Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: yepyep op donderdag  5 juli 2012, 16:06:18
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:50:59
Citaat van: yepyep op donderdag  5 juli 2012, 15:44:48
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:26:15
Citaat van: koy op donderdag  5 juli 2012, 13:07:31
@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;
* bouwen bv is op de PH heel simpel, gewoon aanvragen en begin maar, hier bouwaanvraag, bodemattest, verluchting in je woning zodat het overal trekt, tuinkot = bijbetalen en op alles wordt je belast
* motor rijden: helm dragen maar ook beschermkledij in vergelijking met PH zalig rondtoeren zonder helm in je t-shirt of bloot bovenlijk (ik laat in het midden of het veilig is maar je hebt er de keuze en de vrijheid)
* belastingen, nee hier ga ik niet over beginnen want de moed zakt al in mijn schoenen...

Ik weet een ding als ik "financieel zelfstandig" ben, dan ben ik  :benweg:

grtjs koy

Ik denk dat het echt dat het aan je referentiekader ligt (zoals meestal het geval is, met iedereen):

Bouwen: daar er geen regels bouwt iedereen maar luk raak in het rond en dan is men verbaast dat er zoveel doden zijn bij een overstroming ten gevolge van de zoveelste tyfoon :weetikniet:

Ik denk dat het dit ligt aan de de locatie waarmee je dit vergelijkt. Tuurlijk wordt er veelal lukraak gebouwd, maar in NL zou men zeggen dat het in Belgie niet veel anders is (geen regels w.b.t. conformiteit)

motor rijden: een helm is tegenwoordig verplicht  :jajaja:
(Helemaal gelijk, echter in Metro Manila zie ik op de drukke wegen iedereen met helm)

belastingen: ja dat klopt, nochtans ik meen onthouden te hebben dat jij een sociaal voelend iemand bent en de (progressie) belastingen in België hebben toch een herverdeling van de rijkdom tot doel, solidariteit met zij die het wat minder hebben; beschouw het maar als zijnde geld opsturen naar uw buur  :floet:
(Klopt, hier absoluut niet)

En met je uitspraak "financieel zelfstandig" bevestig je mijn vermoeden, met een zak vol met geld is het daar fijn wonen, met hieraan toevoegend nog een andere stelling die ik gelezen heb "achter een hoge muur met prikkeldraad en bewaking"
(Ook niet altijd waar, maar wonen met security voelt veiliger ja, maar wil niet zeggen dat het een regel is)

Ik wil niet negatief zijn hoor, ik ben gewoon realist  :hoedjeaf:
(Ik vind je dus geen realist) - net zo min als de somaliër die 3 jaar in Brussel heeft gewoond en denkt te weten hoe het er aan toe gaat in België.




Je vind dat ik het bij het verkeerde eind heb en toch geef je mij gelijk op de meeste punten. Maar dit doet niet ter zake eigenlijk, is helemaal niet relevant, ik hoef helemaal geen gelijk te halen, ik heb daar de minste behoefte aan; het punt van discussie is waarom iemand in de Filipijnen zou willen gaan wonen en ik geef er mijn mening over, een mening die weliswaar stoelt op een beperkte ervaring en puur vanuit persoonlijke beleving. Als ik in de Filipijnen ben heb ik in het algemeen meer stress dan wanneer ik in België ben. Maar uiteindelijk is dit persoonlijk en is voor elk individu anders, de ene vindt het geweldig en de andere helemaal niet.  :daag:

Marinero

Citaat van: dolfijn76 op donderdag  5 juli 2012, 15:47:18
Ha ha Marinero ik weet niet wat voor functie je uitvoert op het schip maar daar krijg je toch ook een punthoofd van het papierwerk.

Jazeker dolfijn... Daar weten we allebei genoeg van.

Daarom lach ik ook nooit boeddhisten en andere religieuzen uit omdat ze een bakje rijst en wat kaarsjes bij een beeldje zetten; wat wij doen is helemaal hetzelfde, maar ipv dat bakje rijst en het kaarsje is het bij ons formuliertje dit, en formuliertje zus, krabbeltje hier en paraafje daar.

Het is een ceremonie, en zoals bij alle ceremonies moet het met respect gebeuren anders worden bepaalde mensen boos. Men dient het spel mee te spelen volgens de geldende regels en gij zult niet in de penarie komen.

Ik beweer niet dat ik dit gevoel ook heb bij mijn huidige werkgever.

Phille:

Dat je overal bij loketjes domme bonnetjes moet verzamelen en afgeven hier wist ik al, zo werkt dat ook in zuid amerika als je een ijsco wil kopen. Maar het feit dat ik uberhaupt heel veel dingen kan kopen in de filipijnen overheerst het ellendige gevoel van bureaucratie.

Als ik in nederland 1 euro 70 zie bij de pomp voel ik al weer een vlaag van woede door mijn hoofd razen, zelfs nu ik mijn auto heb verkocht!

Voor mij zijn de filipijnen een logische stap omdat mijn vriendin hier zit, en wat de IND betreft ook zo zal blijven. Ik hou van de simpliciteit hier, omdat ik zelf ook een simpel figuur ben, hehe. Appartementje huren voor een maand? geen probleem. Normale prijs voor een taxi betalen? geen probleem. Bediend worden in de horeca? Geen probleem. In nederland moet je af en toe op de tafel staan voordat er een onderbetaald studentje de bestelling komt opnemen.

Het wonen achter een hoge muur met prikkeldraad voelt voor mij niet anders aan dan in Nederland wonen. Ik gebruik toch altijd de hoofdingang en ik hou niet van klimmen.

Dat ik ziek kan worden in de filipijnen, betekent niet dat ik niet ziek kan worden in nederland. Want magere Heijn is ook met veel plezier bezig met het wieden in ons bevolkingsbestand.

In nederland hoef je geen vijanden te maken om te sterven, het leven wordt ook zo uit je geslagen als je uit de verkeerde trein, over het verkeerde perron loopt. Hier zal het ook wel gebeuren, maar ach. Even ter illustratie.

Je leeft maar een keer, dus als je als AOW-er de noodzaak voelt hier te komen, om vervolgens door iets naars hier je laatste adem uit te blazen, dan heb je tenminste niet het gevoel dat je je leven niet hebt geleefd zoals je het eigenlijk wilde. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn, al dan niet ontgoocheld, die hier een tweede start willen maken en dingen willen doen die ze altijd hebben willen doen maar niet konden omdat ze zich suf aan het werken waren voor een huwelijk die op de klippen is gelopen.

Tja, maar het gaat mij vooral om mijn vriendin. En ik loop alleen maar zuur te doen in nederland, en hier doe ik eigenlijk alleen zuur als ik over nederland praat. Het is maar het beste voor iedereen dat ik hier verblijf.

Phille

Citaat van: Marinero op donderdag  5 juli 2012, 16:26:56
Citaat van: dolfijn76 op donderdag  5 juli 2012, 15:47:18
Ha ha Marinero ik weet niet wat voor functie je uitvoert op het schip maar daar krijg je toch ook een punthoofd van het papierwerk.

Jazeker dolfijn... Daar weten we allebei genoeg van.

Daarom lach ik ook nooit boeddhisten en andere religieuzen uit omdat ze een bakje rijst en wat kaarsjes bij een beeldje zetten; wat wij doen is helemaal hetzelfde, maar ipv dat bakje rijst en het kaarsje is het bij ons formuliertje dit, en formuliertje zus, krabbeltje hier en paraafje daar.

Het is een ceremonie, en zoals bij alle ceremonies moet het met respect gebeuren anders worden bepaalde mensen boos. Men dient het spel mee te spelen volgens de geldende regels en gij zult niet in de penarie komen.

Ik beweer niet dat ik dit gevoel ook heb bij mijn huidige werkgever.

Phille:

Dat je overal bij loketjes domme bonnetjes moet verzamelen en afgeven hier wist ik al, zo werkt dat ook in zuid amerika als je een ijsco wil kopen. Maar het feit dat ik uberhaupt heel veel dingen kan kopen in de filipijnen overheerst het ellendige gevoel van bureaucratie.

Als ik in nederland 1 euro 70 zie bij de pomp voel ik al weer een vlaag van woede door mijn hoofd razen, zelfs nu ik mijn auto heb verkocht!

