Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

via Hong Kong naar PH

Gestart door koy, maandag 11 juni 2012, 08:19:46

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: shando op woensdag 13 juni 2012, 05:12:31
Zijn de terminals waar de low-cost carriers staan een beetje dichtbij de grotere 'broeders?' of is alles in 1 grote terminal geplaats?.
Ik denk dat het in HKG allemaal in één terminal is (is wel groot, want vorige keer dat ik met Cathay naar Cebu vloog was het helemaal de laatste gate)
Toen ik met Tiger vloog, was het vanuit Singapore, daar heb je een 'low cost' terminal, maar daar is een bus naartoe, maar je moet wel met je valiezen sleuren....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Luke op woensdag 13 juni 2012, 04:46:54
Een Visa-on-arrival voor HK (en ook Macau) is 90 dagen voor de meeste westerse landen.
Ik geloof dat Filipinos/as zonder visum maar 7 dagen mogen blijven in HKG.
Voor mensen uit Indonesië weet ik het niet, staat wel ergens op een site van hkg.gov, en er is ook een soort overeenkomst van Zuid-Aziatische landen zodat ze onderling makkelijk heen en weer kunnen zonder visum, ook voor Thailand en Vietnam en zo, daarover is ook ergens een aparte site.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke


Dreamer1975

Ik boek bijna altijd rechtstreeks via Qatar of Etihad.Met mijn privilige card vindt ik het nu wel interessanter bij Qatar en kan ik met mijn huidige burgundy status al 10kg extra meenemen en qua prijzen vindt ik hen best wel goedkoop.Heb in april geboekt voor september bij Qatar aan 781â,¬.
Deze site is ook handig maar houdt geen rekening met promoties van bvb Joker. http://www.skyscanner.net/
Ik merk wel dat prijzen van maand tot maand echt wel verschillen en dit voor dezelfde vlucht.Ik kijk regelmatig eens opnieuw via skyscanner naar de vlucht die ik reeds geboekt heb en zie prijzen de ene dag aan 990â,¬ om dan soms twee weken later voor dezelfde vlucht een prijs te zien van 800â,¬.

vvjoris

Citaat van: Dreamer1975 op woensdag 13 juni 2012, 06:43:27
Ik boek bijna altijd rechtstreeks via Qatar of Etihad.Met mijn privilige card vindt ik het nu wel interessanter bij Qatar en kan ik met mijn huidige burgundy status al 10kg extra meenemen en qua prijzen vindt ik hen best wel goedkoop.Heb in april geboekt voor september bij Qatar aan 781â,¬.
Deze site is ook handig maar houdt geen rekening met promoties van bvb Joker. http://www.skyscanner.net/
Ik merk wel dat prijzen van maand tot maand echt wel verschillen en dit voor dezelfde vlucht.Ik kijk regelmatig eens opnieuw via skyscanner naar de vlucht die ik reeds geboekt heb en zie prijzen de ene dag aan 990â,¬ om dan soms twee weken later voor dezelfde vlucht een prijs te zien van 800â,¬.
Met Qatar heb je wel dikwijls die lange wachttijd in Doha é, is daar iets te zien op die luchthaven?
Wachten bij het heengaan vind ik niet zo erg, maar bij het terugkomen....pfffff.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Dreamer1975

Ik heb in het begin dikwijls die fout gemaakt van niet te kijken naar de wachttijden.Als je nu goed kijkt kan je soms met één vlucht verschil een compleet andere wachttijd hebben.Ik heb nu telkens wachttijden rond de 3 uur,zowel in heen- als terugreis.

Rich

Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Dreamer1975 op woensdag 13 juni 2012, 09:30:06
Ik heb in het begin dikwijls die fout gemaakt van niet te kijken naar de wachttijden.Als je nu goed kijkt kan je soms met één vlucht verschil een compleet andere wachttijd hebben.Ik heb nu telkens wachttijden rond de 3 uur,zowel in heen- als terugreis.


Ik zie dikwijls op de terugreis een wachttijd van 8,5 uur in Doha. Maar ik kom dan van Hong Kong (vroeger vloog qatar ook op Cebu, maar nu precies niet meer) Maar ik veronderstel dat jij van Manila komtN
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Rich op woensdag 13 juni 2012, 10:05:12
Kreeg volgende promo in mijn mailbox van Joker

Antwerpen Centraal   Hong Kong      vanaf â,¬ 608
information

http://www.joker.be/nl/klm?utm_source=TamTam+Joker-Nieuwsbrief&utm_campaign=d4b9e767b1-TT_juni_vliegtickets_kortingen_festivaltickets_6_1&utm_medium=email
Maar als je klikt krijg je â,¬ 978 als goedkoopste prijs.... (in juli - augustus periode ....)
Ik zal even mailtje naar mijn contactpersoon bij Joker sturen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

disnoke

Citaat van: vvjoris op woensdag 13 juni 2012, 11:33:08
Citaat van: Rich op woensdag 13 juni 2012, 10:05:12
Kreeg volgende promo in mijn mailbox van Joker

Antwerpen Centraal   Hong Kong      vanaf â,¬ 608
information

http://www.joker.be/nl/klm?utm_source=TamTam+Joker-Nieuwsbrief&utm_campaign=d4b9e767b1-TT_juni_vliegtickets_kortingen_festivaltickets_6_1&utm_medium=email
Maar als je klikt krijg je â,¬ 978 als goedkoopste prijs.... (in juli - augustus periode ....)
Ik zal even mailtje naar mijn contactpersoon bij Joker sturen....
even op de i drukken en je ziet de voorwaarden


Maximum verblijf
1 maand

Geldig indien vertrek tussen
10-06-2012 en 25-06-2012
23-08-2012 en 31-10-2012



Geldig indien aankoop voor
04-07-2012



Tarieven op voorwaarde van beschikbaarheid