Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

@ Banana Creek Ik ben het roerend met je eens wat je schrijft over hoe je je het beste kunt aanpassen als je hier wilt wonen.
Over een keuken gesproken. Ik heb er zelf een laten bouwen destijds 2 Timmerlui en goed. Het concept was vanuit nederland.Mijn eigen keuken destijds.
Goed in elkaar gezet en doet niet onder voor een inbouw van â,¬ 10.000
Alles er op en er aan. was ik tussen de 150.000 en 200.000 ps kwijt Dus vele malen goed koper.De kwaliteit bepaal je zelf door er bij te zijn als ze aan het werk zijn.
Sorry voor  :offtopic:
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op zaterdag  7 juli 2012, 15:46:11
@ Banana Creek Ik ben het roerend met je eens wat je schrijft over hoe je je het beste kunt aanpassen als je hier wilt wonen.
Over een keuken gesproken. Ik heb er zelf een laten bouwen destijds 2 Timmerlui en goed. Het concept was vanuit nederland.Mijn eigen keuken destijds.
Goed in elkaar gezet en doet niet onder voor een inbouw van â,¬ 10.000
Alles er op en er aan. was ik tussen de 150.000 en 200.000 ps kwijt Dus vele malen goed koper.De kwaliteit bepaal je zelf door er bij te zijn als ze aan het werk zijn.
Sorry voor  :offtopic:


Dank u beleefd, maar ik weet niet meer wat ik heb geschreven:.......... :weetikniet: :weetikniet:

Mijn AOW keuken:

Ik had toch wel een andere kleur tegels moeten nemen.............. :jajaja: :jajaja: :weetikniet: :weetikniet:

Pjottr

- Aanvaard het land en volk zoals het is.
- Pas je aan, en probeer de     niet te verandeen naar    normen.
- Stel jezelf niet teleur door telkens vergelijkingen met  /  te maken.
- Hoe hoger je verwachtingen, hoe sneller je teleurgesteld zal zijn.
- Heb geen vooroordelen.
- Probeer er positieve kanten terug te vinden.
Ik zie nu dat dit een citaat is maar niet van wie Desalnietemin denkik dat u er ook zo over denkt :thumb:
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op zaterdag  7 juli 2012, 16:56:30
- Aanvaard het land en volk zoals het is.
- Pas je aan, en probeer de     niet te verandeen naar    normen.
- Stel jezelf niet teleur door telkens vergelijkingen met  /  te maken.
- Hoe hoger je verwachtingen, hoe sneller je teleurgesteld zal zijn.
- Heb geen vooroordelen.
- Probeer er positieve kanten terug te vinden.
Ik zie nu dat dit een citaat is maar niet van wie Desalnietemin denkik dat u er ook zo over denkt :thumb:

Nee, dat komt niet van de Klootzak, maar ik ben het er volledig mee eens............ :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Phille

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  7 juli 2012, 11:39:38
Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 01:03:47

Ik begrijp je niet zo goed ...

Ik begrijp je ook niet zo goed .... een prachtig reisverslag met mooie foto's en leuke uitstapjes ... en dan maar klagen dat de Filippijnen geen vakantieland is.  

Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 01:03:47
want dit is mijn tekst.  :weetikniet:

dat is het hem juist ...  wat je hier neerpent komt maar weinig overeen met je verslag van je laatste vakantie

wellicht begrijp je jezelf niet zo goed :biggrinn:

Dit was een verslag van mijn laatste vakantie en met "hoge verwachtingen" geschreven de eerste avond toegekomen op het paradijs Boracay.

Mawibata

Citaat van: Mawibata op zaterdag  7 juli 2012, 12:08:24





Citaat van: Mawibata op Vandaag om 11:08:24




Mijn idee :


- Aanvaard het land en volk zoals het is.
- Pas je aan, en probeer de   :smiley-philippines:  niet te verandeen naar  :eu:  normen.
- Stel jezelf niet teleur door telkens vergelijkingen met  :belgiesmiley: / :nederlandsevlag: te maken.
- Hoe hoger je verwachtingen, hoe sneller je teleurgesteld zal zijn.
- Heb geen vooroordelen.
- Probeer er positieve kanten terug te vinden.

Restaurants bezoek ik zelden, liever een eatery langs de weg, of een maaltijd op de local market.
En zelfs moest het eten er iets minder zijn, wordt dat ruimschoots gecompenseerd door het fijne contact en de vriendelijkhied van deze mensen.
Ik voel me er goed thuis, en verwacht niet dat de mensen mij anders behandelen omdat ik een witneus ben.
Het is bij de armsten, dat ik het meeste vriendschap ervaar. Zij hebben weinig, en zouden hun eten afgeven aan de bezoeker.


Misschien ben ik een uitzondering   :weetikniet:    :weetikniet:






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Citaat van: Marinero op zaterdag  7 juli 2012, 11:25:45
Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 09:56:55
Heerlijk die westerse arrogantie  :happy:

Alsof de wijze waarop jij wilt leven het normale leven is voor elke Filipino, niet dus  :weetikniet:, eigenlijk bevestig je het punt dat ik wil maken. Hoeveel Filipino's zijn er denk je dat een degelijk eigen huis kunnen bouwen, hoeveel zijn er dat zichzelf een wagen kunnen permitteren (maakt niet uit hoeveel ie kost), hoeveel Filipino's zijn er die zich een boot kunnen :daag: veroorloven voor recreatie doeleinden? Wat je afkeurt in Nederland, wegens allemaal te duur, wil je zelf toepassen in de Filipijnen maar dan tegen een lagere kost, want in Nederland ben je een gewone werkende mens, in de Filipijnen behoor je tot de elite. Dus kom niet zeveren aub? (sorry mocht je je beledigd voelen). Maar al wat je schrijft lijkt niet op het afzweren van de westerse manier van leven. Je klaagt het niveau aan van verse cadetten maar je blijft niet stilstaan welke de onderliggende oorzaak is, je blijft er niet bij stilstaan dat het onderwijs niveau nu precies aan de basis ligt van het besef van meer discipline, maar degelijk onderwijs kost nu eenmaal handenvol geld waar iedereen in de westerse wereld aan bijdraagt; je gniffelt lees ik, wat ik heel goed kan begrijpen want zolang ze niet slimmer zijn dan dit, is jouw job gegarandeerd, eenoog is ook koning in het land der blinden, niet waar?  :floet:

En om af te sluiten, je vind dat Nederland in de uitverkoop staat door de vele buitenlanders in Nederland, wat denk je dat de Filipijnen denken, jij bent in de Filipijnen wat de buitenlanders zijn in Nederland, het zijn de buitenlanders die de goeie jobs innemen, ben je daar al eens blijven bij stil staan? Er werd al wel eens geïnsinueerd dat ik koloniale trekjes heb, wel ik denk mijn meerdere gevonden te hebben. Het gaat je goed!  :daag:

Nonsens. Het heeft niks met arrogantie te maken, het heeft met een kans pakken te maken. Als ik al arrogant ben, dan heb je me al vele malen overtreft.

Ik keur het bezit van een boot in nederland helemaal niet af, onzin natuurlijk. Zou het ook wel willen, als we mooi weer hadden, en als ik het geld had. (dus een reden om naar de filipijnen te gaan)

Het gaat niet om tot de elite te horen, ik loop me niet te gedragen in restaurants als multimiljonair en loopt niet te mauwen over prijzen die hier relatief hoog zijn in de Filipijnen in een resort. Ik weet dat dit me te wachten staat dus ik hou mijn mond. Die biefstuk die je kauwt in de restaurants hier hebben vast wel een keer op de grond gelegen, net als in Nederland. Niemand die aan mij kan aflezen dat ik tot een of andere elite zou willen behoren. Bovendien trapt niemand in dat soort dingen, denk je nu echt dat de ware elite in de Filipijnen zit te wachten op een westerse werktuigkundige? Man, die halen hun neus voor me op! En de rest weet heus wel dat ik profiteer van een nog gunstige wisselkoers en eventueel een belastingregeling.

Het niveau van de cadetten aanklagen kan altijd, en voor alle dingen die niet deugen is wel een onderliggende oorzaak. De hele wereld zit vol dingen met onderliggende oorzaken, dus betekent dat dat we ons altijd maar stil moeten houden? Het is zoals het is, wat ik ermee bedoelde is dat alles hier in de Filipijnen nog in de kinderschoenen staat. Dat merk je aan wat er van school komt. Nu zeg jij dat je er geld tegenaan moet smijten, maar heb je wel aan cultuurverschillen gedacht? Dacht je soms dat Nederlandse reders niet meebetalen aan de scholen hier?

Machines doen niet aan cultuur, het doet iets, of het doet iets niet, of het is bezig met stukgaan. Om op een schip te werken moet je praktisch denken en meteen de koe bij de horens vatten. Dus als iets langzaam in de prak aan het draaien is, ben je al te laat. Maar zie ze hier eens omgaan met hun apparatuur, met smeeroliealarmen aan rijdt men rond. Dat heeft niks met geld en onderwijs te maken, dat zie ik echt als een cultuurverschijnsel. Onzin dus.

En ik hoef me niet schuldig te voelen over al dan niet gniffelen, want ik zou ook zeker om jou gniffelen als ze je loslieten aan boord.
Mijn gniffelen beperkt zich niet tot nationaliteit. Het gniffelen is meer richting de mensen die ze zo aan boord gooien, en dan verwachten dat het allemaal maar zo makkelijk gaat, en hoog verkondigen dat het geduchte concurrentie is. Ik ben wel degene die ze aan boord opleidt en ik zorg ervoor dat ze zich gemotiveerd en gewaardeerd voelen, dus ik sta ze echt niet uit te lachen.

Want ik begrijp de onderliggende oorzaak *wel*.....

En westerse cadetten zijn vaak behoorlijk decadent, die breek je soms af en bouw je op. Bij Filipijnen kun je meteen beginnen met opbouwen. Ik dat ze (PH) vaak wel met een betere houding aan boord komen, helaas durven ze te weinig voor zichzelf te denken, omdat ze ons niet willen beledigen. Een afwachtende houding, omdat hier in de filipijnen mensen elkaar wat meer op militaire manier afblaffen op een zeevaartschool (gok ik dan maar). Zo werkt het niet op een westers schip. In plaats van de hele tijd maar dingen roepen kan ik dan net zo goed alles zelf doen, is het niet? Dus daar moeten we vanaf als je rechtoe, rechtaan wil werken. We hebben geen tijd voor dat soort dingen.
Op die manier moet je ze opleiden, en dan hebben ze met dat cultuurverschil dus al een achterstand te pakken met westerse cadetten die zo hoppa in de boekenkast graaien en verslagen maken. Ik help cadetten vaak in mijn eigen tijd, dus ik hoef me nergens slecht over te voelen. En aangezien we in nederland allemaal lekker willen managen, vrijetijdskunde, gymnastiekleraar, communicatietechniek willen doen, moeten we technici met buitenlanders aanvullen. Want als je technisch bent, is dat  "vies" en onderbetaald werk... denken sommigen. Laat ze dat ook alsjeblieft maar lekker denken dan. Voor het aanvullen van onze technische tekorten, daar zijn Filipijnen uitermate geknipt voor, alleen al door het engels dat ze spreken. En ja, ze komen er wel hoor, de ervaren filipino's doen niet onder voor westerlingen. Maar velen stoppen gauw, of ze gaan voor een paar dollar ergens anders varen waardoor ze alleen maar geld gekost hebben. Dus dat bedoel ik nu: niet echt geduchte concurrentie op dit moment. Moet ik daarvan balen? Nee, eerlijk gezegd is dat iets waar ik goed mee kan leven. Moet ik me daar schuldig om voelen? Nee, ik vind van niet. Het is wel best zo.

Nederland in de uitverkoop door buitenlanders? Helemaal niet! In de uitverkoop door nederlanders zal je zeker bedoelen? Ik zou met plezier willen opsommen waarom ik vind dat we in nederland onze cultuur en geschiedenis verloochenen, maar ik wil geen populistische praatjes aantrekken. Het is allemaal al gebeurd, d'r is weinig tot niks meer aan te doen. Dat soort dingen kun je niet meer bijsturen. En ik beschuldig geen enkele buitenlander van dit fenomeen, dat zijn nederlanders geweest die dit hebben gedaan.

En welke hoge banen hebben we het hier in de filipijnen over die zgn door buitenlanders worden weggekaapt? Ik zie alleen maar buitenlandse investeerders, wat een zegen is voor de economie. Ik zie alleen wat koreanen in de hotels werken, maar dat zijn koreaanse hotels. Voor de rest wordt er zeer veel werkgelegenheid geschept voor filipino's in die hotels, wat zeg ik, 90% is filipino in het personeelsbestand. Hoeveel buitenlanders in nederland scheppen werkgelegenheid? Nee, in nederland proberen we zelfs de kenniseconomie die we nog hebben, ook over de kling te jagen. We weten van gekkigheid ook niet meer waar we nog op kunnen bezuinigen, ik zou het ook niet beter kunnen, het is lastig. Iedereen heeft linkerpoten tegenwoordig, en nu wordt de kenniseconomie ook al aangepakt. Zie het ruimtevaartbudget. Gelukkig maar dat de wereld nederland steeds minder nodig heeft, de chinezen regelen het allemaal wel.

Hier op de filipijnen zijn ze blij met buitenlanders. We zijn een goede stimulans voor de economie, en filipino's werken zelf ook vaak over de grens, ook zij zorgen voor een goede economie. Alles wat hier uit het buitenland binnenkomt voegt iets toe. In nederland niet. Maar daar staat weer iets anders tegenover, dat we humanistisch bezig zijn. Is ook heel goed natuurlijk.... daar kun je lang over praten, laten we dat vooral niet doen. Maar nee. Ik voel me dus ABSOLUUT niet schuldig om hier rond te lopen als buitenlander. En ik heb nog geen onvertogen woord gehoord. Al die AOW-ers werken hier ook niet. Ik heb dus eigenlijk geen flauw idee welke banen er gestolen zouden worden door buitenlanders. We spekken de economie. Bouw je hier een huis, zie dat maar als ontwikkelingshulp waar beiden van profiteren.

De Filipijnen,het staat in de kinderschoenen om uit te groeien. Of dat gebeurt is maar de vraag, de potentie is er. Nederland, je ziet hoe we er voor staan. Bungelend in de afgrond wil ik niet zeggen, maar we hoeven ook niet te pochen. Het kan slechter. Geen reden tot paniek nog, maar ik constateer het toch maar even.

Het is een belediging, om een andere levensstijl aan te willen nemen te bestempelen als westerse arrogantie. Als ik hier een huisje wil bouwen voor mij en mijn meisje dat heeft dat niks met arrogantie te maken, maar met een kans pakken. Eigenlijk....  :fluestern: bespeur ik gewoon jaloezie van iemand die 9 keer op vakantie is geweest en er liever permanent zou vertoeven. Als je hier een baan kon gappen, om hier te kunnen wonen had je het vast gedaan. Om het voor jezelf goed te praten, om rust te vinden, kraak je alles in de filipijnen af en is alles maar geweldig in de benelux. Daar lijkt het gewoon op. Kan de plank misslaan maar... het lijkt er gewoon wel op hoor!

Tja. Ik heb vandaag lekker gezwommen Phille, het was heerlijk! Ik ben een beetje door de zon bevangen wellicht. Vanavond gezellig een paar san migueletjes drinken, heb er zin in! Zou het lukken met een paar honderd peso? Ik denk het wel!

:daag:

Je zou beter eens lezen wat je zelf geschreven hebt, en dan lezen wat ik geschreven heb. Voor de rest, ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Veel succes en veel plezier. Groet!  :daag:

Baliw-katok

Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 18:08:46

Dit was een verslag van mijn laatste vakantie en met "hoge verwachtingen" geschreven de eerste avond toegekomen op het paradijs Boracay.

jaja oké, maar wel jouw mooie verslag gepost hier op het forum op 23 april (dus na je vakantie) ... misschien had je  het dan beter wat herschreven  :weetikniet: ...  enne ... ook je https://www.facebook.com/PhilippineHolidayPictures geven een indruk van een prachtige vakantie in een mooi vakantieland.  :thumb:

Maar verder geen gezeur hoor.  Laat ik je alleen maar adviseren om er gelijk nooit meer op vakantie te gaan. Je spaart er een hoop geld mee uit, alsook een resem frustraties en irritaties.

xav

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  7 juli 2012, 20:08:33
Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 18:08:46

Dit was een verslag van mijn laatste vakantie en met "hoge verwachtingen" geschreven de eerste avond toegekomen op het paradijs Boracay.

jaja oké, maar wel jouw mooie verslag gepost hier op het forum op 23 april (dus na je vakantie) ... misschien had je  het dan beter wat herschreven  :weetikniet: ...  enne ... ook je https://www.facebook.com/PhilippineHolidayPictures geven een indruk van een prachtige vakantie in een mooi vakantieland.  :thumb:

Maar verder geen gezeur hoor.  Laat ik je alleen maar adviseren om er gelijk nooit meer op vakantie te gaan. Je spaart er een hoop geld mee uit, alsook een resem frustraties en irritaties.


:thumb:

Phille

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  7 juli 2012, 20:08:33
Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 18:08:46

Dit was een verslag van mijn laatste vakantie en met "hoge verwachtingen" geschreven de eerste avond toegekomen op het paradijs Boracay.

jaja oké, maar wel jouw mooie verslag gepost hier op het forum op 23 april (dus na je vakantie) ... misschien had je  het dan beter wat herschreven  :weetikniet: ...  enne ... ook je https://www.facebook.com/PhilippineHolidayPictures geven een indruk van een prachtige vakantie in een mooi vakantieland.  :thumb:

Maar verder geen gezeur hoor.  Laat ik je alleen maar adviseren om er gelijk nooit meer op vakantie te gaan. Je spaart er een hoop geld mee uit, alsook een resem frustraties en irritaties.


Boodschap begrepen!  :thumb:

Ik zal er vanaf nu aandacht aan besteden om alleen nog positief te zijn als ik over de Filipijnen praat.

:daag: