Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wonen en werken op de Filippijnen

Gestart door mcfly, zondag 24 juni 2012, 19:48:03

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: yepyep op donderdag 24 januari 2013, 10:55:00
Ik vind dat een goed idee.. Friet eten ze graag en stoofvlees eten ze in andere gerechten.



Zoals hun bekende Bakaretta en Caldaretta .... :thumb:

mike-bel

#51
CitaatNet als Lenn ook niet mee eens.
Maar ik ben het al niet met de eerste zin eens. Omdat ik in de Filippijnen woon betekend niet dat je ook niet hier of in het buitenland niet hoef te werken.
1. Genoeg geld op de bank gaat dus voor mij niet op, (sta zelfs negatief) maar wel een goede baan
2. Een huis in Nederland heb ik al helemaal niet, maar mocht ik echt in nood zitten zou ik tijdelijk bij familie kunnen leven totdat ik zelf woonruimte gevonden heb.
3. Ik heb me wel uitgeschreven uit Nederland. Scheelt een berg belasting en voor ziektekosten ben ik goed verzekerd dus ik kan hier ook naar het ziekenhuis. Ik geloof niet dat ze in Nederland kundiger zijn dan een GOED filippijns ziekenhuis.
4. Tja ik werk al een half jaar dus in een half jaar vakantie verveel ik me nog niet.

En zo zie je maar weer dat iedereen anders is. Maar nu wil ik wel eens weten wie "ze" zijn in je eerste zin van dit citaat.

bulldozer
geen geld op de bank
ge zijt verplicht te werken in Phil. anders moet ge gaan bedelen

uitgeschreven in Nederland: moet je veel belasting betalen in Nederland zelf als ge er niet werkt ?
    hier in BE is provinciebelasting 25€ en belasting op onroerend goed, maar daar kom jij niet voor in aanmerking he

hoeveel ziekenkost in Nederland ?  en nu in Philippijnen ?
in BE betaal ik +/- 120€  per jaar voor ons gezin (4)

yepyep

Citaat van: callebaut op donderdag 24 januari 2013, 10:57:42
Citaat van: yepyep op donderdag 24 januari 2013, 10:55:00
Ik vind dat een goed idee.. Friet eten ze graag en stoofvlees eten ze in andere gerechten.



Zoals hun bekende Bakaretta en Caldaretta .... :thumb:

:thumb: Goed te eten ja

Bulldozer

Citaat van: yepyep op donderdag 24 januari 2013, 10:41:16
Citaat van: Bulldozer op donderdag 24 januari 2013, 09:58:26
Als je wat in een foodcourt begint huur je dan niet gelijk de hele foodcourt af? Lijkt me handiger qua inkopen / concurrentie / personeel. Voor de verkopers ook leuker, hoeven ze niet het hele jaar hongaarse worsten te verkopen maar mogen ze ook eens aardappels bakken!

Ooit, over een paar jaar als ik het geld er voor heb wil ik mijn vrouw ook nog eens wat beginnen. Helaas momenteel geen geld ervoor want ik heb al een perfecte locatie op het oog. Maar wat in het vat zit verzuurd niet...

De foodcourts waar ik o.a. heb gestaan/ staan rekenen 18.000 - 30.000 pesos per maand. En dan zijn er zo'n 20 - 25 plaatsen per foodcourt beschikbaar. Plus het zijn bestaande foodcourts, dus er zijn al anderen die de andere plaatsen in hebben genomen. Het gehele foodcourt afhuren is niet mogelijk en ook prijzig.

Je kan beginnen in een kleine mall natuurlijk. Ik houd sowieso van nieuw en zal voor een nieuwe mall gaan die nog geopend moet worden. Een bestaande plaats overnemen zou ik niet doen. Die ruimte is niet voor niets vrijgekomen en is dus al bij iemand mislukt. Waarom zou het mij wel lukken, omdat ik zoveel beter ben? Je zegt zelf ook al heb gestaan, ik neem aan dat die opgedoekt zijn omdat ze niet genoeg winst of misschiel wel verlies maakten?

Bulldozer

Citaat van: mike-bel op donderdag 24 januari 2013, 10:58:22
bulldozer
geen geld op de bank
ge zijt verplicht te werken in Phil. anders moet ge gaan bedelen

uitgeschreven in Nederland: moet je veel belasting betalen in Nederland zelf als ge er niet werkt ?
   hier in BE is provinciebelasting 25â,¬ en belasting op onroerend goed, maar daar kom jij niet voor in aanmerking he

hoeveel ziekenkost in Nederland ?  en nu in Philippijnen ?
in BE betaal ik +/- 120â,¬  per jaar voor ons gezin (4)
Verplicht om te werken was ik ook als ik nog in Nederland woonde.
Hoewel ik in de Filippijnen woon werk ik voor een Nederlands bedrijf en als ik daar dus woon moet je er belasting betalen en nu niet. Scheelt zo duizenden euro's per jaar. Bovendien vind ik ook al zou het belastingvoordeel niet tellen dat je je gewoon aan de regels dient te houden. Woon je buiten Nederland doe dan niet net alsof je er nog wel woond. Vroeg of later val je heus wel eens door de mand.
Ziektekosten in Nederland of in de Fillippijnen is voor mij persoonlijk hetzelfde gebleven. +- 140 euro per maand. Ziektekosten verzekering in Nederland kan je niet vergelijken met Belgie.

mike-bel

bull, niet doen alsof je heiliger bent als de paus en je uitgeschreven hebt omwille van je "geweten"
maar wel om de centen he

of zijn de regels zo dat ge geen adres in Nederland en Filippijnen mag hebben ?

yepyep

Citaat van: Bulldozer op donderdag 24 januari 2013, 12:35:22
Citaat van: yepyep op donderdag 24 januari 2013, 10:41:16
Citaat van: Bulldozer op donderdag 24 januari 2013, 09:58:26
Als je wat in een foodcourt begint huur je dan niet gelijk de hele foodcourt af? Lijkt me handiger qua inkopen / concurrentie / personeel. Voor de verkopers ook leuker, hoeven ze niet het hele jaar hongaarse worsten te verkopen maar mogen ze ook eens aardappels bakken!

Ooit, over een paar jaar als ik het geld er voor heb wil ik mijn vrouw ook nog eens wat beginnen. Helaas momenteel geen geld ervoor want ik heb al een perfecte locatie op het oog. Maar wat in het vat zit verzuurd niet...

De foodcourts waar ik o.a. heb gestaan/ staan rekenen 18.000 - 30.000 pesos per maand. En dan zijn er zo'n 20 - 25 plaatsen per foodcourt beschikbaar. Plus het zijn bestaande foodcourts, dus er zijn al anderen die de andere plaatsen in hebben genomen. Het gehele foodcourt afhuren is niet mogelijk en ook prijzig.

Je kan beginnen in een kleine mall natuurlijk. Ik houd sowieso van nieuw en zal voor een nieuwe mall gaan die nog geopend moet worden. Een bestaande plaats overnemen zou ik niet doen. Die ruimte is niet voor niets vrijgekomen en is dus al bij iemand mislukt. Waarom zou het mij wel lukken, omdat ik zoveel beter ben? Je zegt zelf ook al heb gestaan, ik neem aan dat die opgedoekt zijn omdat ze niet genoeg winst of misschiel wel verlies maakten?

Een mall betaal je vlug 30,000 of meer pesos aan huur, plus 5% fee over je omzet en dat kan net het verschil maken of je wel of geen winst draait. Wij staan in kantoorgebouwen in Makati waar mensen zijn die redelijk wat te besteden hebben. Als er een plaats is vrijgekomen, kan of de plaats slecht zijn of het product. Ik heb twee keer een kiosk moeten stoppen; een keer omdat het product niet aansloeg en de 2e keer omdat er te weinig foot traffic was. Ik heb nog een 3e kiosk en die draait lekker. Ik verkoop overigens chickenwings met friet, hash browns of rijst en daarvan heb ik ook een 2e kiosk. Daarvoor ga ik een andere locatie zoeken.



GuardNL

Hallo ik ben Nederlander en zou graag in Cebu willen werken dit ivm mijn vriendin.
Ik heb een It achtergrond en ben 51 jaar.
Is er iemand op dit forum die me daarbij zou kunnen helpen?

Bvd

Huub

Blauwvinger

Begin met een computer shop.
Verkoop en reparaties van computer etc.
Maar of het genoeg verdient  :confused2: :denk:

Maar als je hier een vaste baan heb, zou ik aanraden om hier te blijven. (tot je financieel genoeg hebt
om de oversteek te maken.) :atyourservice:

Soushkin

Citaat van: GuardNL op zondag 20 juli 2014, 08:10:55
Hallo ik ben Nederlander en zou graag in Cebu willen werken dit ivm mijn vriendin.
Ik heb een It achtergrond en ben 51 jaar.
Is er iemand op dit forum die me daarbij zou kunnen helpen?

Bvd

Huub

Hoi Huub.

Aangeboden banen hier in de Filippijnen kan je in dit subboard vinden: http://www.filippijnen.org/index.php/board,127.0.html


Misschien dat deze baan iets voor je is, mocht je een developer zijn: http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14406.0.html


Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: