Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 09:52:44
Ik ben dit topic aan het volgen, maar tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen goede argumentatie gelezen waarom nu in de Filipijnen te gaan wonen, wat ik lees bevestigt alleen maar wat ik al wist (eerder vermoede). Het is er fijn leven met een goeie zak vol met geld, maar dan is het overal fijn leven. De paar argumenten die ik lees kan ik samenvatten in één reden, met name dat het weer goed is  :weetikniet: en sommige gevallen dat men door omstandigheden bij zijn geliefde wilt zijn.
Tja, dat weer snap ik ook niet. Ik ga hier zeker niet heen voor het weer. Zulk mooi weer is het niet. In het regenseizoen heel veel regen met als gevolg overstromingen...

In de zomer veel te warm. Dan ga je toch naar het strand?! Moet je eens op blote voeten over het strand lopen. Die branden helemaal weg. Bovendien heb ik het na een weekje strand ook wel weer gehad voor een tijdje.

Ik ben hier inderdaad omdat ik een Filippijnse vrouw heb. Zou ook niet weten wat je hier moet doen als je geen Filippijnse partner hebt. Vakantie voor een paar weken, ok (zou ik trouwens ook nooit overwogen hebben zonder Filippijnse partner) maar wonen, helemaal niet.


bananacreek

Citaat van: Luc op donderdag  5 juli 2012, 13:36:15
Citaat van: koy op donderdag  5 juli 2012, 13:07:31
@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;

grtjs koy

Op gebied van bureaucratie is het in de Filippijnen 10x erger dan hier in België. Tijdens vakantie heb je daar geen last van. Voor alles heb je een papiertje nodig. Overal in de rij gaan staan en uren aanschuiven terwijl je ze binnen met 5 hun nagels ziet lakken. Zelf gezien. Aan 1 loket aanvraag doen, papiertje krijgen waarmee je aan een ander loket moet gaan betalen, ontvangstbewijs, daarna weer aan een ander loket gaan aanschuiven etc... overal maar aanschuiven en wachten.




Of met hun cellphone aan het spelen zijn en dan doe normaal je het volgende......keel schrapen...♪♪♪♪.....ahum......(geen reactie)........ :negatief: :negatief:

Nog een keer met het volume een stuk hoger...♪♪♪♪....ARCHHHH...(ze kijkt even met een snelle blik en zegt:..."Please wait sir, I am busy at the moment"............ :lachen: :lachen:

Dan maar op deze manier: (werkt meestal goed)..."What the F..CK is wrong with you bitch, your salary gets paid from my taxes, wake up or I will go to the ombudsman"............. :jajaja: :jajaja:


Marinero

#82
Werkt dat, schelden? Ik denk dat je op mensen die nagels lakken, patience spelen, of prutsen met hun telefoon inderdaad in je recht staat zoiemand even wat stresshormonen in de bloedbaan te jagen.

In het nederlands gemeentehuis is het een ander, meer geraffineerd psychologisch spel.... daar wordt je verteld dat je handtekening niet van jouw is omdat dat ene stofdeeltje op je paspoort niet op je net gezette handtekening staat. De beveiligers staan daar al paraat om de lieden af te voeren die "het huis dat gek maakt" niet trekken. Of de geldigheid van je stempeltje, die onderaan een volstrekt zinloos adresformulier staat, moet dan weer later afgehaald worden ipv vroeg. Stempeltjes, stickers, formulieren.... waar zijn we op deze wereld in vredesnaam mee bezig...

Ik wil eigenlijk helemaal niet in de  :smiley-philippines: of in  :nederlandsevlag: wonen. Mag ik ook naar een andere planeet zonder bureaucratie?

http://www.youtube.com/watch?v=n9o1E222iFQ

[yt=640,480] http://www.youtube.com/embed/n9o1E222iFQ [/yt]





Phille

Citaat van: koy op donderdag  5 juli 2012, 13:07:31
@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;
* bouwen bv is op de PH heel simpel, gewoon aanvragen en begin maar, hier bouwaanvraag, bodemattest, verluchting in je woning zodat het overal trekt, tuinkot = bijbetalen en op alles wordt je belast
* motor rijden: helm dragen maar ook beschermkledij in vergelijking met PH zalig rondtoeren zonder helm in je t-shirt of bloot bovenlijk (ik laat in het midden of het veilig is maar je hebt er de keuze en de vrijheid)
* belastingen, nee hier ga ik niet over beginnen want de moed zakt al in mijn schoenen...

Ik weet een ding als ik "financieel zelfstandig" ben, dan ben ik  :benweg:

grtjs koy

Bouwen: daar er geen regels bouwt iedereen maar luk raak in het rond en dan is men verbaast dat er zoveel doden zijn bij een overstroming ten gevolge van de zoveelste tyfoon :weetikniet:
motor rijden: een helm is tegenwoordig verplicht  :jajaja:
belastingen: ja dat klopt, nochtans ik meen onthouden te hebben dat jij een sociaal voelend iemand bent en de (progressie) belastingen in België hebben toch een herverdeling van de rijkdom tot doel, solidariteit met zij die het wat minder hebben; beschouw het maar als zijnde geld opsturen naar uw buur  :floet:

En met je uitspraak "financieel zelfstandig" bevestig je mijn vermoeden, met een zak vol met geld is het daar fijn wonen, met hieraan toevoegend nog een andere stelling die ik gelezen heb "achter een hoge muur met prikkeldraad en bewaking"

Ik wil niet negatief zijn hoor, ik ben gewoon realist  :hoedjeaf:



yepyep

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:26:15
Citaat van: koy op donderdag  5 juli 2012, 13:07:31
@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;
* bouwen bv is op de PH heel simpel, gewoon aanvragen en begin maar, hier bouwaanvraag, bodemattest, verluchting in je woning zodat het overal trekt, tuinkot = bijbetalen en op alles wordt je belast
* motor rijden: helm dragen maar ook beschermkledij in vergelijking met PH zalig rondtoeren zonder helm in je t-shirt of bloot bovenlijk (ik laat in het midden of het veilig is maar je hebt er de keuze en de vrijheid)
* belastingen, nee hier ga ik niet over beginnen want de moed zakt al in mijn schoenen...

Ik weet een ding als ik "financieel zelfstandig" ben, dan ben ik  :benweg:

grtjs koy

Bouwen: daar er geen regels bouwt iedereen maar luk raak in het rond en dan is men verbaast dat er zoveel doden zijn bij een overstroming ten gevolge van de zoveelste tyfoon :weetikniet:
motor rijden: een helm is tegenwoordig verplicht  :jajaja:
belastingen: ja dat klopt, nochtans ik meen onthouden te hebben dat jij een sociaal voelend iemand bent en de (progressie) belastingen in België hebben toch een herverdeling van de rijkdom tot doel, solidariteit met zij die het wat minder hebben; beschouw het maar als zijnde geld opsturen naar uw buur  :floet:

En met je uitspraak "financieel zelfstandig" bevestig je mijn vermoeden, met een zak vol met geld is het daar fijn wonen, met hieraan toevoegend nog een andere stelling die ik gelezen heb "achter een hoge muur met prikkeldraad en bewaking"

Ik wil niet negatief zijn hoor, ik ben gewoon realist  :hoedjeaf:



Persoonlijk vind ik dat je een beetje teveel neigt naar de toerist die het allemaal wel weet na een aantal bezoeken Phille.

Ik ben net terug van NL en mijn ervaring na 4,5 jaar wonen hier: het gras is altijd groener aan de andere kant. Dus wonen in de Filippijnen is goed, maar het heeft ook zijn nadelen. En wonen in NL of BE idem dito in mijn opzicht.

Phille

Citaat van: Marinero op donderdag  5 juli 2012, 14:57:03
Werkt dat, schelden? Ik denk dat je op mensen die nagels lakken, patience spelen, of prutsen met hun telefoon inderdaad in je recht staat zoiemand even wat stresshormonen in de bloedbaan te jagen.

In het nederlands gemeentehuis is het een ander, meer geraffineerd psychologisch spel.... daar wordt je verteld dat je handtekening niet van jouw is omdat dat ene stofdeeltje op je paspoort niet op je net gezette handtekening staat. De beveiligers staan daar al paraat om de lieden af te voeren die "het huis dat gek maakt" niet trekken. Of de geldigheid van je stempeltje, die onderaan een volstrekt zinloos adresformulier staat, moet dan weer later afgehaald worden ipv vroeg. Stempeltjes, stickers, formulieren.... waar zijn we op deze wereld in vredesnaam mee bezig...

Ik wil eigenlijk helemaal niet in de  :smiley-philippines: of in  :nederlandsevlag: wonen. Mag ik ook naar een andere planeet zonder bureaucratie?

http://www.youtube.com/watch?v=n9o1E222iFQ

[yt=640,480] http://www.youtube.com/embed/n9o1E222iFQ [/yt]


Als ze ergens verstand hebben van papiertjes, procedures, stempeltjes dan is het wel in de Filipijnen, en dat is niet alleen bij de overheid, maar zowat overal, je moet maar eens iets gaan kopen; dan kan je e stuk of drie balie's bezoeken alvorens ge uw aankoop mee naar buiten moogt nemen. Ik spreek van ervaring. Bonnetje door de verkoper, dan naar de kassa om te betalen waar je dan weer een ander bewijsje krijgt om dan naar de afhaal balie te gaan en uw product in ontvangst te nemen, om dan op weg naar buiten nog een finale controle door de guard en dan mag je pas naar buiten.

Of even naar NSO voor een geboortebewijs, eerst in rij gaan staan om een nummer te krijgen, om dan opnieuw te gaan aanschuiven tot aan loket 1, loket 2, loket 3, dan naar ander ruimte om daar te wachten tot uw naam wordt omgeroepen en dan kan je eindelijk, na een uurtje of pakweg 5, uw gevraagde document in ontvangst nemen.

Of tijdens de mariage licentie aanvraag was het ook wel zoiets, toen hebben we een bureautje of 4 gezien, kunnen er ook 5 geweest zijn ... ahja, indien geen kopietjes dan kan je daar eerst zelf om; stempeltje links, betalen rechts, wat onder tafel om iets geregeld te krijgen en paar uur daarna heb je wat je moet hebben.

Of neem een boot, loket 1: ticketje kopen, loket 2: terminal taks betalen, loket 3: environment taks betalen, kan zijn dat ik er nog eentje vergeten ben. Ik zal het dan nog niet hebben over het niet leveren van de gevraagde dienst  :neeneenee:, dat is dan weer een ander debat  :jajaja:

Als we in de Filipijnen zijn, hebben we vakantie en dus alle tijd hebben en zijn de meesten onder ons heel wat toleranter :jajaja:, het bovenstaande zou onder geen enkel beding aanvaard worden in Benelux.

:hoedjeaf:



dolfijn76

Ha ha Marinero ik weet niet wat voor functie je uitvoert op het schip maar daar krijg je toch ook een punthoofd van het papierwerk.

Phille

Citaat van: yepyep op donderdag  5 juli 2012, 15:44:48
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:26:15
Citaat van: koy op donderdag  5 juli 2012, 13:07:31
@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;
* bouwen bv is op de PH heel simpel, gewoon aanvragen en begin maar, hier bouwaanvraag, bodemattest, verluchting in je woning zodat het overal trekt, tuinkot = bijbetalen en op alles wordt je belast
* motor rijden: helm dragen maar ook beschermkledij in vergelijking met PH zalig rondtoeren zonder helm in je t-shirt of bloot bovenlijk (ik laat in het midden of het veilig is maar je hebt er de keuze en de vrijheid)
* belastingen, nee hier ga ik niet over beginnen want de moed zakt al in mijn schoenen...

Ik weet een ding als ik "financieel zelfstandig" ben, dan ben ik  :benweg:

grtjs koy

Bouwen: daar er geen regels bouwt iedereen maar luk raak in het rond en dan is men verbaast dat er zoveel doden zijn bij een overstroming ten gevolge van de zoveelste tyfoon :weetikniet:
motor rijden: een helm is tegenwoordig verplicht  :jajaja:
belastingen: ja dat klopt, nochtans ik meen onthouden te hebben dat jij een sociaal voelend iemand bent en de (progressie) belastingen in België hebben toch een herverdeling van de rijkdom tot doel, solidariteit met zij die het wat minder hebben; beschouw het maar als zijnde geld opsturen naar uw buur  :floet:

En met je uitspraak "financieel zelfstandig" bevestig je mijn vermoeden, met een zak vol met geld is het daar fijn wonen, met hieraan toevoegend nog een andere stelling die ik gelezen heb "achter een hoge muur met prikkeldraad en bewaking"

Ik wil niet negatief zijn hoor, ik ben gewoon realist  :hoedjeaf:



Persoonlijk vind ik dat je een beetje teveel neigt naar de toerist die het allemaal wel weet na een aantal bezoeken Phille.

Ik ben net terug van NL en mijn ervaring na 4,5 jaar wonen hier: het gras is altijd groener aan de andere kant. Dus wonen in de Filippijnen is goed, maar het heeft ook zijn nadelen. En wonen in NL of BE idem dito in mijn opzicht.

Is dat echt zo YepYep, ik weet het helemaal niet beter, helemaal niet, heb ik zelf al geschreven in één van mijn vorige reacties, maar wat klopt er dan niet in wat ik schrijf, u mag mij altijd corrigeren!

Ik schrijf alleen maar hoe ik het een en het andere ervaren heb in de ondertussen 9 bezoeken aan de Filipijnen ... het is dan ook niet zo moeilijk om het te projecteren naar hoe het zou kunnen zijn als men er zou wonen. Maar beter weten, noppes, wie ben ik om het beter te weten, ik woon er niet eens.  :weetikniet:


yepyep

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:50:59
Citaat van: yepyep op donderdag  5 juli 2012, 15:44:48
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:26:15
Citaat van: koy op donderdag  5 juli 2012, 13:07:31
@Phille

Persoonlijk zou ook voor mij het zalige zonnetje daar één van de grootste beweegredenen zijn om te moven, en als ik nov-dec-jan zal doorbrengen op Cebu dan is dat meteen ook de reden om hier uit het koude klimaat weg te kunnen.

Anderzijds heb ik ook een grondige hekel aan de regelgeving en de "voor-alles-hebben-we-een-wet" regering, enkele voorbeelden;
* bouwen bv is op de PH heel simpel, gewoon aanvragen en begin maar, hier bouwaanvraag, bodemattest, verluchting in je woning zodat het overal trekt, tuinkot = bijbetalen en op alles wordt je belast
* motor rijden: helm dragen maar ook beschermkledij in vergelijking met PH zalig rondtoeren zonder helm in je t-shirt of bloot bovenlijk (ik laat in het midden of het veilig is maar je hebt er de keuze en de vrijheid)
* belastingen, nee hier ga ik niet over beginnen want de moed zakt al in mijn schoenen...

Ik weet een ding als ik "financieel zelfstandig" ben, dan ben ik  :benweg:

grtjs koy

Ik denk dat het echt dat het aan je referentiekader ligt (zoals meestal het geval is, met iedereen):

Bouwen: daar er geen regels bouwt iedereen maar luk raak in het rond en dan is men verbaast dat er zoveel doden zijn bij een overstroming ten gevolge van de zoveelste tyfoon :weetikniet:

Ik denk dat het dit ligt aan de de locatie waarmee je dit vergelijkt. Tuurlijk wordt er veelal lukraak gebouwd, maar in NL zou men zeggen dat het in Belgie niet veel anders is (geen regels w.b.t. conformiteit)

motor rijden: een helm is tegenwoordig verplicht  :jajaja:
(Helemaal gelijk, echter in Metro Manila zie ik op de drukke wegen iedereen met helm)

belastingen: ja dat klopt, nochtans ik meen onthouden te hebben dat jij een sociaal voelend iemand bent en de (progressie) belastingen in België hebben toch een herverdeling van de rijkdom tot doel, solidariteit met zij die het wat minder hebben; beschouw het maar als zijnde geld opsturen naar uw buur  :floet:
(Klopt, hier absoluut niet)

En met je uitspraak "financieel zelfstandig" bevestig je mijn vermoeden, met een zak vol met geld is het daar fijn wonen, met hieraan toevoegend nog een andere stelling die ik gelezen heb "achter een hoge muur met prikkeldraad en bewaking"
(Ook niet altijd waar, maar wonen met security voelt veiliger ja, maar wil niet zeggen dat het een regel is)

Ik wil niet negatief zijn hoor, ik ben gewoon realist  :hoedjeaf:
(Ik vind je dus geen realist) - net zo min als de somaliër die 3 jaar in Brussel heeft gewoond en denkt te weten hoe het er aan toe gaat in België.




O.B.Bommel

Citaat van: yepyep op donderdag  5 juli 2012, 15:44:48
.... het gras is altijd groener aan de andere kant. Dus wonen in de Filippijnen is goed, maar het heeft ook zijn nadelen. En wonen in NL of BE idem dito in mijn opzicht.
Om tot deze terechte conclusie te komen hebben we bladzijden topic volgeluld, maar ja je bent bezig niet? Laten we het er maar op houden dat het via deze omweg moet.

En ik ken er een die alles heeft achtergelaten en opnieuw is begonnen. Sommigen kennen hem ook. Hij woont in Davao en is kassier en restaurantbewaker in een restaurant genaamd SQ. Hij is alleen geen 20/30 meer, dat mocht hij willen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam