Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De vuilnisbelt

Gestart door Marinero, donderdag 28 juni 2012, 09:46:15

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 14:43:57
ze ontkennen het gewoon en zeggen, dat was mijn "houseboy"

:lachen:

Godsamme ongelofelijk he, verstoppertje voor volwassenen!

Tijd voor wat wifi beveiligingscamera's misschien?

bananacreek

Citaat van: Marinero op donderdag 28 juni 2012, 15:29:06
Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 14:43:57
ze ontkennen het gewoon en zeggen, dat was mijn "houseboy"

:lachen:

Godsamme ongelofelijk he, verstoppertje voor volwassenen!

Tijd voor wat wifi beveiligingscamera's misschien?

Op een open land in de  :smiley-philippines: ?
Goed voor een dag......

xav

in puerto is het idd goed geregeld... vuilnis wordt zelfs op bepaalde plaatsen dagelijks opgehaald... hoelang dit nog zal duren weet ik niet, waarschijnlijk tot hun vuilniswagen kapot is...

bananacreek

Citaat van: xav op donderdag 28 juni 2012, 16:36:58
in puerto is het idd goed geregeld... vuilnis wordt zelfs op bepaalde plaatsen dagelijks opgehaald... hoelang dit nog zal duren weet ik niet, waarschijnlijk tot hun vuilniswagen kapot is...

Kijk met het vuil ophalen in Dumaguete is er in principe niets aan de hand en 99 van de 100 keer komen ze op tijd.
Maar de vuil moet gelabeled zijn met MALATA of DILI MALATA maar er zijn mensen die het vuil op straat zetten op de verkeerde dag en dan trekken de honden het open enz enz.

Er zijn ook mensen die het gewoon uit hun wagen gooien........... :jajaja: :jajaja:
Die denken alleen maar "Opgeruimd staat netjes"....... :jajaja: :jajaja: :lachen:

Sedert 1988 halen ze hier het vuil op waar ik woon en ik heb daar in principe helemaal geen klachten over...maar in de eerste jaren moest je met kerst "betalen"............. :lachen: :lachen:
Dan belden ze aan of kwamen naar de gate en riepen " MAYO MAYO TAWO" (in het Nederlands) " De Melkboer".. :lachen: :lachen:

"Merry X-mas sir"....en dan moest je een paar honderd pesos geven en als je niet gaf dan lieten ze je huisvuil gewoon staan...
Daar werd later een einde aan gemaakt na teveel klachten...




kristof19

Citaat van: bananacreek op donderdag 28 juni 2012, 16:57:25
Citaat van: xav op donderdag 28 juni 2012, 16:36:58
in puerto is het idd goed geregeld... vuilnis wordt zelfs op bepaalde plaatsen dagelijks opgehaald... hoelang dit nog zal duren weet ik niet, waarschijnlijk tot hun vuilniswagen kapot is...




waw dit is een echte vuilniswagen. Ik verbleef in Cagayan de Oro in een goede buurt met guard en paspoortcontrole. In de straat stonden 2 grote kuipen waar de persoonlijke vuilnis van de hele straat werd ingesmeten.
Op een dag zag ik de vuilniswagen langskomen. Het was gewoon een vrachtwagen met een hoge laadbak. 2 personen tilden met veel moeite de kuipen op zodat de derde die in de laadbak stond de kuip kon aannemen en in de laadbak kon kieperen. Hij stond daar dus de ganse tijd met zijn voeten en benen in alle vuiligheid en smurrie aan een temperatuur van 35 graden in aanwezigheid van een legertje vliegen en mieren.

Fail_over

Waar wij woonden in Tandang Sora QC was het goed geregeld. 200 php per maand voor de barangay guard en het ophalen van het huisvuil. op dinsdags en donderdags hingen we de afvalzakken aan het hek van de veranda en dan kwam de vrachwagen het ophalen. Geen vuilniswagen, maar een truck met open container. Voordat de wagen kwam werden de zakken altijd systematisch doorzocht op bruikbare spullen.

De eerste keer dat dat gebeurde liet het jochie de zak en het vuil open op straat voor onze veranda liggen. Ik heb hem terug gehaald en onder het oog van heel de buurt alles terug in de zakken laten doen. Hem verzekert dat als hij het nog een s zou doen ik onze Aso op hem af zou sturen (Dutchy), maar als hij het netjes hielt ik er geen probleem mee had dat hij ons huisvuil doorzocht. Sinds dien werd alles gewoon netjes doorzocht en terug gehangen.
Plastic flessen en kartonnen dozen zette ik er altijd naast, die waren altijd binnen een paar seconden weg.

Dit ging allemaal goed totdat ze ook mijn plastic ligstoel op de veranda weggehaald hadden. Dat was minder.  :lachen:

Als we naar de broer van Lorrie in de Chanties gingen was het altijd weer een verwondering hoe die mensen in hun eigen vuil kunnen leven. Echt gewoon een openriool wat tussen de huizen doorstroomt, en waar de kinderen spelen. Ze hebben wel een hogere weerstand, dat wel.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Marinero

Citaat van: Fail_over op donderdag 28 juni 2012, 19:09:58


Dit ging allemaal goed totdat ze ook mijn plastic ligstoel op de veranda weggehaald hadden. Dat was minder.  :lachen:


Ja ja ja en dan begrijpen ze het zogenaamd weer niet als je ze er op betrapt en kijken ze je met puppy oogjes aan.

Mooi voorbeeld dat met dat jochie de de zakken opentrok, dit is de beste manier om het in iemand zijn oren te knopen. Maar ook weer niet het idee hebben van "  :ikkeniebegrijp: goh, die man hangt zijn afval altijd op dezelfde manier op, misschien wordt hij wel boos als ik zijn werk ongedaan maak"

Zo typisch!

Ketelbinkie

Bananacreek heeft al het een en ander gemeld over de gang van zaken in Dumaguete City op het gebied van vuilnis ophalen, luchtvervuiling en wat al niet meer. Het stad- of provinciaal bestuur van resp. Dumaguete of Negros Oriental is naar mijn mening niet echt geïnteresseerd in een schoner milieu.

Laatst was er op een zaterdag een actie om van Dumaguete een schone stad te maken. Vrijwilligers werden gevraagd zich te melden. Zelf ook mee gedaan en gedurende 2 uur, zonder enige hulpmiddelen anders dan zelf gekochte handschoenen het straatvuil op te rapen en in een door het comité verstrekte vuilniszak te deponeren, die vol en dicht gebonden later op de dag door de baranguay zou worden opgehaald. Nou de vreemde gezichten van het merendeel van de locals spraken boekdelen.

Overigens van de vele duizenden expats die in Dumaguete City wonen hadden zich zegge en schrijven 4 personen aangemeld. Dus het gros, met name yankees, die een lokaal internet forum terroriseren, maar altijd klagen dat het een vuile stinkende stad is, schitterde door hun afwezigheid. Diezelfde yankees hebben ook een houding dat als je iets negatiefs op dat forum aan de kaak wilt stellen, de veel gehoorde reactie is, take it or leave it. Met andere woorden bevalt het je hier niet, rot dan weer lekker op naar je geboorteland. Zo lust ik er nog wel een paar. Als er nooit iets van wordt gezegd, zal het ook echt over 100 jaar nog niet veranderen.

Nou dan scoor je als stadsbestuurder veel beter met het invoeren van een helmplicht want ze zijn toch zo bezorgd over het welzijn van de bevolking. Nou lulkoek, dat is enkel om, als straks de wet daadwerkelijk ingaat, iedereen die zonder helm rijdt, een fikse bekeuring te kunnen geven van tenminste 1.500,00 pesos. Kijk dat tikt pas lekker aan. Trouwens al heb je een helm op en word je aangereden en naar het ziekenhuis vervoerd, laten ze je alsnog op de stoep van dat zelfde ziekenhuis liever creperen als je geen peso te makke hebt. Is het iedereen overigens nooit opgevallen dat bij een road check van LTO vrijwel enkel en alleen motorrijders (dus zeg maar het klootjesvolk) wordt aangehouden. Zelf ook diverse keren met de motor aangehouden, maar met de pick up never nooit met uitzondering van de periode voorafgaand aan de presidentsverkiezingen in 2010.

Kort samen gevat en ook door anderen geconstateerd, heel, heel af en toe, gaat het de goede kant op, maar it's a long way to.......?
Dus zal het zelf niet meemaken dat en uiteindelijk valt ook daar mee te leven niettegenstaande als ik bedenk dat het zo weinig kost als enkel een klein beetje goede wil om het echt ten goede te veranderen.

bananacreek

CitaatDus het gros, met name yankees, die een lokaal internet forum terroriseren, maar altijd klagen dat het een vuile stinkende stad is, schitterde door hun afwezigheid. Diezelfde yankees hebben ook een houding dat als je iets negatiefs op dat forum aan de kaak wilt stellen, de veel gehoorde reactie is, take it or leave it. Met andere woorden bevalt het je hier niet, rot dan weer lekker op naar je geboorteland

Waarschijnlijk de site van Rhoody?

http://www.dumagueteinfo.com/board/dumaguete-city/legal-smoke-cigarettes-damaguete-10116.html

Ja die mof kan er wat van...naar zijn mening is er niets goed hier........


bananacreek

Citaat van: Marinero op vrijdag 29 juni 2012, 03:33:17
Citaat van: Fail_over op donderdag 28 juni 2012, 19:09:58


Dit ging allemaal goed totdat ze ook mijn plastic ligstoel op de veranda weggehaald hadden. Dat was minder.  :lachen:


Ja ja ja en dan begrijpen ze het zogenaamd weer niet als je ze er op betrapt en kijken ze je met puppy oogjes aan.

Mooi voorbeeld dat met dat jochie de de zakken opentrok, dit is de beste manier om het in iemand zijn oren te knopen. Maar ook weer niet het idee hebben van "  :ikkeniebegrijp: goh, die man hangt zijn afval altijd op dezelfde manier op, misschien wordt hij wel boos als ik zijn werk ongedaan maak"

Zo typisch!

Dat jochie was een bijna 66 jarige KLOOTZAK..... :jajaja: :jajaja: :lachen: :happy: :happy: