Extra documenten gevraagd bij toeristenvisum

Gestart door wiking, dinsdag 2 oktober 2012, 23:08:32

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Tja, de vakbeweging is niet meer wat het vroeger was.  De meesten die er nu zitten hebben geen affiniteit meer met de werkvloer en zitten er alleen voor hun eigen roem en glorie
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

O.B.Bommel

Citaat van: Kano op donderdag  4 oktober 2012, 17:19:04
Tja, de vakbeweging is niet meer wat het vroeger was.  De meesten die er nu zitten hebben geen affiniteit meer met de werkvloer en zitten er alleen voor hun eigen roem en glorie
De kip of het ei. Ik ben er veel bij betrokken, krijg geen cent meer salaris, heb sindsdien geen carriere meer gemaakt en die gaat er ook niet komen. Ik ben geen vakbondslid die rechtstreeks onderhandelt met de werkgever over de CAO (wel over andere zaken en ik weet er veel van) maar die werkgever zegt glashard dat wij niet genoeg leden hebben om het personeel nog te vertegenwoordigen (de niet-leden liften mee op de mensen die wel lid zijn) en de onderhandelingspositie is minimaal geworden. Daarbij komt dan ook nog dat de actiebereidheid matig is.
Overigens de laatste 2 keren op dat Malieveld deed ik ook niet mee, omdat ik geen zin had om politiek misbruikt te worden door de SP en Job Cohen die daar met een grote mond stonden te kraaien. Principekwestie.

Trouwens binnenkort zijn we wel weer in het nieuws daarover. Of we daar veel aan hebben  :weetikniet:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

Citaat van: gosternokke op donderdag  4 oktober 2012, 16:27:35
Vakbeweging wist met veel moeite 5000 man voor een protest op gang te brengen, maar wel met een miljoen mensen tegen de kruisraketten protesteren, stelletje imbicielen.
Simpel kortzichtig denken. Vakbond opgezegd met als reden dat ze niks deden en dat de contributie de eerste verdienste waren, daarna wordt niks meer bereikt omdat er onvoldoende leden zijn en als er gestaakt moet worden komen ze niet omdat ze niet uit de stakingskas betaald worden en dan hebben ze die dag geen salaris. Zijn dan ook bang ontslagen te worden en hebben vervolgens geen vakbondsondersteuning. Tja, zoek het dan zelf uit, dan ben ik er klaar mee. Overigens moet ik de laatste tijd constateren dat het aantal leden weer oploopt, tenminste bij mijn bond. Gek he, ontslagbescherming verdwijnt straks.....

Maar protesteren tegen raketjes kost niks, is leuk voor de buhne.

Om even op het uitzendprobleem terug te komen, dat is ook een leuk verhaal. Vroeger was je als uitzendkracht in de praktijk veel zekerder van je baan dan tegenwoordig. Om zonodig de werkgever te dwingen uitzendkrachten in dienst te nemen is toen de wet aangepast, nadien waren ze veel slechter af, werden ze net voor die termijn eruit gegooid en dat is tot op heden zo. En dat weten de visumverstrekkers ook.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

wiking

Vandaag heeft ze haar visa opgehaald en het is goedgekeurd. We zijn beiden dolblij met dit nieuws. Ze heeft het visum gekregen voor 60 dagen. Dit is ook haar eerste keer dat ze naar Nederland komt.

mvg,

Wiking

dolfijn76