van USD naar EUR) Prijzen kunnen heel verschillend zijn naargelaang waar je boekt. Luchtvaartmaatschappij zelf is dikwijls niet de goedkoopste. Verder hebben bvb Joker en Connections andere relaties met de airlines. Vlucht met zelfde maatschappij is dus soms goedkopere bij de ene, een andere kan dan weer goedkoopst zijn bij de andere.

Er is dus een beetje zoekwerk om de beste oplossing te vinden, maar dat alleen al is al een beetje reizen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Een Visa-on-arrival voor HK (en ook Macau) is 90 dagen voor de meeste westerse landen.

shando

Citaat van: vvjoris op woensdag 13 juni 2012, 04:23:35

Citaat
Ik neem aan dat je eerst met je koffers door de douane moet en daarna weer moet inchecken voor de vlucht naar de phils?

Hangt ervan af, als je bvb met BA of CX gaat, en dan met CX doorvliegt naarr CEB of MNL hoef je je bagage niet zelf te 'handlen'. Ik vermoed als je 'omschakelt' naar een low cost carrier, dat je dat wel moet doen

Citaat
Ik denk erover om over 2 weken via dusseldorf/frankfurt naar hkg te gaan en daarna met tiger airways naar clark

Ik heb al met Tiger Airways gevlogen, was perfect in orde

Citaat
Ik vroeg me af hoe het dan met ht visumgebeuren gaat want het zijn 2 verschillende maatschappijen.

Visum heeft niks te maken met de maatschappij waarmee je vliegt


Ok bedankt, dat wou ik weten.

Tuurlijk weet ik dat het visum niks te maken heb met de maatschappij :biggrinn:
Het gaat inderdaad om een switch naar een low cost carrier in HKG. Dan moet je nml. wel je bagage ophalen en door de douane gaan.
Ik schreef het wat onduidelijk op.

Zijn de terminals waar de low-cost carriers staan een beetje dichtbij de grotere 'broeders?' of is alles in 1 grote terminal geplaats?.