Lange afstand relatie, hoe ga jij hiermee om? Tips, tricks en ervaringen

Gestart door Darko69, zondag 30 september 2012, 18:15:34

Vorige topic - Volgende topic

Darko69

Zoals velen hier hebben, net zoals ik, een lange afstand relatie met een Filipijnse partner. Dit is geen makkelijk situatie en verreweg van aangenaam, want je bent verliefd en wilt niets liever dan bij elkaar zijn. Toch zul je het met de middelen moeten doen die ons tegenwoordig zijn gegeven qua communicatie, al is dat nu natuurlijk wel een stuk makkelijker dan vroeger. Facebook, skype, whatsapp, viber, smsen, mmsen en/of ouderwets een brief toe sturen. Toch brengt een lange afstand relatie veel zaken met zich mee die je van te voren misschien niet had zien aankomen zoals misinterpretatie, tampos, cultuur- en mentaliteitsverschillen, begrip tonen voor elkaar en vooral heel veel geduld hebben.

Hoe gaan jullie hiermee om en waar ben je achter gekomen wat enorm helpt om elkaar door deze afstand-barrière te helpen?

yepyep

Vooral heel veel geduld hebben. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten 11 jaar geleden en ik kwam er achter dat hoe langer het duurde, hoe moeilijker ik het vond om mijn geduld te bewaren.

Je geeft zelf al het antwoord: begrip tonen voor elkaar en vooral heel veel geduld hebben zijn denk ik de keywords om de lange afstandsrelatie in stand te houden. Het verliefdheidsgevoel kan ook best vervagen na lange tijd wachten en omslaan in frustratie en boosheid. Als je die emoties weet te overwinnen, dan kom je er wel.

Echter blijf je, ook nadat je eenmaal samen bent, tegen de misinterpretaties, tampos, cultuur- en mentaliteitsverschillen aanlopen. Als je dan weer eenmaal bij elkaar bent, is het weer even wennen. Zo was dat bij mij tenminste. Je kent elkaar immers alleen van tijdelijk samenzijn en internet/telefonische contacten. Het dagelijkse leven is toch weer anders, vooral als je uiteindelijk gaat samenwonen.


PHwaarde

Inderdaad veel geduld met elkaar hebben, & uiteraard veel contact met de webcam & headset. Het face to face contact is bij ons direct vertrouwd. Alsof we elkaar al jaren kennen (wat ook zo is)