Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Phille op vrijdag  6 juli 2012, 13:39:57
een huisje met zwembad en ge u voor de rest geen zorgen moet maken

Dat heb je niet zomaar op 1, 2, 3 é....

Het huisje met het zwembadje is voor binnen enkele jaren, denk ik....

Het zwembadje nu zal ergens aan een hotel of resort zijn, vrees ik.....


Citaat
een happy houding trekt een happy houding aan

als je in de tropen woont, moet je je ook aanpassen aan de tropen....anders word het niks

Self fulfilling prophecy: zeg ik zal er niet aarden dan zul je er niet aarden, zeg ik zal er ongelukkig zijn, dan zul je er ongelukkig zijn, ....
Joris' prophecy: als je in  :smiley-philippines: woont en je u niet aanpast aan de  :smiley-philippines: cultuur, gewoontes, 'tropische levensstijl',... zul je er ongelukkig zijn..... Wat niet betekent dat je jezelf, je karakter of je roots moet verloochenen!
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bloem

ik ken jou niet, dus heb ik geen mening of je negatief of niet bent,

ik zeg alleen dat als je negatief tegenover iets staat, meestal je ook een negatieve houding terug krijgt,
als je alles positief bekijkt, je makkelijker iets positiefs terug krijgt...

als je je overal druk om maakt, dan word het nu eenmaal niks in de tropen, je moet je aanpassen, word het vandaag niet, dan morgen maar
moet je ergens een uur wachten, dan moet dat maar
komt niemand een afspraak na, ja...lastig maar pas je daar dan maar aan aan...begin gewoon  zelf dat ook te doen...

etc etc etc....

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag  6 juli 2012, 02:23:46
De benzineprijzen fluctueren nogal de laatste tijd en zijn ook afhankelijk van het merk en de plaats van het benzine station. Gisteren getankt ongelode benzine met 10% erin voor P55.20

Dumaguete vandaag............


mork2007

Citaat van: bloem op vrijdag  6 juli 2012, 13:42:52
sommige mensen trekken nu eenmaal het ''ongeluk'' aan...

een negatieve houding, trekt een negatieve houding aan...

een happy houding trekt een happy houding aan

als je in de tropen woont, moet je je ook aanpassen aan de tropen....anders word het niks



:thumb:  :applaus:

Baliw-katok

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:50:59
Ik schrijf alleen maar hoe ik het een en het andere ervaren heb in de ondertussen 9 bezoeken aan de Filipijnen ...


Phille,  je bent al 9 keren naar de Filippijnen  geweest, da's al héél wat.   Je hebt al héél wat slechte reiservaringen achter de rug, je ergert je aan allerhande zaken tijdens je reis, je voelt je vele malen bedrogen en uitgemolken, je vindt de Filippijnen totaal geen vakantieland ....

Waarom blijf je er teruggaan ?  Met jouw instelling zou ik veeleer denken  : Laat het vrouwtje lekker alleen haar familie bezoeken en ga dan samen eens genieten van Spanje of Griekenland of Zweden of .... eender welk land waar je wel graag op vakantie gaat. Toch ?

Ketelbinkie

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag  6 juli 2012, 15:29:05
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:50:59
Ik schrijf alleen maar hoe ik het een en het andere ervaren heb in de ondertussen 9 bezoeken aan de Filipijnen ...


Phille, je bent al 9 keren naar de Filippijnen  geweest, da's al héél wat.   Je hebt al héél wat slechte reiservaringen achter de rug, je ergert je aan allerhande zaken tijdens je reis, je voelt je vele malen bedrogen en uitgemolken, je vindt de Filippijnen totaal geen vakantieland ....

Waarom blijf je er teruggaan ?  Met jouw instelling zou ik veeleer denken  : Laat het vrouwtje lekker alleen haar familie bezoeken en ga dan samen eens genieten van Spanje of Griekenland of Zweden of .... eender welk land waar je wel graag op vakantie gaat. Toch ?
Ik wil niet het gras voor de voeten van Phille weg maaien. Maar stel dat ie zijn vrouw niet alleen op reis wilt laten gaan, per slot van rekening ben je getrouwd. Maar los van dat alles, ik kom in de  :smiley-philippines: sinds 2007 en niet voor een of twee weken maar vele maanden en uiteindelijk toch besloten er permanent te gaan wonen. Om nu te zeggen het is hier allemaal dik voor mekaar, rozengeur en maneschijn, nou nee niet echt. Dat mag toch gerust worden genoemd, of zie ik het dan ook verkeerd. En al woon ik hier, op vakantie gaan in dit land is weer een ander verhaal. Maar al degenen die menen hier een een fijne vakantie te kunnen door brengen, zou ik zeggen NJOY.

Phille

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag  6 juli 2012, 15:29:05
Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 15:50:59
Ik schrijf alleen maar hoe ik het een en het andere ervaren heb in de ondertussen 9 bezoeken aan de Filipijnen ...


Phille,  je bent al 9 keren naar de Filippijnen  geweest, da's al héél wat.   Je hebt al héél wat slechte reiservaringen achter de rug, je ergert je aan allerhande zaken tijdens je reis, je voelt je vele malen bedrogen en uitgemolken, je vindt de Filippijnen totaal geen vakantieland ....

Waarom blijf je er teruggaan ?  Met jouw instelling zou ik veeleer denken  : Laat het vrouwtje lekker alleen haar familie bezoeken en ga dan samen eens genieten van Spanje of Griekenland of Zweden of .... eender welk land waar je wel graag op vakantie gaat. Toch ?

Met mijn instelling  :denk:  :floet: wat moet ik me daar bij inbeelden  :ikkeniebegrijp:

Tot nu toe ging ik om mijn aanstaande vrouw te bezoeken en de laatste keer om samen met haar de familie te bezoeken.  Los van het feit dat men naar westerse prijzen neigt, maar er weinig voor in de plaats geeft, heb ik de grote fout gemaakt om teveel dingen in één periode te willen doen, dat blijkt in de Filipijnen geen ideale manier van reizen te zijn. Dus doen we dat niet meer.

Of ik nog naar ginder op vakantie zal gaan weet ik nog niet, misschien wel maar dan op een andere wijze, maar dan alleen om mijn vrouw een plezier te doen. We zijn dit aan het bespreken. Waarschijnlijk gaat zij volgend jaar gewoon alleen en gaan wij samen ergens anders naartoe. Cuba is zo een bestemming waar ik nog eens graag naartoe wil, daar heb ik geweldige herinneringen aan; of het praktisch uitvoerbaar is dat moet ik nog uitzoeken.

Er is nog een andere reden waarom ik liever zou willen dat ze alleen gaat, maar daar gaan we het nu niet over hebben  :neeneenee:.








Phille

Citaat van: bananacreek op vrijdag  6 juli 2012, 14:52:25
Citaat van: Kano op vrijdag  6 juli 2012, 02:23:46
De benzineprijzen fluctueren nogal de laatste tijd en zijn ook afhankelijk van het merk en de plaats van het benzine station. Gisteren getankt ongelode benzine met 10% erin voor P55.20

Dumaguete vandaag............



Dan zijn de prijzen serieus naar beneden gegaan, in April dit jaar heb ik nog 59 pesos betaald en in Camiguin zelfs 64 pesos. Meestal huur ik een brommer om mij te verplaatsen, vind ik heerlijk gekkenwerk  :happy:

bananacreek

Citaat van: Phille op vrijdag  6 juli 2012, 15:53:52
Citaat van: bananacreek op vrijdag  6 juli 2012, 14:52:25
Citaat van: Kano op vrijdag  6 juli 2012, 02:23:46
De benzineprijzen fluctueren nogal de laatste tijd en zijn ook afhankelijk van het merk en de plaats van het benzine station. Gisteren getankt ongelode benzine met 10% erin voor P55.20

Dumaguete vandaag............



Dan zijn de prijzen serieus naar beneden gegaan, in April dit jaar heb ik nog 59 pesos betaald en in Camiguin zelfs 64 pesos. Meestal huur ik een brommer om mij te verplaatsen, vind ik heerlijk gekkenwerk  :happy:


LAATSTE PAAR WEKEN TOCH WEL 50 CENTAVOS PER WEEK DACHT IK..........

Baliw-katok

Citaat van: Phille op vrijdag  6 juli 2012, 15:51:32
Met mijn instelling  :denk:  :floet: wat moet ik me daar bij inbeelden  :ikkeniebegrijp:


Ik begrijp heel goed je argumenten waarom niet in de Filippijnen te wonen.  Of ik dit ook zelf zou willen, ben ik nog niet helemaal uit.  Maar om het land nu volledig af te schilderen en het niet te zien als een vakantieland, vind ik een negatieve instelling.  Tuurlijk is het je goed recht om dit te vinden, maar er zijn er velen die er wel een leuke reis opzitten hebben.

Of wat dacht je bijvoorbeeld van onderstaand forumlid (Koy, Heer Bommel, Baliw-katok ? wie was dit alweer ?) die zich goed vermaakt heeft ?  Hij had wat last van opdringerige verkopers en het zeewater was appelblauwzeegroen van de algen, maar ach ja, al bij al toch een fijne tijd ...



En ja hoor ... tot mijn grootste verbazing heeft het hotel het transport van Kalibo Airport netjes geregeld en staat het busje te wachten, we rijden richting Caticlan, daar zou dan een assistent op ons wachten.

We komen toe in Caticlan ... en opnieuw, worden we aangenaam verrast en staat de beloofde assistentie te wachten. Het kan dan toch in de Phils

Met de boot van het hotel worden we netjes naar onze bestemming gebracht.

En het is al bijna avond en worden we verwend met een zeer mooie zonsondergang.

Nadien zijn we lekker gaan dinneren.

En daarmee zat deze dag er ook weer op, is het tijd om te gaan slapen en droom ik stil van al het moois dat Boracay in petto heeft.

Goeie morgen iedereen, het onbijt valt redelijk mee, de smile maakt alles goed.

De tuin van het hotel, ziet er allemaal heel netjes uit en hebben we zeker geen klagen over.

Viel dat tegen se ... wij die dachten dat het schitterende stranden waren ...    niet dus

En verkopers, elke 5 stappen ... sir sir sir ...   

En dan zijn we maar terug de rust van de tuin van het het hotel gaan opzoeken voor een verfrissende duik in het zwembad en een frisse ijsthee.

En wat plaatjes schieten zoals deze mooie Maya.


EN veilig en wel zijn we terug op het strand. Ahja, juist, het zouden 5 stops zijn, hebben er twee gekregen, het zou 4 uur duren, maar uiteindelijk zijn het er maar slechts drie geworden; 'it's more fun in the Philippines".

Zo dit was al bij al een fijne ervaring en gaan we vanavond lekker uit eten in restaurant Mesa 'Modern Filipino Food style'


Maar goed, wat mij betreft terug  :ontopic: