Telefoneren naar de Belgische ambassade voor visumaanvraag

Gestart door wesley1977, woensdag 18 november 2009, 20:28:29

Vorige topic - Volgende topic

wesley1977

Hallo allen,

Ik heb een klein probleem en misschien dat één van jullie mij kan verder helpen. Mijn vrouw wil graag haar visumaanvraag doen op de Belgische ambassade in Manila. Het probleem is dat zij in een regio woont waar ze met een heel slechte landline zitten, waardoor het praktisch niet mogelijk is om contact te maken met de ambassade. 
Volgens de site kan ik als Belg geen "appointment" maken voor mijn vrouw  :negatief:. Zijn er onder jullie toch die dit gedaan hebben met succes? Ik wil mijn vrouw graag daarmee helpen, want ze begint zo een beetje de hoop op te geven. Of heeft iemand nuttige tips? Kan een afspraak ook gemaakt worden op de ambassade zelf (dus niet telefonisch, maar door zich aan te melden op de ambassade met de vraag om een afspraak). Dit lijkt me nog een optie die ze misschien kan gebruiken, indien mogelijk natuurlijk.

Hartelijk dank alvast
Wesley

dolfijn76

Wesley,

Een paar jaar geleden was de nummer een soort bandje waar je naartoe belde en was die afspraak eigenlijk allemaal gecomputeriseerd.  Kan ondertussen wel veranderd zijn.  Naar de ambassade gaan om afspraak te maken helpt niet want dan sturen ze je door en zeggen dat je moet bellen.  Dus kan je naar een lokaal café om te telefoneren.


Digos

#2
De ambassade houd zich aan de regels die ze opstellen dus voor een afspraak voor een visa

General information on visas and appointments for interviews (through landlines only, not by mobilie phone)


1 909 1014545 (PLDT)
1 903 1014545 (Bayantel)
1 900 1014545 (Globe)


Het op een andere manier proberen aanvaarden ze niet, anders draait na een tijdje de hele ambassade op de filippijnse slag en dat willen ze voorkomen.

Telefoonwinkel hebben wij ook gedaan en ze geven op de site van de ambassade nog de volgende tip.....

Tip: If you wish to secure an appointment without listening to the recording of the visa requirements, as soon as you have the connection, press 1 for English or 2 for Tagalog and then press 0, you will immediately be redirected to the operator.  

Deze tip maakt het misschien mogelijk voor je vrouw om een afspraak te kunnen maken.

Ik weet het.....het is allemaal niet altijd even eenvoudig.

We duimen voor je vrouwke dat het haar lukt.

O0




LIVE ONCE - LIVE IT

mira


Gago

een paar maand terug was ik in Manila, en trachte ik ook de ambassade op te bellen om een afspraak te maken voor het indienen van een visumaanvraag.
aangezien dit me niet lukte via Globe, Bayatel, telefoonwinkel, payphone en noem maar op, ben ik dan maar naar de ambassade zelf geweest. zonder veel succes, daar kreeg ik te horen dat ik telefonisch een afspraak moest maken.

in het hotel was ik ten einde raad, en toen belde ik maar gewoon met mijn vriendin haar gsm het nummer
(0)1014545 herinner me nu niet meer of ik die nul heb getikt of niet. en kreeg direct het bandje te horen, en wat later krijg je dan een pinay aan de lijn om een afspraak vast te leggen. ze waren heel vriendelijk hoor. gelukkig besteed de ambassade dit uit anders zou de vriendelijkheid wel ver te zoeken zijn  :biggrinn:

in ieder geval veel succes wesley.

Johan En Elvie

#5
Het is niet eenvoudig om telefonisch contact te leggen met de Ambassade, wijzelf hebben er ook last mee gehad in 2006.
Je moest bellen met landline maar bij ons was het probleem dat je na telkens doorverbonden te worden afgesloten werd en gewoon opnieuw proberen, na enkele keren (lees vele pesos) lukte het uiteindelijk wel.
Ze weten daar gewoon hoe ze geld moeten verdienen meer moet je er niet achter zoeken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.