Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

xav


Phille


Mawibata

Citaat van: Phille op vrijdag  6 juli 2012, 11:41:00
Nee, Filipijnen, dat is voor mij geen vakantieland.



Phille,

je hebt hier nu al heel wat neergepend, maar was het topic niet  Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?     

Indien je jouw levensstandaard van hier wilt behouden, kan je op de   :smiley-philippines: idd nix gaan doen.



:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Ketelbinkie

Ik denk dat ik het op veel  zo niet alle punten met Phille volkomen eens ben. Hij noemt o.a. als voorbeeld een lokaal restaurant waar je met zijn 2 voor 300 peso kunt eten. Is mogelijk, al naar gelang het etablissement. Oke, voor haast 6 euro ben je nog bereid/geneigd e.e.a. door de vingers te zien als het gaat om de wijze van bediening, bereiding eten enz.
Wordt natuurlijk helemaal een ander verhaal als een hotel/restaurant ongeveer West Europese prijzen gaat rekenen. Dan verwacht ik gewoon, wat heet, dan mag ik gewoon eisen dat alles tot in de puntjes naar wens is. Helaas, misschien bestaan dat soort locaties in de  :smiley-philippines: maar ben ik ze nog nooit tegen gekomen, want er is altijd wel wat. Vraag je om uitleg en verbetering is het altijd: because of....vult u zelf maar in. Dus ben ik, met uitzondering van mijn begintijd niet zo scheutig meer met fooi en dat heeft niks te maken dat ik gierig ben. Fooi is iets (althans dat ben ik van mening) dat niet als een soort van automatisme of vanzelfsprekendheid geldt maar dat moet worden verdiend door de wijze van bediening, bereiding eten enz. Wel eens op gelet hoeveel fooi Filipijnen geven, al is het slechts de muntjes van het wisselgeld, nou mijn ervaring: bitter, maar dan ook bitter weinig. Van de kano daarentegen verwacht men, ongeacht de service enz. een "dikke" fooi. Dus echt niet, wat mij betreft. Hetzelfde geldt, wat Phille aanhaalde, bij boottrips enz. op toeristische attracties. Ik heb in mijn begintijd een paar toeristische bestemmingen bezocht en daarna never, nooit, again. Hoef niet nader uit te leggen waarom. Wat doe je dan nog steeds in dit land. Goede vraag. Ben  :nederlandsevlag:nog meer zat als de  :smiley-philippines:, bovendien heb ik totaal geen zin dat mijn vriendin het circus van visum aanvraag moet doorlopen/ondergaan. Ach, overal ter wereld is wel wat, door de loop der jaren bouw je als het ware een soort van olifantenhuid op en tot dusver kan die huid dat alles verdragen.

koy

@Phille

Eigenlijk vind ik het straf dat je met je verhaal over een mislukte boottrip in Boracay wil aantonen dat PH geen vakantieland is.

Ikzelf heb samen met Marven verschillende boottrips gedaan en altijd super meegevallen. Hier wil ik dus tegengas geven en er ook één voorbeeld uitpikken. In El Nido op Palawan hebben wij een boottrip gedaan en dat was naar een 5-tal bestemmingen en dat kostte 1500p per persoon. Nog nooit heb ik zo'n mooie zeelandschappen gezien en elke stop wat enig. Wat ze er niet hadden bij verteld was dat ze op de middag zouden stoppen op een verlaten eiland en daar een barbecue hielden met verse vis (barracuda) en rijst en vlees met alles erop en eraan en dat dit ook in de prijs was inbegrepen. 's Morgens vertrokken en 's avonds werden we rond 6u afgezet op het strand na een ongelofelijk mooie ervaring.

Wat zei je ook weer,... geen vakantieland???
leven en laten leven...

Phille

Citaat van: koy op vrijdag  6 juli 2012, 12:51:27
@Phille

Eigenlijk vind ik het straf dat je met je verhaal over een mislukte boottrip in Boracay wil aantonen dat PH geen vakantieland is.

Ikzelf heb samen met Marven verschillende boottrips gedaan en altijd super meegevallen. Hier wil ik dus tegengas geven en er ook één voorbeeld uitpikken. In El Nido op Palawan hebben wij een boottrip gedaan en dat was naar een 5-tal bestemmingen en dat kostte 1500p per persoon. Nog nooit heb ik zo'n mooie zeelandschappen gezien en elke stop wat enig. Wat ze er niet hadden bij verteld was dat ze op de middag zouden stoppen op een verlaten eiland en daar een barbecue hielden met verse vis (barracuda) en rijst en vlees met alles erop en eraan en dat dit ook in de prijs was inbegrepen. 's Morgens vertrokken en 's avonds werden we rond 6u afgezet op het strand na een ongelofelijk mooie ervaring.

Wat zei je ook weer,... geen vakantieland???

Tja Koy, dan heb jij geluk gehad, ik schreef het ook op die manier hé, je moet geluk hebben. Ik kan een voorbeeld aanhalen die jou stelling weerlegt, was mijn eerste trip naar de Filipijnen en ook een boot trip, deze keer in Puerto Galera White beach; toen werd er een trip aangeboden, het is al paar jaar geleden maar ik dacht 3.000 pesos voor twee personen, picknick inbegrepen. Er wordt afgesproken om volgende dag omstreeks 8 uur aan het hotel af te spreken, so far so good. Dus dag nadien stond die man aan het hotel en zegt ie, alvorens te vertrekken moeten we nog even boodschappen doen, voor de picknick waarvan ik dacht dat die inbegrepen was. Er wordt redelijk wat voorraad ingeslagen, waarvan ik dacht, wie gaat dit allemaal opeten, wij twee en twee op de boot, 4 personen. Er werd ruim een kilo vlees, ruim een kilo vis en wat groenten en drank gekocht; uiteraard kon ondergetekende dit betalen. Hoeveel het was weet ik niet zo goed meer, maar neem ergens tussen 500 en 1000 pesos. We vertrekken met de boot voor de ganse dag. En voor alle duidelijkheid, de boot trip op zich was geweldig! Tijdens de middag wordt er een stop gemaakt op een klein eilandje, waar de picknick zou doorgaan. De BBQ wordt aangestoken en eenmaal dat die goed op gang was, stonden daar opeens een man of 10, die plots uit het struikgewas verschenen en die zonder vragen gezellig mee aten. Allemaal leuk en wel en vermits het mijn eerste bezoek aan de Filipijnen was, wist ik niet goed hoe te reageren en dus liet ik het maar allemaal begaan. Men zou verwachten dat men dank je wel zouden zeggen, maar ik heb het in geen geval gehoord, wel heb ik nadien nog eens 400 pesos kunnen betalen voor het gebruik van de BBQ. Het was nochtans in de prijs inbegrepen dacht ik. Uiteindelijk werd het een daguitstapje van om en bij de 5000 pesos ...  maar wie maalt daar nu om, we hebben toch geld in overvloed en we hebben zoveel mensen gelukkig gemaakt  :happy:

Ik bedoel maar, men doet maar en men confronteert een mens met voldongen feiten ... ik kan daar niet mee om, anderen blijkbaar wel.  :daag:



vvjoris

Citaat van: Phille op vrijdag  6 juli 2012, 13:08:07
Citaat van: koy op vrijdag  6 juli 2012, 12:51:27

Wat zei je ook weer,... geen vakantieland???


Ik kan een voorbeeld aanhalen die jou stelling weerlegt,


Bij trips, of het nu in een exotisch land is als  :smiley-philippines: of in Spanje of op Kreta, worden de deelnemers soms goed verzorgd en hebben ze een fantastische tijd, en soms  worden ze ronduit in 't zak gezet... Ik heb het in Europa meegemaakt, en was enkele dagen op internet aan 't zien voor een trip met de familie van Janice naar watervallen ginder, ik vergeet de naam steeds. Ik ben nu nog niet zo hééééél veel ginder geweest, maar aan de prijzen van het betreffende reisburo kon ik al zo zien dat hetgeldklopperij was... Nu hebben we wel beslist iets anders te doen, maar mocht ik de watervaltrip zelf organiseren met mensen van ginder die ik via via ken, dan zou de kostprijs de helft zijn.....

Ik durf dan ook stellen dat als de Filippijnen geen vakantieland zijn, dat Spanje dat ook niet is, en wellicht zelfs geen enkel land dat is.....

Maar het topic is Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen? en het is duidelijk dat er pro's en contra's zijn, en dat voor sommige het één, en andere het andere doorweegt. Ik ben in ieder geval pro, al weet ik dat ik enorm ga geirriteerd zijn door de ettelijke papiertjes en documentjes, wachtrijen, luierikken achter het loket, etc.... Wat ik zal doen is één admin handeling per dag, en als het niet lukt doe ik het wel een dag later.... zo spendeer ik misschien elke voormiddag in een of ander obscuur kantoortje, maar zit of lig of hang ik wel elke namiddag in de buurt van het zwembad met een of meer SM (geen light) of Tanduay (Ice), en 't liefste meisje van de wereld in de buurt... Meer moet dat toch niet zijn? Gewoon mentaal de knop even omdraaien....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Phille

Citaat van: vvjoris op vrijdag  6 juli 2012, 13:33:42
Citaat van: Phille op vrijdag  6 juli 2012, 13:08:07
Citaat van: koy op vrijdag  6 juli 2012, 12:51:27

Wat zei je ook weer,... geen vakantieland???


Ik kan een voorbeeld aanhalen die jou stelling weerlegt,


Bij trips, of het nu in een exotisch land is als  :smiley-philippines: of in Spanje of op Kreta, worden de deelnemers soms goed verzorgd en hebben ze een fantastische tijd, en soms  worden ze ronduit in 't zak gezet... Ik heb het in Europa meegemaakt, en was enkele dagen op internet aan 't zien voor een trip met de familie van Janice naar watervallen ginder, ik vergeet de naam steeds. Ik ben nu nog niet zo hééééél veel ginder geweest, maar aan de prijzen van het betreffende reisburo kon ik al zo zien dat hetgeldklopperij was... Nu hebben we wel beslist iets anders te doen, maar mocht ik de watervaltrip zelf organiseren met mensen van ginder die ik via via ken, dan zou de kostprijs de helft zijn.....

Ik durf dan ook stellen dat als de Filippijnen geen vakantieland zijn, dat Spanje dat ook niet is, en wellicht zelfs geen enkel land dat is.....

Maar het topic is Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen? en het is duidelijk dat er pro's en contra's zijn, en dat voor sommige het één, en andere het andere doorweegt. Ik ben in ieder geval pro, al weet ik dat ik enorm ga geirriteerd zijn door de ettelijke papiertjes en documentjes, wachtrijen, luierikken achter het loket, etc.... Wat ik zal doen is één admin handeling per dag, en als het niet lukt doe ik het wel een dag later.... zo spendeer ik misschien elke voormiddag in een of ander obscuur kantoortje, maar zit of lig of hang ik wel elke namiddag in de buurt van het zwembad met een of meer SM (geen light) of Tanduay (Ice), en 't liefste meisje van de wereld in de buurt... Meer moet dat toch niet zijn? Gewoon mentaal de knop even omdraaien....

Als je er zo kan gaan wonen, een huisje met zwembad en ge u voor de rest geen zorgen moet maken, dan bestaat de kans dat ik er ook kan aarden.  :happy:

bloem

sommige mensen trekken nu eenmaal het ''ongeluk'' aan...

een negatieve houding, trekt een negatieve houding aan...

een happy houding trekt een happy houding aan

als je in de tropen woont, moet je je ook aanpassen aan de tropen....anders word het niks


Phille

Citaat van: bloem op vrijdag  6 juli 2012, 13:42:52
sommige mensen trekken nu eenmaal het ''ongeluk'' aan...

een negatieve houding, trekt een negatieve houding aan...

een happy houding trekt een happy houding aan

als je in de tropen woont, moet je je ook aanpassen aan de tropen....anders word het niks



Bedoel je nu dat ik een negatieve houding heb ?  :weetikniet: intrigerende reactie  :jajaja: en wat bedoelt u met aanpassen aan de tropen?