Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Definitief verhuis naar de Filippijnen

Gestart door crashman, zondag 9 september 2012, 15:20:30

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:49:14

Ze kunnen er net zo goed weg mee als hier om onozele wetten te maken: als je getrouwd bent moet je blijkbaar 1 keer per jaar het land uit, als je niet getrouwd bent 1 keer om de 16 maand
Hoe kom je daar bij ???? je kan de balik-bayan zelf eenmaal voor 6 maanden verlengen ..dacht ik  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 16 april 2013, 16:53:32
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:49:14

Ze kunnen er net zo goed weg mee als hier om onozele wetten te maken: als je getrouwd bent moet je blijkbaar 1 keer per jaar het land uit, als je niet getrouwd bent 1 keer om de 16 maand
Hoe kom je daar bij ???? je kan de balik-bayan zelf eenmaal voor 6 maanden verlengen ..dacht ik  :weetikniet:

Had niet gelezen dat Balik Bayan visa voor 6 maand kan verlengd worden....

Since August 2007 you can extend your Visa another two times, for up to 16 months in total. After 16 months however you will probably need to leave the Country for what most call a "Visa Run".

The easiest and the cheapest way to get a long term visa for the Philippines, is the BalikBayan Visa and its Stamp to be put in your Passport. This stamp is good for 1 year and can be extended at least once for another 6 months.

Bron: http://mylifeinthephilippines.com/2013/03/philippine-visas/
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:35:40
Citaat van: Pjottr op dinsdag 16 april 2013, 16:28:20
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:07:57
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 16 april 2013, 15:53:19
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 13:26:34
Als je met een Filipina getrouwd bent lijkt het best voor een 13a te gaan. Als je niet getrouwd bent, en je bent niet in het speciale geval als investeerder, retiree, of medische hulp behoevende zal het een 9a zijn.

Ik weet dat er heel veel over op het forum staat, maar zie toch niet precies hoe die combinatie 9a & ACR in mekaar zit. Lijkt simpel, gewoon elke 59 dagen gaan verlengen mits 6 - 7000 pesos te betalen, maar als je terug naar  :eu: gaat moet je eigenlijk de ACR kaart afgeven ...

Moet dan bij terugkeer de procedure voor ACR weer helemaal doorlopen worden?

Ik zou graag eens het exacte kostenplaatje bekijken .... Ik dacht maar ... als je 3 keer per jaar naar  :belgiesmiley: komt, heb je genoeg aan 3 keer een visum van 59 dagen voor â,¬ 30 x 3, en dan 6 (als je telkens een maand krijgt) verlengingen voor ongeveer 6500 pesos. Aangezien je dan altijd wel enkele dagen in  :eu: bent dekt dat een heel jaar ....

Verder ... als je maar 2 keer naar  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: komt, en 1 keer naar Hong Kong vliegt, lukt het dan ook om op de  :smiley-philippines: ambassade daar een visum van 59 dagen te krijgen voor om en bij de 30 euro?

Vraag is dan nog: hoe past dit in het ACR-plaatje?
Heb alles een paar x gelezen maar begrijp niet goed waar je naartoe wil...Verlengen visa is goed voor 2 maanden ....Bij het binnenkomen 21 dagen gratis dan verlengen met 39 dagen tot 2 maanden na 2 maanden verlengen ...eerste maal moet je voor ACR kaart om en bij de 3000 extra totaal 7000 ph +/-. de volgende x is het om en bij de 4000 php. Eens dat je gehuwd bent, je vrouwtje je laten afhalen in hong kong en samen de  :smiley-philippines: in komen......1 jaar gratis... Was het dat wat je wilde weten  :weetikniet:

Ik zoek uit wat het beste is vooraleer ik getrouwd ben ... dat zal wet niet zooooooooooooooo snel zijn é, ik heb nog een klein beetje verstand  :lachen: :lachen: :lachen:

Als ik nu binnenkort kom is het zeker voor meer dan 21 dagen, dus zorg in hier voor een visum van 59 dagen. Daarna terug geen probleem, want ik moet in juli even in  :belgiesmiley: zijn, dus dan heb ik terug 59 dagen met een nieuw visum. 't Is dan daarna ... als ik het goed begrijp heb ik dan pas, als ik langer blijf dan 59 dagen de ACR kaart nodig en dat kost mij php 7,000, en dan elke maand php 4,000. Dan, eens getrouwd, mss huwelijksreis HKG of SIN, samen terugkomen en 1 jaar gratis?

Please correct me where I'm wrong....

Hoe kom jij aan die bedragen voor een ACR ????? Ik betaalde voor mijn ACR iets van 3500 peso Pas weer voor 5 jaar verlengd

Zie hierboven in 't rood...
Zeker nieuw allemaal Inmijn geval was het vrij simpel Ik kreeg mij 13A visum en heb bij aankomst direct een ACR geregeld Kosten waren voor mij rond de 3500 php Geldig voor 5 jaar
Nu een jaar terug verlengd weer voor 5 jaar en weer om en nabij de 3500 php betaald
Daarvoor reisde ik 3 - 6 x per jaar heen en weer op Blik Bayan. Samen met de asawa Geen extra kosten  want we reisden beieen op Ned paspoort
Keep it simple zou ik zeggen
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Quezonboy

En hoe zit het met het bekosten van je zorgkosten/zorgverzekering en die van je gezin?

rudi777

Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 17:17:54
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 16 april 2013, 16:53:32
Citaat van: vvjoris op dinsdag 16 april 2013, 16:49:14

Ze kunnen er net zo goed weg mee als hier om onozele wetten te maken: als je getrouwd bent moet je blijkbaar 1 keer per jaar het land uit, als je niet getrouwd bent 1 keer om de 16 maand
Hoe kom je daar bij ???? je kan de balik-bayan zelf eenmaal voor 6 maanden verlengen ..dacht ik  :weetikniet:

Had niet gelezen dat Balik Bayan visa voor 6 maand kan verlengd worden....

Since August 2007 you can extend your Visa another two times, for up to 16 months in total. After 16 months however you will probably need to leave the Country for what most call a "Visa Run".

The easiest and the cheapest way to get a long term visa for the Philippines, is the BalikBayan Visa and its Stamp to be put in your Passport. This stamp is good for 1 year and can be extended at least once for another 6 months.

Bron: http://mylifeinthephilippines.com/2013/03/philippine-visas/

Begrijp het niet goed,
Is het 16 maanden of 1 jaar en zes maanden

:hoedjeaf:

Ronny55

Citaat van: rudi777 op woensdag 17 april 2013, 23:59:47
Begrijp het niet goed,
Is het 16 maanden of 1 jaar en zes maanden

:hoedjeaf:
Met 2 maandelijks verlengen van je visa is het 16 maanden.

kom je de  :smiley-philippines: met je asawa krijg je ,als jeje huwelijksakte voorlegt , balik bayan visa gratis ...1 jaar geldig. Het is mogelijk deze voor 6 maanden te verlengen...kosten?  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Citaat van: Ronny55 op donderdag 18 april 2013, 03:39:24
Citaat van: rudi777 op woensdag 17 april 2013, 23:59:47
Begrijp het niet goed,
Is het 16 maanden of 1 jaar en zes maanden

:hoedjeaf:
Met 2 maandelijks verlengen van je visa is het 16 maanden.

kom je de  :smiley-philippines: met je asawa krijg je ,als jeje huwelijksakte voorlegt , balik bayan visa gratis ...1 jaar geldig. Het is mogelijk deze voor 6 maanden te verlengen...kosten?  :weetikniet:

niet getrouwd: 16 maand
getrouwd: 18 maand
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: pierrevanwies op donderdag 18 april 2013, 07:20:41
tiens tiens joris   :denk:  vertel daar eens een beetje meer over,ik ben echt curieus , jij weet toch alles he   :daag: 


...'t staat hier Bron: http://mylifeinthephilippines.com/2013/03/philippine-visas/ en in post # 35 in dit topic...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Citaat van: vvjoris op donderdag 18 april 2013, 08:17:18
Citaat van: pierrevanwies op donderdag 18 april 2013, 07:20:41
tiens tiens joris   :denk:  vertel daar eens een beetje meer over,ik ben echt curieus , jij weet toch alles he   :daag: 


...'t staat hier Bron: http://mylifeinthephilippines.com/2013/03/philippine-visas/ en in post # 35 in dit topic...

Het verbaast me dat je dit soort websites graag gelooft.

Er bestaat nochtans een BI website met alle info op. Het is wel wat zoeken:

Extension of Stay (RBR 98-02)
a. Extension of stay EO 408
Non-restricted nationals who are admitted without visa under EO 408 for an initial stay of twenty (21) days, may be applied and granted an extension of thirty eight (38) days in the form of Visa Waiver on or before the expiration of initial authorized stay.
b. Extension of stay for 9(a) visa holders
Generally, holders of 9(a) visa granted an initial stay of fifty nine (59) days. Upon expiration, on good cause shown, a temporary visitor may be granted an extension of stay of not more than two (2) months for non-restricted nationals and one (1) month for restricted nationals per application. This privilege, however, is limited for a maximum extension of twelve (12) months for non-restricted nationals and six (6) months for restricted nationals per admission in the Philippines.
c. Extension of stay for Temporary Visitors admitted under LOI 911 nd EO 191
Temporary Visitors admitted in pursuant to LOI 911 and EO 191 who were admitted without entry visa for an initial stay of seven (7) days, may apply for an extension of fourteen (14) days in the form of Visa Waiver on or before the expiration of initial authorized stay.
d. Extension of stay for Temporary Visitor admitted as Balikbayan
Temporary Visitors admitted under RA 6768 or "Balikbayan" classification who were given an initial authorized stay on one (1) year, may be granted an extension of not more than two (2) months for non-restricted nationals and one (1) month for restricted nationals per application. As with 9(a) visa holders, this privilege is limited for a maximum extension of twelve (12) months for non-restricted nationals and six (6) months for restricted nationals per admission.


Bron: http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=116&Itemid=65


Updated iimigration fees:
http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=43