Voor mij zijn de filipijnen een logische stap omdat mijn vriendin hier zit, en wat de IND betreft ook zo zal blijven. Ik hou van de simpliciteit hier, omdat ik zelf ook een simpel figuur ben, hehe. Appartementje huren voor een maand? geen probleem. Normale prijs voor een taxi betalen? geen probleem. Bediend worden in de horeca? Geen probleem. In nederland moet je af en toe op de tafel staan voordat er een onderbetaald studentje de bestelling komt opnemen.

Het wonen achter een hoge muur met prikkeldraad voelt voor mij niet anders aan dan in Nederland wonen. Ik gebruik toch altijd de hoofdingang en ik hou niet van klimmen.

Dat ik ziek kan worden in de filipijnen, betekent niet dat ik niet ziek kan worden in nederland. Want magere Heijn is ook met veel plezier bezig met het wieden in ons bevolkingsbestand.

In nederland hoef je geen vijanden te maken om te sterven, het leven wordt ook zo uit je geslagen als je uit de verkeerde trein, over het verkeerde perron loopt. Hier zal het ook wel gebeuren, maar ach. Even ter illustratie.

Je leeft maar een keer, dus als je als AOW-er de noodzaak voelt hier te komen, om vervolgens door iets naars hier je laatste adem uit te blazen, dan heb je tenminste niet het gevoel dat je je leven niet hebt geleefd zoals je het eigenlijk wilde. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn, al dan niet ontgoocheld, die hier een tweede start willen maken en dingen willen doen die ze altijd hebben willen doen maar niet konden omdat ze zich suf aan het werken waren voor een huwelijk die op de klippen is gelopen.

Tja, maar het gaat mij vooral om mijn vriendin. En ik loop alleen maar zuur te doen in nederland, en hier doe ik eigenlijk alleen zuur als ik over nederland praat. Het is maar het beste voor iedereen dat ik hier verblijf.

Awel dan zijn we toch allemaal blij en tevree ... gij vind het daar goed leven ik vind het hier goed leven.

Ik vraag me wel af waarom er een vlaag van woede door uw hoofd raast bij die prijs van de benzine?  :weetikniet:

En dat wat het zich suf werken betreft, daar heb ik toch ook wel een aantal bedenkingen bij, hoeveel zijn er niet die zich suf gewerkt hebben tot aan hun pensioen om dan verliefd te worden op een Filipina en in al hun naïviteit bijvoorbeeld een huis kopen, of er hun zorgvuldig gespaarde centjes in een roes van verliefdheid er binnen de kortste tijd erdoor jagen, om dan na een tijd helemaal berooid achter te blijven. Hiermee wil ik niet beweren dat dit de gangbare regel is, net als het de regel niet is dat elke Nederlander/Belg gepluimd wordt daar hij getrouwd is. Dergelijk verhalen gaan zeker de ronde, zijn hier op het forum met regelmaat te lezen.

En je klaagt de bureaucratie aan in Benelux, maar je gaat wel aan één element, waarschijnlijk gemakshalve aan voorbij; met name dat wanneer er een buitenlander een visum aanvraagt om zich te vestigen in onze regio, en het loopt mis dan heeft die recht op de nodige steun (opvang) door de maatschappij, het zou je niet mogen verbazen dat de bureaucratie hierdoor toch wel wat strenger is; wat gebeurt in de Filipijnen als het met je fout zou aflopen, denk je dan ook te kunnen terugvallen op steun (opvang) door de maatschappij, of zou het misschien kunnen zijn dat ge dan gewoon kan creperen, en gewoon brute pech hebt. Zij die al een tijdje in de Filipijnen wonen kunnen daar misschien met meer kennis van zaken over praten.

Luc

Citaat van: Marinero op donderdag  5 juli 2012, 16:26:56
Citaat van: dolfijn76 op donderdag  5 juli 2012, 15:47:18
Ha ha Marinero ik weet niet wat voor functie je uitvoert op het schip maar daar krijg je toch ook een punthoofd van het papierwerk.

Bediend worden in de horeca? Geen probleem. In nederland moet je af en toe op de tafel staan voordat er een onderbetaald studentje de bestelling komt opnemen.


Mijn ervaring met de bediening is anders niet zo goed.

ze komen af met het menu en blijven meteen naast je staan met hun potlood in aanslag. Rustig de kaart bekijken is iets anders. Dan wanneer je even later je bestelling doet is het "sorry out of stock sir"

Daarna krijg je het hele menu ineens. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, allemaal ineens op tafel. Of je vrouw krijgt haar eten al terwijl je zelf nog een kwartier mag wachten.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Phille

Citaat van: Luc op donderdag  5 juli 2012, 16:56:51
Citaat van: Marinero op donderdag  5 juli 2012, 16:26:56
Citaat van: dolfijn76 op donderdag  5 juli 2012, 15:47:18
Ha ha Marinero ik weet niet wat voor functie je uitvoert op het schip maar daar krijg je toch ook een punthoofd van het papierwerk.

Bediend worden in de horeca? Geen probleem. In nederland moet je af en toe op de tafel staan voordat er een onderbetaald studentje de bestelling komt opnemen.


Mijn ervaring met de bediening is anders niet zo goed.

ze komen af met het menu en blijven meteen naast je staan met hun potlood in aanslag. Rustig de kaart bekijken is iets anders. Dan wanneer je even later je bestelling doet is het "sorry out of stock sir"

Daarna krijg je het hele menu ineens. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, allemaal ineens op tafel. Of je vrouw krijgt haar eten al terwijl je zelf nog een kwartier mag wachten.

Inderdaad, dat is mijn ervaring ook en soms gaat het ook wel eens goed.  :happy: Maar voor de rest zal ik mijn ervaringen voor mezelf houden, want het wordt niet geapprecieerd om gewoon eerlijk te zijn, ik zal maar meegaan in de algemene teneur dat de Filipijnen het paradijs is op aard.  :happy:

:daag:

innka3

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 16:43:43

Ik vraag me wel af waarom er een vlaag van woede door uw hoofd raast bij die prijs van de benzine?  :weetikniet:

ik heb het zelfde,in saudi betaal ik 0.18 euri cent en 7 uur later 1,80 euri.
maarja  :denk:  misschien berust je je in je lot phille :floet: :biggrinn:

Phille

Citaat van: innka3 op donderdag  5 juli 2012, 17:04:52
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 16:43:43

Ik vraag me wel af waarom er een vlaag van woede door uw hoofd raast bij die prijs van de benzine?  :weetikniet:

ik heb het zelfde,in saudi betaal ik 0.18 euri cent en 7 uur later 1,80 euri.
maarja  :denk:  misschien berust je je in je lot phille :floet: :biggrinn:

En in de filipijnen betaal je iets meer dan 1 euro tegenwoordig ... ik snap je woede niet  :weetikniet: ... verhoudingsgewijs zou dit je pas razend moeten maken  :jajaja:

bananacreek

Citaat van: Luc op donderdag  5 juli 2012, 16:56:51
Citaat van: Marinero op donderdag  5 juli 2012, 16:26:56
Citaat van: dolfijn76 op donderdag  5 juli 2012, 15:47:18
Ha ha Marinero ik weet niet wat voor functie je uitvoert op het schip maar daar krijg je toch ook een punthoofd van het papierwerk.

Bediend worden in de horeca? Geen probleem. In nederland moet je af en toe op de tafel staan voordat er een onderbetaald studentje de bestelling komt opnemen.


Mijn ervaring met de bediening is anders niet zo goed.

ze komen af met het menu en blijven meteen naast je staan met hun potlood in aanslag. Rustig de kaart bekijken is iets anders. Dan wanneer je even later je bestelling doet is het "sorry out of stock sir"

Daarna krijg je het hele menu ineens. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, allemaal ineens op tafel. Of je vrouw krijgt haar eten al terwijl je zelf nog een kwartier mag wachten.

En het water of de softdrinks komen eerst en zijn al warm al het eten wordt opgediend tenzij je duidelijk aangeeft dat je de drinks pas wil hebben als de hond wordt opgediend............. :lachen: :lachen:

innka3

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 17:08:36


En in de filipijnen betaal je iets meer dan 1 euro tegenwoordig ... ik snap je woede niet  :weetikniet: ... verhoudingsgewijs zou dit je pas razend moeten maken  :jajaja:

marinero schreef;Als ik in nederland 1 euro 70 zie bij de pomp voel ik al weer een vlaag van woede door mijn hoofd razen, zelfs nu ik mijn auto heb verkocht!


ik had het ook over  :nederlandsevlag: maar geweldig  :offtopic: dus :ontopic: maar weer

Bulldozer

Iets meer dan een euro? Het is hier op de hoek (C5) 47 Peso per liter, of neem je die dure V Power?