Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

PH verkiezingen 2010

Gestart door Mawibata, dinsdag 24 november 2009, 07:53:00

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



PH verkiezingen 2010




Een politiek gemotiveerd slachtpartij heeft plaatsgevonden in Mindanao (Maguindanao) - niet ver van de kampen voor ontheemden recent bezocht door een EU-ambassadeurs delegatie

Er is algemene verontwaardiging in de Filippijnen.

Er werden al 21 lichamen gevonden, sommige onthoofd en verminkt, 13 journalisten gedood, een politica, andere vrouwen, dertig anderen zijn nog vermist en dat allemaal omwille van een vete tussen clans.
Een delegatie, bestaande uit vrouwen — net om spanningen te vermijden - ging naar de kiescommissie voor het indienen van kandidaturen voor de verkiezingen van 2010 en werd aangevallen door honderden zwaar bewapende mannen.

De Presidente heeft gevraagd aan het leger (AFP) meedogenloos te zoeken naar de daders van deze gruwelijke daad.

Acties van weerwraak en oorlog tussen de clans zijn waarschijnlijk. Het plaatselijke EU-voorzitterschap, bijgestaan door de lidstaten, is momenteel bezig met het opstellen van een verklaring ter veroordeling van deze barbaarse daden.

Zelfs nu de campagne nog niet officieel is gestart, wordt al gevreesd voor een nog dodelijker kiescampagne dan al gebruikelijk is.

Ik denk dan ook dat het opportuun is om onze Belgische bevolking en hun families aan te raden in de Filippijnen ver weg te blijven van elk politiek activisme, de gevolgen kunnen zeer schadelijk zijn voor uw gezondheid!

Moet ik er nog aan herinneren dat wij, Belgen, de gasten zijn in dit complexe land en niet altijd goed de vendetta's vatten die soms al generaties lang bestaan tussen families, clans, dorpen, enz. ...



Laat ons de politiek van de Filippijnen aan de Filippinos overlaten!



Sincerely,



René PEETERS

Consul of Belgium

Deputy Head of Mission

Embassy of Belgium MANILA

www.diplomatie.be/




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Ook de Verenigde staten hebben een travel alert gegeven voor Mindanao, met name voor de centrale en westelijke delen van Mindanao en de eilanden van de Sulu archipel. .

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Roland

Was toch niet van plan die kant op te gaan. Hoop alleen dat volgend jaar Mei als we die kant opgaan het rustiger is.
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!