Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De goede werking van kokosolie

Gestart door Mawibata, donderdag 19 november 2009, 23:53:24

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Over shampoo gesproken.

Toen ik nog handicrafts importeerde uit de Phils kwam ik regelmatig bij leveranciers op het platte land, en op een keer zat er iemand zijn haar te wassen met een goedje uit een emmer. Toen ik er in keek lagen er voor mij allemaal bekende takken in, n.l. de takken waar zij manden van vlechten.

De naam van die takken zijn Galtang en Gugo. Ik kende de namen van Gugo en galtang vine baskets, en zo raakten we aan de praat.

De betreffende takken worden gesplit of fijn gestampt en dat laten ze weken in water, en volgens hen verkrijg je dan de beste shampoo die er is. Het schuimde ook wel maar niet zoals de shampoo die wij kennen, en het voelt heel zacht aan. De shampoo zou goed zijn tegen grijze haren en haaruitval. Ze gebruiken het zelfs als haargroeimiddel.


Galtang basket



Gugo basket ( enkel de handvaten zijn Gugo vines)





Rich de Nederbelg.

yepyep

Citaat van: Baron op zaterdag 31 december 2011, 15:33:50
:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Inderdaad, ook goed voor de haren, al van meerdere vrouwen gehoord.
Op mijn testikels heb ik geen haren dus daarvoor laat ik me niet met kokosolie masseren, maar het is erg goed voor de huid.

Iedereen nog een fijne Oudejaarsavond gewenst, over 1,5 uur zijn we weer een jaartje verder.

:daag: :daag:

Ik dacht dat jij je met frituurvet liet masseren hehe

Prettig oudejaarswisseling Baron en een gezond en gelukkig 2012 aan allen!

Baron

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

stijn54

Ik geloof zo niet in die wondermiddelen, als het zo simpel zou zijn! Ik zag eens een documentaire op tv met erg vitale oude amerikanen maar die slikten speciale medicijnen voor 1.000 eur per maand.
Ik neem wel aan dat frituren op zich niet gezond is.
Maar ieder zijn ding. :daag: