Extra documenten gevraagd bij toeristenvisum

Gestart door wiking, dinsdag 2 oktober 2012, 23:08:32

Vorige topic - Volgende topic

wiking

Hallo,

Vorige week is mijn vriendin in Manilla naar de ambassade geweest en alle gevraagde documenten ingeleverd. Leek allemaal keurig in orde.

Gister is ze gebeld door de ambassade en willen ze extra documenten zien. Namelijk mijn laatste 3 bank afschriften (dit is niet het probleem)
en verder een bewijs dat mijn contract wordt verlengd als het binnen 2 maanden eindigt. Ik weet 99% zeker dat mijn contract weer wordt verlengd met 3 maanden. Ik vraag het visum ook aan voor haar wanneer mijn contract juist beëindigd. Dit wordt altijd stilzwijgend verlengd (met weer 3 maanden) aangezien ik gedetacheerd ben.

(Ik ben werkzaam via een uitzendbureau en zit in fase B. Hierin kunnen maximaal 8 contracten gegeven kunnen worden in een periode van 2 jaar. In mijn geval zijn deze contracten steeds 3 maanden)

Wat kan ik voor bewijs leveren hiervoor? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en wat hebben jullie toen gedaan? ben ten einde raad. Ze heeft 1 week de tijd om de documenten naar de ambassade te brengen. Daarnaast werd er van te voren al verteld dat ze 10 oktober haar paspoort kan ophalen.

mvg,
Wiking

rudslovac

maak er 99,99% van en laat dat "stilzwijgende" op papier zetten en verder niet teveel hopen op voorhand

gosternokke

 zou het probleem gewoon voorleggen zowel aan het uitzendburo als het bedrijf waar je gedetacheerd ben.   En misschien willen die wat op papier zetten voor je.    Succes verder

josv

Citaat van: wiking op dinsdag  2 oktober 2012, 23:08:32
Hallo,

Vorige week is mijn vriendin in Manilla naar de ambassade geweest en alle gevraagde documenten ingeleverd. Leek allemaal keurig in orde.

mvg,
Wiking

Voor jou leek het keurig in orde misschien maar je hebt dus NIET alle gevraagde documenten ingeleverd. 3 salarisstroken is geen probleem zeg je, waarom dan niet meegestuurd, ze staan op het lijstje. Geen vast contract............. is ook 1 van de vereiste. Heb je niet want je contract verloopt op de dag dat het visum in zou moeten gaan. Aan "stilzwijgende overeenkomsten" heeft de ambassade geen boodschap, de IND al helemaal niet.

Nog 1 week te gaan ?? Sterkte !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

wiking

Hallo,
Vanmiddag het uitzendbureau gebeld en gevraagd of ze inderdaad iets zwart op wit konden maken. Dit hebben ze gestuurd via de mail en heb het ontvangen. Er staat dat mijn contract gewoon wordt verlengd en dat ze dit kunnen garanderen. Daarnaast een formulier met een beoordelings formulier wat zeer positief is. Dit gaat mijn vriendin morgen naar de ambassade brengen.

3 loonstrookjes heeft ze voorgelegd ten tijde van het interview. Paar dagen terug kwamen ze met dit verzoek voor extra documenten. En inderdaad geen vast contract. Deze zijn natuurlijk niet altijd overal en gratis af te halen tegenwoordig. Het is natuurlijk niet meer zoals vroeger wanneer men al na een week een vast contract kreeg. Ik baal hier natuurlijk ontzettend van. Ben relatief nog jong van leeftijd begin 20 maar ik ben blij dat ik in ieder geval werk heb.

Ik hou jullie op de hoogte.

mvg,

Wiking

PHwaarde

Citaat van: wiking op woensdag  3 oktober 2012, 22:37:28
Hallo,
Vanmiddag het uitzendbureau gebeld en gevraagd of ze inderdaad iets zwart op wit konden maken. Dit hebben ze gestuurd via de mail en heb het ontvangen. Er staat dat mijn contract gewoon wordt verlengd en dat ze dit kunnen garanderen. Daarnaast een formulier met een beoordelings formulier wat zeer positief is. Dit gaat mijn vriendin morgen naar de ambassade brengen.

3 loonstrookjes heeft ze voorgelegd ten tijde van het interview. Paar dagen terug kwamen ze met dit verzoek voor extra documenten. En inderdaad geen vast contract. Deze zijn natuurlijk niet altijd overal en gratis af te halen tegenwoordig. Het is natuurlijk niet meer zoals vroeger wanneer men al na een week een vast contract kreeg. Ik baal hier natuurlijk ontzettend van. Ben relatief nog jong van leeftijd begin 20 maar ik ben blij dat ik in ieder geval werk heb.

Ik hou jullie op de hoogte.

mvg,

Wiking

En daarom begrijp ik ook niet dat heel Nederland niet op zijn achterpoten gaat staan met de versoepeling van het ontslagrecht waar voor onze "hoge heren" voor willen gaan zorgen. Wat voor zekerheid heeft een werknemer dan überhaubt nog?

Bulldozer

Geen probleem als er extra documenten gevraagd worden. Als je benodigde papieren op tijd inlevert is er niets aan de hand en wordt je visumaanvraag waarschijnlijk goed gekeurt (als het afgekeurd wordt hadden ze die papieren immers niet nodig) Ik heb ook eens extra salarisstrookjes moeten inleveren na het interview. Geen probleem, kon gewoon per email naar de ambassade en visum uiteindelijk goedgekeurd.

josv

Citaat van: Bulldozer op donderdag  4 oktober 2012, 13:46:48
Geen probleem, kon gewoon per email naar de ambassade en visum uiteindelijk goedgekeurd.

Nope, wat dat betreft doen ze niet moeilijk. Ik had de laatste keer vergeten een copie van ons huwelijkscontract erbij te doen ( stom !!! ). 2 dagen later gemaild naar het consulaat, zelfde dag nog een forward-bericht gehad richting de ambassade, week later visum binnen.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

wiking

Citaat van: Bulldozer op donderdag  4 oktober 2012, 13:46:48
Geen probleem als er extra documenten gevraagd worden. Als je benodigde papieren op tijd inlevert is er niets aan de hand en wordt je visumaanvraag waarschijnlijk goed gekeurt (als het afgekeurd wordt hadden ze die papieren immers niet nodig) Ik heb ook eens extra salarisstrookjes moeten inleveren na het interview. Geen probleem, kon gewoon per email naar de ambassade en visum uiteindelijk goedgekeurd.

Dit geeft mij in ieder geval een beter gevoel. Het is tenslotte ook onze eerste aanvraag een toeristenvisum voor 6 weekjes.
Bedankt voor jullie reacties en ik hou het hier op de hoogte.

mvg,
Wiking

gosternokke



Wiking
[/quote]

En daarom begrijp ik ook niet dat heel Nederland niet op zijn achterpoten gaat staan met de versoepeling van het ontslagrecht waar voor onze "hoge heren" voor willen gaan zorgen. Wat voor zekerheid heeft een werknemer dan überhaubt nog?
[/quote]


  Nee ,de  :nederlandsevlag:  werknemers slikken alles,   wat er ook gebeurt  ,  AOW  leeftijd 2 jaar omhoog , versoepeling ontslagrecht   , verkorting WW duur.  Wat de hoge heren ook bedenken alles word geslikt.
Vakbeweging wist met veel moeite 5000 man voor een protest op gang te brengen, maar wel met een miljoen mensen tegen de kruisraketten protesteren, stelletje imbicielen.